Έντονη Διαμαρτυρία Συντονιστικού Οργάνου των Ε.Ο. ΠΕΔΜΕΔΕ-ΠΕΣΕΔΕ-ΣΑΤΕ

Η κυβέρνηση αναθέτει έργα 1,4 δις ευρώ σε τέσσερις εργοληπτικές επιχειρήσεις!

Την έντονη δυσαρέσκειά του εκφράζει το Συντονιστικό Όργανο των Εργοληπτικών Οργανώσεων ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ, ΣΑΤΕ για την απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να αναθέσει το σύνολο των έργων αποκατάστασης των υποδομών των περιοχών που επλήγησαν από τις θεομηνίες στην περιοχή της Θεσσαλίας ύψους 1,4 δις ευρώ σε τέσσερις εργοληπτικές επιχειρήσεις 7ης τάξης με την έκτακτη διαδικασία του άρθρου 32γ του ν. 4412/2016

Με επείγουσα επιστολή τους οι τρεις Εργοληπτικές Οργανώσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ, ΣΑΤΕ σημειώνουν με έμφαση ότι για μια ακόμα φορά δεν τηρείται μία στοιχειώδης κατανομή των δημοσίων έργων σε όλη την πυραμίδα των Εργοληπτικών Επιχειρήσεων ενώ συμπληρώνουν ότι «το συμβατικό αντικείμενο των έργων αποκατάστασης των υποδομών προέκυψε από τη συνένωση των προϋπολογισμών των επιμέρους έργων του εκάστου Δήμου της Θεσσαλίας, κατά παράβαση των Ευρωπαϊκών Οδηγιών και της Βασικής Αρχής της Αναλογικότητας, αποκλείοντας τη συμμετοχή όλων των εργοληπτικών εταιρειών από 6ης τάξης και κάτω, που θα σήμαινε αύξηση του ανταγωνισμού και ωφέλεια στον χρόνο εκτέλεσής τους».

Οι Εργοληπτικές Οργανώσεις τονίζουν ότι: «έχει επισημανθεί κατ’ επανάληψη ότι οι τέσσερις εν λόγω εργοληπτικές επιχειρήσεις έχουν ήδη συγκεντρώσει υπερβολικά υψηλό ανεκτέλεστο συμβάσεων τεχνικών έργων, περίπου 18 δις ευρώ και υφίσταται έντονος προβληματισμός για τη δυνατότητά τους να ανταπεξέλθουν σε αυτό, σε έγκαιρο χρόνο και τίμημα, αφού ο μέσος όρος του κύκλου εργασιών τους στα τρία (3) τελευταία χρόνια κυμαίνεται στα 2,5 δις περίπου. Δηλαδή, τη στιγμή που η αγορά διερωτάται πώς τέσσερις εταιρείες 7ης τάξης θα καταφέρουν να ανταποκριθούν σε συμβάσεις που τους έχουν ήδη ανατεθεί και στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, το Υπουργείο σχεδιάζει να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο το ανεκτέλεστό τους και μάλιστα με μία κατ’ εξαίρεση διαδικασία».

Η έγγραφη παρέμβαση των Εργοληπτικών Οργανώσεων προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών καταλήγει με το συμπέρασμα ότι για το Υπουργείο υπάρχουν μόνο τέσσερις εταιρείες που έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε όλα τα δημοπρατούμενα έργα στη χώρα, με αποτέλεσμα να έχουν αποκτήσει σχεδόν όλο το μερίδιο της συνολικής αγοράς, με την ενθάρρυνση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. Οι Εργοληπτικές Οργανώσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ, ΣΑΤΕ, δηλώνουν αποφασισμένες να αποτρέψουν με κάθε τρόπο την σημαντική στρέβλωση των ανταγωνιστικών συνθηκών στον εγχώριο κλάδο που έχουν επιφέρει οι πολιτικές του Υπουργείου.

Στην επιστολή μεταξύ άλλων τονίζεται:
«Κύριε Υπουργέ,
Προστατεύοντας τα δικαιώματα των εργοληπτικών εταιρειών μελών μας, διαμαρτυρόμαστε έντονα για τη μη τήρηση – για ακόμη μία φορά – μίας στοιχειώδους κατανομής των δημοσίων έργων σε όλη την πυραμίδα των εργοληπτικών επιχειρήσεων, παρά τις δοθείσες υποσχέσεις.
Τα δημοπρατημένα έργα για τις τεχνικές επιχειρήσεις από την 6η τάξη του ΜΕΕΠ και κάτω είναι ελάχιστα, ως προς το συνολικό ύψος του προϋπολογισμού τους, οξύνοντας την ήδη πιεσμένη καθημερινότητα των εργοληπτικών εταιρειών μελών μας, που έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

– Ελάχιστα έργα προς δημοπράτηση.

– Αδυναμία ανάληψης επιπλέον έργων λόγω του ανεκτέλεστου ορίου, συνθήκη που επηρεάζει ασύμμετρα τις εταιρείες (αφού οι 7ης με αντισυνταγματικό τρόπο δεν έχουν περιορισμούς ανεκτέλεστου).

– Μη εισέτι εφαρμογή του ΠΔ 71/2019 με αποτέλεσμα τη διατήρηση των εμποδίων στις διαδικασίες αναβάθμισης των εταιρειών και τη δημιουργία νέων σχημάτων 7ης τάξης.

Είναι πλέον φανερό – και φροντίζετε να το κάνετε σαφές σε όλους τους τόνους – ότι για το Υπουργείο υπάρχουν μόνο τέσσερις εταιρείες που έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε όλα τα δημοπρατούμενα έργα στη χώρα, οι οποίες, λειτουργώντας και υπό ένα συνεργατικό περιβάλλον, έχουν εξασφαλίσει υπογεγραμμένες συμβάσεις ύψους 18 δις ευρώ, με πολύ ευνοϊκούς όρους, αποκτώντας σχεδόν όλο το μερίδιο της συνολικής αγοράς, με την ενθάρρυνση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.

Προφανώς, αυτή η διαπίστωση έχει οδηγήσει σε σημαντική στρέβλωση των ανταγωνιστικών συνθηκών στον εγχώριο κλάδο και δεν μας αφήνει άλλα περιθώρια από το να την ανατρέψουμε με κάθε τρόπο, προστατεύοντας τα συμφέροντα των εταιρειών μελών μας».