Αναβρασμός στην Παιδεία-Εκτός τηλεκπαίδευσης όσοι συμμετέχουν σε καταλήψεις

«Διάλογο με ανοιχτά σχολεία» θέλει η υπουργός Νίκη Κεραμέως

Απάντηση με κινητοποιήσεις από τους μαθητές

Συνεχίζεται ο αναβρασμός στη Παιδεία, με καταλήψεις και κινητοποιήσεις. Ύστερα από τη χθεσινή δήλωση της Νίκης Κεραμέως για πλήρη αναπλήρωση των διδακτικών ωρών που χάνονται λόγω καταλήψεων -με μαθήματα σε αργίες, Σάββατα και σχολικές εορτές- το υπουργείο Παιδείας κάνει ένα βήμα παραπέρα, τοποθετώντας εκτός τηλεκπαίδευσης τους μαθητές που συμμετέχουν σε καταλήψεις.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, οι εν λόγω μαθητές θα παίρνουν απουσίες. Ερωτηθείσα, μιλώντας στο ΜΕGA, πώς θα αναγνωρίζονται τα παιδιά που συμμετέχουν σε καταλήψεις, η Νίκη Κεραμέως είπε ότι «ο κάθε διευθυντής έχει εικόνα των μαθητών που παρεμποδίζουν τη διδασκαλία διά ζώσης».
Οι αποφάσεις του υπουργείου έχουν προκαλέσει οργισμένες αντιδράσεις τόσο από τους μαθητές όσο και από την εκπαιδευτική κοινότητα και χθες δόθηκε η πρώτη δυναμική απάντηση στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια που έχουν προγραμματιστεί σε πολλές πόλεις της χώρας.
Μαθητές και καθηγητές αντιδρούν στην εκβιαστική πολιτική που ακολουθεί το υπουργείο, ιδιαίτερα από τη στιγμή που κωφεύει στα αιτήματά τους για βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας, καθώς η κυβέρνηση αποφάσισε να ανοίξει τα σχολεία.
Κινητοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν και στην Άρτα με το Συντονιστικό Αγώνα Μαθητών Άρτας να καταθέτει τα αιτήματα των μαθητών της Άρτας.

«Αγωνιζόμαστε για το αυτονόητο» αναφέρουν οι Μαθητές Άρτας, που πραγματοποίησαν πορεία στους δρόμους της πόλης, ενώ στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν: «Οι τραγικές καταστάσεις που επικρατούν στα σχολεία, από την πρώτη μέρα που άνοιξαν, δεν μας αφήνουν άλλη επιλογή πέρα από το να διαδηλώσουμε με κάθε δυνατό τρόπο ότι αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Μέχρι στιγμής 700 σχολεία είναι σε κατάληψη και χιλιάδες μαθητές σε κάθε γωνιά της χώρας υψώνουν φωνή διαμαρτυρίας.
Οι κινητοποιήσεις είναι για το αυτονόητο, είναι για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας. Ενώ εμείς παλεύουμε για ένα καλύτερο μέλλον, το κράτος μας παρουσιάζει ως ανεύθυνους και απείθαρχους. Η μάχη για τα δικαιώματα του καθενός, από πότε θεωρείται ανευθυνότητα; Όταν μάλιστα δίνεται ιδιαίτερη βάση στην τήρηση των μέτρων προστασίας από εμάς, ενώ το ίδιο το κράτος δεν τα τηρεί;

Οι μαθητές της Άρτας θέσαμε τα αιτήματά μας με γνώμονα την υγεία μας, καθώς πλέον οι συνθήκες έχουν διαφοροποιηθεί. Ως πρώτο αίτημα έχουμε την διάσπαση των τάξεων σε μικρότερες, με την κάθε μία να έχει ως μέγιστο αριθμό τα 15 άτομα. Η πανδημία φέτος απαιτεί την τήρηση των αποστάσεων και την αποφυγή του συνωστισμού, γεγονός που μας οδηγεί και στο δεύτερο αίτημά μας που είναι η εξασφάλιση ευρύχωρων τάξεων ώστε να μπορούν όντως να τηρηθούν τα μέτρα. Στα περισσότερα σχολεία υπάρχουν τάξεις υπερβολικά μικρών διαστάσεων, στις οποίες βρίσκονται πάνω από 20 άτομα και συνεπώς ελλοχεύει ο κίνδυνος διασποράς του ιού. Έτσι, λοιπόν, κινδυνεύει η υγεία όχι μόνο των μαθητών και των καθηγητών μας, αλλά και των οικογενειών μας και των φίλων μας. Ένα από τα βασικότερα και χρόνια αιτήματα είναι η άμεση πρόσληψη καθηγητών. Στα σχολεία τόσο της πόλης μας όσο και της υπόλοιπης χώρας υπάρχουν τραγικές ελλείψεις στο διδακτικό προσωπικό και μάλιστα σε βασικές ειδικότητες.

Ακούγεται παντού πως οι μαθητές κάνουμε κατάληψη για τη μη χρήση μάσκας. Αυτό όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά ζητάμε το αντίθετο, επιθυμώντας να μας δοθούν δωρεάν και κατάλληλες χειρουργικές μάσκες, που θα μας προστατεύουν και δεν θα είναι «αλεξίπτωτα». Άλλο ένα αίτημά μας είναι η αύξηση του χρόνου των διαλλειμάτων καθώς αυτά γίνονται πλέον εκ περιτροπής και η παραμονή μας μέσα στις τάξεις είναι δύο ώρες συνεχόμενα, μάλιστα φορώντας μάσκα. Ο κορονοϊός καθιστά αναγκαίο και ιδιαίτερα σημαντικό τον συνεχή καθαρισμό των τάξεων και των κοινόχρηστων χώρων των σχολείων σε πολύ συχνότερη βάση από ότι παλιότερα. Γι’ αυτό ζητούμε την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.

Πέρα από την πανδημία όμως, φέτος ήρθε στα σχολεία και η τράπεζα θεμάτων. Ουσιαστικά, η τράπεζα θεμάτων αποτελεί μίνι πανελλαδικές από την Α’ Λυκείου, σε περισσότερα μαθήματα, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό και δημιουργώντας σε όλες τις τάξεις μια «εξεταστική αρένα», στην οποία θα «ματώσουν» όχι μόνο οι μαθητές στα φροντιστήρια, αλλά και οι γονείς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις. Γι’ αυτό και εμείς ζητάμε την απόσυρση της, ζητάμε ένα σύστημα που να μας παρέχει ποιοτική μόρφωση, χωρίς να κάνει την εισαγωγή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σχεδόν αδύνατη.

Με αυτά τα αιτήματα, λοιπόν, διεκδικούμε τα δικαιώματα μας όπως οφείλουμε να κάνουμε. Ορισμένα ΜΜΕ μας παρουσιάζουν ως αρνητές της μάσκας, ως ανεύθυνους και αλήτες, ως νέους με μη ρεαλιστικές προσδοκίες. Από τα αιτήματα και τις πράξεις μας όμως είναι εμφανές ακριβώς το αντίθετο. Δείχνει ανευθυνότητα η επιθυμία μας να φοράμε μάσκες όταν αυτές μας προστατεύουν, το να ζητάμε ουσιαστικά να μας δοθεί η δυνατότητα να τηρήσουμε τα μέτρα; Είναι μη ρεαλιστικά τα αιτήματα εξασφάλισης αιθουσών, καθηγητών και καθαριστριών; Όποιος δεν έχει κομματικές παρωπίδες θα συμφωνήσει ότι είναι και δίκαια και θα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει δεκτά από το κράτος. Αυτό θα ήταν το αυτονόητο.
Τα πράγματα φέτος έχουν αλλάξει και στην αντίδραση των γονέων με σύγκριση τα προηγούμενα χρόνια. Φέτος οι γονείς είναι με το μέρος μας, αναγνωρίζουν το δίκιο μας και μας βοηθάνε σε αυτή τη μάχη μας. Ξέρουν και οι ίδιοι ότι θέλουμε να πάμε στο σχολείο με ασφάλεια, ότι επιθυμούμε το δεύτερο σπίτι μας να είναι ένα μέρος που να μας παρέχει προστασία και σωστή μάθηση.
Μαθητές και γονείς μαζί, ζητάμε λοιπόν απ’ όλους να βοηθήσουν τα αιτήματα μας να γίνουν δεκτά.
Να μας στηρίξουν στον αγώνα μας για παιδεία με υγεία».

«Διάλογος με ανοιχτά σχολεία»

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σημείωσε ότι κατανοεί τους προβληματισμούς των μαθητών και είναι ανοιχτή σε συζητήσεις, ωστόσο αυτές θα πρέπει να γίνουν με ανοιχτά τα σχολεία.
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως μίλησε για τα σχολεία, τις καταλήψεις, τη χρήση μάσκας αλλά και την υποχρεωτική εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στις σχολικές μονάδες που τελούν υπό κατάληψη.
Μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σημείωσε ότι κατανοεί τους προβληματισμούς των μαθητών και είναι ανοιχτή σε συζητήσεις, ωστόσο αυτές θα πρέπει να γίνουν με ανοιχτά τα σχολεία.

Αναφερόμενη στις καταλήψεις, η υπουργός τόνισε ότι δε νοείται μια μειοψηφία να κλείνει τα σχολεία και να σταματά την εκπαιδευτική διαδικασία.
Την τελική της απόφαση για τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε ότι με απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και της υφυπουργού Σοφίας Ζαχαράκη, προβλέπονται τα κάτωθι:
-Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.

-Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
-Η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
-Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
Να σημειωθεί πως τα υπό κατάληψη σχολεία στην Ήπειρο, σύμφωνα με στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου έφτασαν τα 48. Συγκεκριμένα, σε κατάληψη βρίσκονται 17 Γυμνάσια και Λύκεια στην Άρτα, 16 στα Γιάννινα, εννέα στην Πρέβεζα και έξι στη Θεσπρωτία.