Αλλαγή ρότας του Δημάρχου Αρταίων για τη νέα γεφύρωση του Αράχθου

ΛΥΣΗ η πρόταση ΚΟΛΙΟΠΑΝΟΥ

Κατασκευή νέας γέφυρας δίπλα στην υπάρχουσα οδογέφυρα

Επιτόπια ενημέρωση στον Χρ. Τσιρογιάννη από τον πρώην υπουργό

Μία από τις μεγαλύτερες εκκρεμότητες στη λειτουργία της πόλης της Άρτας αλλά και των χωριών του κάμπου, που ταλανίζει τους κατοίκους εδώ και πολλά χρόνια είναι οι νέες γεφυρώσεις στον Άραχθο ποταμό, εντός του αστικού ιστού.
Η μόνη οργανωμένη πρόταση που έγινε από Δημοτική Αρχή ήταν εκείνη επί Δημαρχίας Πάνου Οικονομίδη, το 2006, όταν σχεδιάστηκε γεφύρωση του Αράχθου στο ύψος του Αρχαιολογικού Μουσείου, έναντι κεραματών, με στόχο να αποσυμπιεστεί η κίνηση στην μία και μοναδική οδογέφυρα, δίπλα στο παλιό γεφύρι.
Δυστυχώς από το 2006 μέχρι σήμερα κοντεύουν σχεδόν 20 χρόνια αλλά δεν έχει υπάρξει καμία πρόοδος επειδή τίθεται ως προϋπόθεση η διευθέτηση της κοίτης του Αράχθου, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρόκειται να ξεκινήσει την επόμενη 20ετία.
Μία σοβαρή παρέμβαση στο θέμα αυτό ήταν και του πρώην βουλευτή και πρώην υπουργού Θόδωρου Κολιοπάνου, που πρότεινε να κατασκευασθεί γέφυρα δίπλα στη σημερινή οδογέφυρα.
Δυστυχώς καμία τοπική αρχή δεν έδειξε να εξετάζει και την πρόταση αυτή, που σύμφωνα με τον κ. Κολιοπάνο θα έδινε τη λύση χωρίς να υπάρχουν ατέρμονες διαδικασίες και συζητήσεις.

Η συντήρηση
Το θέμα με κι άλλη γεφύρωση του Αράχθου επανήλθε πρόσφατα όταν η Περιφέρεια Ηπείρου πήρε τα μηνύματα πως η οδογέφυρα της Άρτας χρήζει άμεσης συντήρησης, ενώ ήδη υπάρχει απαγορευτικό για διέλευση φορτίων άνω των 20 τόνων κάτι το οποίο φυσικά δεν τηρείται.
Το πρόβλημα είναι πως εάν υπάρξουν εργασίες συντήρησης τότε η Άρτα, η πόλη και ο κάμπος αποκόπτονται για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η πρόταση που βρέθηκε στο τραπέζι, ήταν να τοποθετηθεί μια γέφυρα μπελεϊ δίπλα στην οδογέφυρα, ώστε να μην σταματήσει η κυκλοφορία. Αλλά ήδη υπάρχουν σκέψεις, να ακολουθήσει η Περιφέρεια Ηπείρου το μοντέλο της οδογέφυρας στα Φράστα, κοντά στην παλιά γέφυρα Πλάκας, όπου δίπλα στη παλιά μπελεϊ κατασκευάσθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα μια σύγχρονη γέφυρα.

Οι αποζημιώσεις
Προφανώς στις συζητήσεις αυτές ενεπλάκη και ο Δήμαρχος Αρταίων, καθώς πληροφορίες θέλουν να εγκαταλείπεται η ιδέα της «γέφυρας της Χιλιετίας» αφού ήδη έχουν περάσει τα χρονικά περιθώρια καταβολής των αποζημιώσεων στους ιδιοκτήτες των ακινήτων που απαλλοτριώθηκαν για να γίνει η γέφυρα, αλλά αποζημιώσεις δεν δόθηκαν.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, οι ιδιοκτήτες που ανέμεναν εις μάτην τις αποζημιώσεις κινούνται με δικαστικά μέτρα για την απόδοση των ιδιοκτησιών τους.

Η παρέμβαση Κολιοπάνου
Ήταν 17 Σεπτεμβρίου του 2019, λίγο μετά την εκλογή εκ νέου του σημερινού Δημάρχου, όταν ο Θόδωρος Κολιοπάνος με άρθρο του στην ΗΧΩ, κατέθεσε την πρόταση για αλλαγή θέσης της νέας γέφυρας στον Άραχθο.
Το άρθρο του Θόδωρου Κολιοπάνου, με τίτλο «Δύο εκκρεμότητες» ανέφερε τα εξής:
«Η νέα ΓΕΦΥΡΑ στον Άραχθο ανακοινώνεται, σχεδιάζεται και προχωράει, δεν υλοποιείται δέκα και πλέον χρόνια τώρα.
Βασικός λόγος, κατά τη γνώμη μου, είναι η λαθεμένη επιλογή του σημείου ζεύξης. Η επιχειρούμενη λύση απαιτεί μεγάλες απαλλοτριώσεις και κατασκευή νέων δρόμων προσπέλασης, με τεράστιο κόστος, πέραν του κόστους μια γέφυρας μήκους 130 μέτρων, ίσως και μεγαλύτερο εκείνου της γέφυρας (κρυφό κόστος).
Η ενδεδειγμένη λύση είναι απλή, σαφώς οικονομικότερη και πολεοδομικά πιο σωστή: Να κατασκευαστεί η νέα γέφυρα δίπλα ακριβώς από την υπάρχουσα προεντεταμένη οδογέφυρα.
Η οριζοντιογραφία της περιοχής καταδεικνύει ότι οι οδοί προσπελάσεως είναι ήδη έτοιμες και δεν απαιτείται ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο απαλλοτριώσεων και οδοποιίας παρά μόνο ο φορέας της γέφυρας. Ο περιφερειακός δρόμος της Άρτας είναι τετράιχνος και πριν και μετά τη γέφυρα η οποία είναι δίιχνη. Ο δρόμος αυτός που έγινε βέβαια πολύ μετά τη γέφυρα, είναι προφανές ότι έγινε με την προοπτική «διπλασιασμού» κατά πλάτος της γέφυρας, που σήμερα πλέον στραγγαλίζει την κυκλοφορία.

Τέλος δίδεται η δυνατότητα η νέα γέφυρα να διαθέτει πλατειά και ασφαλή πεζοδρομία με διαφανή πετάσματα προς την πλευρά της ιστορικής γέφυρας, για πεζούς και ποδηλάτες και κυρίως για επισκέπτες της ιστορικής γέφυρας. Είναι αυτονόητο ότι η λύση αυτή διευκολύνει και τις απαραίτητες πλέον επισκευές, λειτουργικές και αισθητικές της σημερινής γέφυρας. Η πιθανή δικαιολογία – άρνηση της Δημοτικής Αρχής ότι έχουν ήδη προχωρήσει μελέτες και άλλες διαδικασίες, θα έδειχνε έλλειψη θάρρους να αναγνωρισθούν λάθη του παρελθόντος. Αντίθετα δίδεται η ευκαιρία να τα διορθώσει. Η απομάκρυνση μέρους της αστικής κυκλοφορίας από το συγκεκριμένο σημείο αναφοράς για την Άρτα, μετά πλέον και την δημιουργία της Ιόνιας οδού, θα αποδειχθεί και μεγάλο και ακριβό λάθος».

Η ανάρτηση του Δημάρχου Αρταίων
Σε ανάρτησή του στο facebook προχθές ο Δήμαρχος Αρταίων που προφανώς προετοιμάζει την αλλαγή στάσης του στο ζήτημα της νέας γέφυρας, η οποία συνοδεύεται και με φωτογραφίες ανέφερε τα παρακάτω:
«Η δεύτερη γεφύρωση του Αράχθου, μια ακόμη δηλαδή γέφυρα για την Άρτα, είναι ένα κομβικό ζήτημα για τις υποδομές, όπου το Υπουργείο πρέπει να προστρέξει. Σήμερα, είχαμε επιτόπια συνάντηση γι’ αυτό το θέμα με έναν καλό γνώστη του αντικειμένου: τον Θόδωρο Κολιοπάνο, πρώην Υφυπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ, επί ΠΑΣΟΚ. Άκουσα με πολύ ενδιαφέρον τις προτάσεις του και τις επισημάνσεις του, οι οποίες θα ενσωματωθούν στα πλαίσια της μελέτης που υλοποιεί ο δήμος μας για την περιφερειακή οδο, ώστε όταν κληθούμε από το Υπουργείο για το θέμα, ο Δήμος μας να έχει μια ολοκληρωμένη άποψη και πρόταση.
Κύριε Θόδωρε σας ευχαριστούμε, για το ενδιαφέρον σας και τις προτάσεις σας».