Άλκης Παπαχρηστάκης στο Περιφερειακό Συμβούλιο για τις υποδομές στην Άρτα 40 χρόνια ΙΔΙΟ οδικό δίκτυο

Στον ορεινό όγκο της Άρτας είναι και προβληματικό!

Τι θα γίνει με τους κόμβους στον Άρτας-Κορωνησίας που υποσχεθήκατε;

Θα πάρετε πρωτοβουλία για το δρόμο προς τα Θεοδώριανα;

Γιατί δεν έγιναν διαγραμμίσεις στο δρόμο Ροδαυγή-Πλατανούσα;

Σημαντικά προβλήματα έθιξε ο Περιφερειακός Σύμβουλος Άρτας του συνδυασμού «Ήπειρος Όλον- Τόπος να ζεις» Άλκης Παπαχρηστάκης στην προχθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Ο κ. Παπαχρηστάκης στην εισήγηση στο Περιφερειακό συμβούλιο Ηπείρου για την κατάσταση τού οδικού δικτύου Άρτας, αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στα όρια της ΠΕ Άρτας, όπου το οδικό δίκτυο είναι ίδιο εδώ και 40 χρόνια, ενώ στον ορεινό όγκο το οδικό δίκτυο της Άρτας είναι επί πλέον και προβληματικό.

Ο κ. Παπαχρηστάκης υπενθύμισε στον Περιφερειάρχη Ηπείρου πως πρίν τις εκλογές το 2023, είχε υποσχεθεί 9 συνολικά κόμβους, ζητώντας να προχωρήσουν οι κόμβοι στην Επαρχιακή Οδό Άρτας-Κορωνησίας, που υπάρχουν επικίνδυνες διασταυρώσεις.

Παράλληλα, ζήτησε να υπάρξει έμπρακτο ενδιαφέρον από τον κ. Καχριμάνη για τον δρόμο προς τα Θεοδώριανα, τον οποίο χαρακτήρισε «καρόδρομο της δεκαετίας του ‘30», ενώ επεσήμανε την εγκατάλειψη του δρόμου προς τα Τζουμέρκα από Ροδαυγή προς γέφυρα Τζαρή, αλλά και προς Πλατανούσα, επισημαίνοντας πως δεν υπάρχουν ούτε διαγραμμίσεις με αποτέλεσμα όσοι ταξιδεύουν τη νύχτα να κινδυνεύουν.

Η εισήγηση

Αναλυτικά η εισήγηση του κ. Παπαχρηστάκη για τις υποδομές του οδικού δικτύου της Άρτας:
«Η Ήπειρος είναι μία ενιαία και αδιαίρετη περιφέρεια της Ελλάδας που χωρίζεται σε 4 νομούς . Θα μιλήσω για την Άρτα και το οδικό δίκτυο της πού οι οδικές υποδομές είναι περίπου ίδιες εδώ και 40 περίπου χρόνια τό δε ορεινό δίκτυο μπορεί νά περνάει και τα 50 χρόνια στο μεγαλύτερο μέρος. Αυτό σύμφωνα με συζητήσεις δεν συμβαίνει στα Γιάννενα και σέ άλλες πόλεις σε Θεσσαλία, Μακεδονία, Πελοπόννησο και αλλού.

Ειδικά στον ορεινό όγκο το οδικό δίκτυο της Άρτας είναι προβληματικό. Φυσικά κάποιες συντηρήσεις η βελτιώσεις που έγιναν τά τελευταία χρόνια δεν σημαίνει ότι βελτίωσαν την κατάσταση.
Ή κατάσταση αυτή επηρεάζει φυσικά και την ανάπτυξη της περιοχής.
Γιατί;

Γιατί ένα προβληματικό οδικό Δίκτυο αυξάνει κατά ένα μέρος τα έξοδα της κίνησης ανεβάζει τό κόστος και μειώνει την εύκολη πρόσβαση σέ μικρά ή μεγάλα χωριά επηρεάζοντας αρνητικά το κοινωνικοοικονομικό προφίλ της περιοχής.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι υπάρχει πρόβλημα με την ασφάλεια των πολιτών πού κινούνται σε αυτό τό οδικό δίκτυο με πολλά ατυχήματα οι δε επαγγελματίες οδηγοί έχουν πολλές φορές προβλήματα.

Αποτέλεσμα εν μέρει αυτού είναι να έχει δημιουργηθεί πρόβλημα με το δημογραφικό και τις παρενέργειες αυτού με την αλόγιστη αστυφιλία ειδικά των δήμων τού ορεινού όγκου και την μεγάλη μείωση του πληθυσμού.

Τό επαρχιακό δίκτυο, η συντήρηση, ή σήμανση και ή διαγράμμιση παρ ότι είναι αρμοδιότητας της περιφέρειας και θά έπρεπε νά υπάρχει ενδιαφέρον για καλυτέρευση , αυτό είναι υποβαθμισμένο.
Θα αναφέρω μερικές περιπτώσεις ξεχωριστά ανά Δήμο πλην τού Γεωργίου Καραϊσκάκη και Νικολάου Σκουφά πού θα επανέλθω σέ επόμενη λογοδοσία.

Οι κόμβοι στον δρόμο Αρτα-Κορωνησία

Ξεκινάω από τον Δήμο Αρταίων. Τον Σεπτέμβριο του ’23 στην αίθουσα Σκουφά ανακοινώσατε ότι θά κατασκευαστούν έργα πού έχουν ωριμάσει μελετητικά και θά αλλάξουν την εικόνα του οδικού δικτύου στην Π. Ε Άρτας αυξάνοντας την ασφάλεια των εποχούμενων και των κατοίκων.
Πρόκειται για 9 συνολικά κόμβους και συγκεκριμένα:
Κόμβο στην διασταύρωση προς τον Πτηνοτροφικό Συνεταιρισμό Άρτας
Κόμβο προς την διασταύρωση προς το Πανεπιστήμιο.
Κόμβο στην διασταύρωση προς Ανέζα.
Κόμβο στην διασταύρωση προς Άγιο Σπυρίδωνα.
Οι υπόλοιποι από στρατόπεδο Παπακώστα έως Κομπότι.
Στην Άρτα πού είναι δίπλα στο ποτάμι και θά έπρεπε να έχει τουλάχιστον πέντε γέφυρες μετά από χρόνια και πιέσεις θα κατασκευαστεί τουλάχιστον ή παράλληλη γέφυρα.

Ορεινός όγκος

Από κει και πέρα ο δρόμος που χρησιμοποιείται όλο τον χρόνο από χιλιάδες κατοίκους και τό καλοκαίρι φτάνει στο ζενίθ των μετακινήσεων και μιλώ για το δίκτυο πού είναι στο Δήμο από την Ροδαυγή μέχρι την Πλατανούσα και μέχρι την γέφυρα Τζαρη που είναι απαρχαιωμένο σέ διαστάσεις και ποιότητα οδοστρώματος, με πολλές και επικίνδυνες στροφές, με ανάποδες κλίσεις σε πολλές μεριές , ολισθηρότητα, πτώσεις λίθων, εξαιρώντας το κομμάτι στη γέφυρα Τζαρη, ή δε διαγράμμιση είναι ανύπαρκτη.
Σέ πολλές περιοχές δεν υπάρχει φωτισμός κάτι που καθιστά την νυχτερινή οδήγηση δύσκολη ειδικά σε κατοικημένες περιοχές όπως π.χ από την λιμινη μέχρι τους Αγίους Αναργύρους όπου έχουν γίνει και πολλά ατυχήματα.

– Ο δρόμος στα Θεοδώριανα

Στον Δήμος Κεντρικών Τζουμέρκων υπάρχουν πολλά προβλήματα με αποκορύφωμα ο δρόμος πού οδηγεί στα Θεοδώριανα. Ένα έργο που καρκινοβατεί. Εν έτει 2025 ο δρόμος της ντροπής. Δέκα χιλιόμετρα καρόδρομος δεκαετίας ‘30 πού είναι ντροπή για την κοροϊδία πού γίνεται στους κατοίκους της περιοχής και όχι μόνο.

Τρεις χιλιάδες άνθρωποι διαμένουν τουλάχιστον τρεις μήνες τό καλοκαίρι, κτηνοτρόφοι, εργαζόμενοι όλο τον χρόνο και χιλιάδες επισκέπτες για το περίφημο ρέμα Μάρκς καθώς επίσης υπάρχουν και οι μοναδικοί καταρράκτες Σούδας με μεγάλη επισκεψιμότητα.

Και ενώ πρέπει να γίνονται έργα ανάπτυξης συμβατικού και εναλλακτικού τουρισμού για την αξιοποίηση του ορεινού όγκου και την στήριξη τής απασχόλησης των κατοίκων της περιοχής π.χ το πάρκο ορεινών δραστηριοτήτων ενώ έχει εγκριθεί ή χρηματοδότηση πριν 8 χρόνια με 5 εκατομμύρια ευρώ δεν έγινε ακόμη ούτε η μελέτη.

Όλοι αγανακτισμένοι από την κατάσταση τού δρόμου και για την αδιαφορία τόσο της κεντρικής εξουσίας όσο και της περιφέρειας και τού Δήμου.

Τρεις διαφορετικές εξουσίες και οι τρεις αδιαφορούν, εκτός φυσικά από την περίοδο των εκλογών όπου θυμούνται το συγκεκριμένο χωριό υπόσχονται τα πάντα για να τους πάρουν την ψήφο.

Ο ένας ρίχνει το μπαλάκι στον άλλον και ο τελικός αποδέκτης είναι η περιφέρεια ηπείρου. Ακόμα και ο γαλάζιος βουλευτής Άρτας έριξε την ευθύνη στην Περιφέρεια Ηπείρου.

Μόνο και μόνο πού υπάρχει η εταιρεία “Νερό Κωστηλατα” που λειτουργεί στην περιοχή των Θεοδωριάνων και απασχολεί περισσότερους από 80 υπαλλήλους και ετοιμάζεται για δεύτερη παραγωγή όπου θα απασχοληθούν άλλοι τόσοι την εποχή πού έχουμε κοινωνική έκρηξη λόγω της φτώχειας και τής ανεργίας και αντί νά υπάρχουν κίνητρα για την απασχόληση των κατοίκων ή αδιαφορία συνεχίζεται.
Σέ ποια χώρα της Ευρώπης μια τέτοια επιχείρηση πού προσφέρει στην οικονομία της χώρας και τόσες θέσεις εργασίας δεν θά είχε μία αξιοπρεπή πρόσβαση στο χώρο εργασίας;

Κύριε Καχριμάνη πρέπει να πάρετε πρωτοβουλία ούτως ώστε το μακροχρόνιο πρόβλημα τού δρόμου νά τελειώσει το γρηγορότερο δυνατόν.

Σέ συνεργασία με το υπουργείο μεταφορών, μέ τον Δήμο κεντρικών Τζουμέρκων, μέσα από έργα της περιφέρειας από ΕΣΠΑ, ανάκαμψης, η από περιφερειακούς πόρους πρέπει νά δοθεί τέλος στο σήριαλ και νά δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα. Εσείς διοικείτε, εσείς παίρνετε αποφάσεις εσείς πρέπει να δώσετε λύση.

Σήραγγα Μελισσουργοί –Θεοδώριανα

Επίσης κε Καχριμάνη και επειδή μιλάτε με τά καλύτερα λόγια για τον κο Καλιαμπακο θά σάς πρότεινα να δείτε την ενδιαφέρουσα πρόταση και την μελέτη πού έκανε και αφορά την σύνδεση Μελισσουργοί Θεοδώριανα μέσω σήραγγας, φυσικά και την βελτίωση της σύνδεσης από γέφυρα πλάκας μέχρι Μελισσουργούς.

Αν κάποτε η δημιουργία σηράγγων ήταν ουτοπία σήμερα πού υπάρχουν περίπου 150 σήραγγες είναι κατάκτηση. Η συγκεκριμένη σήραγγα θά εξυπηρετεί χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες.

Τά οφέλη θα είναι πολλά και σημαντικά για την περιοχή και τις τοπικές επιχειρήσεις με έσοδα και νέες θέσεις εργασίας .

Τα πράγματα κε Καχριμάνη είναι απλά, οι λύσεις ακόμα πιο απλές και πιστεύω ότι αν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον και σοβαρός σχεδιασμός θα λυθούν πολλά προβλήματα.

Τα πράγματα είναι οριακά και οφείλουμε να στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες και γιατί όχι να συνεργαζόμαστε με τους πολίτες για να δίνουμε λύσεις.

 

Ερωτήσεις

Και επειδή η περιφέρεια επιβάλλεται να ενεργεί θετικά με την πρωτοβουλία των εκλεγμένων εκπροσώπων, και επειδή την υπέρβαση την έχουμε ανάγκη,
Ερωτώ:
1) Τι θα γίνει με τούς κόμβους προς Πτηνοτροφικό Συνεταιρισμό Άρτας, προς Πανεπιστήμιο, προς Ανέζα και στον δρόμο τού Πασσά πού ανακοινώσατε προεκλογικά, θα κατασκευαστούν η ήταν άλλη μια προεκλογική υπόσχεση;

2) Θα υπάρξει το άμεσο ενδιαφέρον και η βούληση για επίτευξη και ολοκλήρωση του έργου Θεοδώριανα-Αθαμάνιο όσο τα δυνατόν γρηγορότερα;

3) Θα προωθήσετε την άριστη μελέτη όπως εσείς την χαρακτηρίσετε της σήραγγας Μελισσουργοί -Θεοδώριανα τού Κου Καλιαμπάκου που θα δώσει πολλές λύσεις;

4) Και επειδή είπατε προεκλογικά τον Μάιο του ’19 ότι οι νέες υποδομές δημιουργούν προστιθέμενη αξία και ότι ανατέθηκε στην περιφέρεια και φιλοδοξείτε να δημιουργήσετε στην περιοχή των Θεοδωριάνων ένα ευρύτερο κέντρο αναψυχής και υπαίθριων δραστηριοτήτων, θα προωθήσετε την μελέτη για το πάρκο ορεινών δραστηριοτήτων που επιχορηγήθηκε με 5 εκατομμύρια ευρώ το 2018;

5) Θα δείξετε το ανάλογο ενδιαφέρον για το οδικό δίκτυο από Ροδαυγή προς γέφυρα Πλάκας και προς γέφυρα Τζαρή και γιατί δεν προχώρησε η σύνδεση από γέφυρα Τζαρή μέχρι Άγναντα;

6) Ποιες ενέργειες έχετε κάνει μέχρι σήμερα ούτως ώστε να εντοπισθούν τά σημεία συντήρησης και ανακατασκευής στο οδικό δίκτυο της Άρτας που χρήζουν επειγόντως άμεσης παρέμβασης και ποιος είναι ο σχεδιασμός για αυτά τα σημεία;».