Η εικονική πραγματικότητα ως βασικό εργαλείο για τη διαδικτυακή εκπαίδευση

Το Εργαστήριο Γνώσης και Ευφυούς Πληροφορικής(ΕΓΕΠ) του Τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων διοργάνωσε την Τρίτη 14 Ιουλίου 2020στο Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας, Διαδικτυακή Ημερίδα Ενημέρωσης για τα αποτελέσματα του ευρωπαϊκού Έργου «Αξιοποίηση των Κοινωνικών Δικτύων για τις Διδακτορικές Σπουδές στα πλαίσια της 4η Βιομηχανικής Επανάστασης» TIPHYS 4.0, – Social Network based doctoral Education on Industry 4.0 (www.tiphys.eu),το οποίο υλοποιείται στα πλαίσια του Προγράμματος Erasmus+.

Τηρώντας τους υγειονομικούς περιορισμούς που έχουν επιβληθεί λόγω του COVID-19, η εκδήλωση αναμεταδόθηκε ζωντανά μέσω διαδικτύουκαι οι ενδιαφερόμενοι είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν χωρίς φυσική παρουσία.
Ο Διευθυντής του Εργαστηρίου, Καθ. Χρυσόστομος Στύλιος, παρουσίασε συνοπτικά τα αποτελέσματα του έργου, τονίζοντας τη σημασία της Εικονικής Πραγματικότητας στην διαδικτυακή εκπαίδευση και στην δημιουργία μια πλατφόρμας δικτύωσης και συνεργασίας μεταξύ υποψηφίων διδακτόρων και καθηγητών από διαφορετικά Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια. Ο κος Στύλιος, ανέδειξε τα βασικά χαρακτηριστικά της Εικονικής Πραγματικότητας, η οποία αποτελεί βασικό πυλώνα της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης.
Η κα. Βασιλική Λιάγκου, Επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος, παρουσίασε τη μεθοδολογική προσέγγιση για ένα κοινό πλαίσιο εκπαίδευσης μεταξύ διαφορετικών ιδρυμάτων, αξιοποιώντας την πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης καθώς επίσης και την εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας για εκπαίδευση σε θέματα Ασφάλειας υπολογιστών, που υλοποιήθηκε στα πλαίσια του έργου.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, παρουσιάστηκαν επίσης οι σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις στην περιοχή της Εικονικής Πραγματικότητας και οι πρακτικές εφαρμογές της σε ένα ευρύ φάσμα θεματικών περιοχών.

Γ. Βρούτσης: Υποχρεωτική με νόμο η δημοσιοποίηση των εκθέσεων του Υπουργείου

Συνεχίζεται η έκδοση και η σταθερή δημοσιοποίηση των εκθέσεων του συστήματος «ΗΛΙΟΣ» που όπως αναφέρει ο Υπουργός Γ. Βρούτσης, «η έκδοση του συστήματος «ΗΛΙΟΣ» αλλά και όλων των καινοτόμων εργαλείων του Υπουργείου, όπως η ΕΡΓΑΝΗ, Η ΑΡΤΕΜΙΣ κ.α είναι απαραίτητο να εκδίδονται σε τακτικό χρονικό διάστημα γιατί με τα ακριβή και αξιόπιστα που μας παρέχουν, μπορούμε να έχουμε καθαρή εικόνα του ασφαλιστικού συστήματος και της αγοράς εργασίας.
Επειδή η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αναιτιολόγητα, είχε διακόψει την έκδοσή τους αποκρύπτοντας πολύτιμα και κρίσιμα στοιχεία του Υπουργείου, προχωράμε, με ειδική διάταξη νόμου στην επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου, στην υποχρεωτική έκδοσή των εκθέσεων όλων των πληροφοριακών συστημάτων. Για να μην μπορεί κανένας Υπουργός και Κυβέρνηση στο μέλλον αυθαίρετα να αποκρύπτουν την πραγματικότητα από τους πολίτες».

Συγκεκριμένα η έκθεση ΗΛΙΟΣ και η έκθεση ΕΡΓΑΝΗ θα εκδίδονται υποχρεωτικά μέχρι και την 15η μέρα του επόμενου μήνα της καταγραφής.
Η έκθεση του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο) θα εκδίδεται υποχρεωτικά μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα κάθε ημερολογιακού τριμήνου.
Με αφορμή τα σημερινά τεκμηριωμένα και ποσοτικοποιημένα δεδομένα του Ενιαίου Συστήματος Ελέγχου και Πληρωμών «ΗΛΙΟΣ»που αφορούν τον μήνα Ιούλιο 2020από τα αναλυτικά στοιχεία, αντλήσαμε και παραθέτουμε συνοπτικά πέντε κρίσιμα δεδομένα.
Συγκεκριμένα, ως προς τα στοιχεία για τις συντάξεις:
-Πλήθος Συνταξιούχων: 2.491.407
-Μηνιαίο Ποσό Εισοδήματος:2.259.257.098,76€
-Μέση Κύρια Σύνταξη:725,74€
-Μέση Επικουρική Σύνταξη:194,16€
-Πλήθος Νέων Συνταξιούχων με Οριστική Απόφαση Σύνταξης: 13.790

Το Κίνημα Αλλαγής για την δίωξη κατά της Τουλουπάκη
Σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου Κινήματος Αλλαγής για την εισαγγελική δίωξη κατά της κ. Τουλουπάκη, αναφέρονται τα εξής: «Η εισαγγελική δίωξη κατά της κ. Τουλουπάκη για σειρά αδικημάτων μεταξύ των οποίων και το κακούργημα της κατάχρησης εξουσίας, επιβεβαιώνει απόλυτα τις θέσεις μας για την πολιτική σκευωρία και τους αυτουργούς της. Όπως περιγράφονται και στη γνώμη των βουλευτών μας για το πόρισμα της προανακριτικής επιτροπής. Μετά την εξέλιξη αυτή είναι σαφές πως η κα Τουλουπάκη δεν έχει την αξιοπιστία που επιβάλλουν τα καθήκοντά της. Η ίδια η ανεξάρτητη δικαιοσύνη με τα θεσμικά της όργανα, είναι αναγκαίο να αντιμετωπίσει το μείζον πρόβλημα που δημιουργείται και να αποκαταστήσει το κύρος της».

ΓΣΕΕ: Με το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση θίγεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης 
Η ΓΣΕΕ εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στο περιεχόμενο του σχεδίου νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση που αιφνιδιαστικά και χωρίς ουσιαστικό διάλογο καταθέτει προς ψήφιση στη Βουλή η Υπουργός Παιδείας. Ενώνει, δε, τη φωνή της με αυτήν των χιλιάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών που διαχρονικά επιδιώκουν να αποτελούν λειτουργούς της εκπαίδευσης, παρέχοντας το έργο τους υπό συνθήκες πραγματικής αυτονομίας.
Με το σχέδιο νόμου –σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΓΣΕΕ- αίρεται κάθε εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας από τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, από τις πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και από την εν γένει λειτουργία του ιδιωτικού σχολείου. Ταυτόχρονα, νομοθετείται, γεγονός πρωτοφανές που υπερβαίνει ακόμη και την κοινή εργατική νομοθεσία, η μονομερής, βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας του εκπαιδευτικού. Ενδεχόμενη ψήφιση τέτοιων ρυθμίσεων θα πολλαπλασιάσει φαινόμενα αδήλωτης εργασίας και φοροδιαφυγής. Κυρίως, όμως, θα θέσει σε κίνδυνο το νόμιμο της διαδικασίας της έκδοσης τίτλων σπουδών με αποτέλεσμα να προκληθεί πλήγμα στην ισονομία ανάμεσα στους μαθητές και να οξυνθούν οι ανισότητες.

Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια αποτελούν μέχρι σήμερα το μοναδικό χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης όπου τηρείται στοιχειωδώς η εκπαιδευτική και εργασιακή νομιμότητα. Αντί της αναβάθμισής τους, επιχειρείται η υποβάθμισή τους σε απλές, αμιγείς επιχειρήσεις, κόντρα στη βούληση του συνταγματικού νομοθέτη. Εκτιμώντας ότι η ουσιαστική διαβούλευση μπορεί να επιλύσει προβλήματα, ζητούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρει το νομοσχέδιο και να ξεκινήσει με τους φορείς της κοινωνίας έναν ειλικρινή και γόνιμο διάλογο για το όφελος του δημόσιου συμφέροντος και του χώρου της Παιδείας.

Προτεινόμενα για εσάς