Αντίσταση στο ραγιαδισμό
Ο υποψήφιος Δήμαρχος Αρταίων με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Στράτος Καλλώνης μιλά στην «ΗΧΩ»
Η νεολαία στέλνει το ελπιδοφόρο μήνυμα ότι δεν συμβιβάζεται
«Στη σύγκρουση που εξελίσσεται ανάμεσα στον πλούτο και την φτώχεια, στους εργοδότες με τους εργάτες, θα μας επιτρέψετε να πούμε ότι είμαστε οι πρωταγωνιστές. Και δεν εμφανιζόμαστε μόνο την περίοδο των εκλογών σαν «Σωτήρες», ούτε σαν εργολάβοι επίλυσης προβλημάτων»
«Η νεολαία που η συντριπτική της πλειοψηφία, είναι παιδιά λαϊκών οικογενειών, έγινε «πεδίο βολής φτηνό», για να καλλιεργείται πάνω της ένας σύγχρονος ραγιαδισμός, καλυμμένος με δήθεν προοδευτικό και ριζοσπαστικό μανδύα… Με τη συμμετοχή της στο ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης», η νεολαία απαντάει στο ραγιαδισμό, στέλνει το ελπιδοφόρο μήνυμα ότι οι νεανικές δυνάμεις, δεν συμβιβαζόμαστε με το παρόν και το μέλλον που θέλουν για εμάς οι εκμεταλλευτές του λαού» τονίζει σε συνέντευξή του στην «ΗΧΩ», ο υποψήφιος Δήμαρχος Αρταίων με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Στράτος Καλλώνης.
Ένας υποψήφιος Δήμαρχος, που είναι ενεργό μέλος της τοπικής κοινωνίας, συμμετέχει στα μαζικά κινήματα, ενώ το νεανικό της ηλικίας του, αποτελεί το πλεονέκτημα, να μπορεί να συνομιλεί με τους νέους εργαζόμενους και μη, που προσπαθούν να επιβιώσουν στη σημερινή –ειδικά- δύσκολη οικονομική συγκυρία.
«Εμείς δεν απευθυνόμαστε σε όλους. Απευθυνόμαστε στα Λαϊκά στρώματα και όχι στα «αφεντικά». Σε αυτά είμαστε απέναντι, στις καθημερινές μάχες που δίνουμε» σημειώνει ο κ. Καλλώνης, επισημαίνοντας πως «Ούτε στα ψηφοδέλτια μας, βάζουμε εργοδότες για να απειλούν τους εργαζόμενους ότι όποιος δεν ψηφίσει θα φάει απόλυση. Ούτε εμπορευόμαστε τις ανθρώπινες ανάγκες με εξαγορά υποψηφίων έναντι υποσχέσεων για μετάθεση π.χ. από την Αθήνα στην Άρτα. Τα ιλουστρασιόν εξώφυλλα που αναφέραμε, θα ξεθωριάσουν και το «χαλί» θα σηκωθεί και τότε θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την ζωντανή λαϊκή αγανάκτηση».
Η συνέντευξη του Στράτου Καλλώνη, Υποψηφίου Δημάρχου Αρταίων με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στην «Η», έχει ως εξής:
Ερ.: Από την αρχή είχαμε εκτιμήσει ότι το ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης» έχει νεανικό χρώμα. Η παρουσίαση του βασικού κορμού του ψηφοδελτίου, μας επιβεβαίωσε. Τι σηματοδοτεί για εσάς η συμμετοχή της Νεολαίας;
Απ.: Η νεολαία που σημειωτέον, δεν είναι ξεχωριστό κοινωνικό στρώμα, αλλά η συντριπτική της πλειοψηφία, είναι παιδιά λαϊκών οικογενειών, έγινε «πεδίο βολής φτηνό», για να καλλιεργείται πάνω της ένας σύγχρονος ραγιαδισμός, καλυμμένος με δήθεν προοδευτικό και ριζοσπαστικό μανδύα.
Ο ραγιαδισμός των μειωμένων απαιτήσεων της λογικής που λέει ότι «ε, αφού δε μπορεί να αλλάξει κάτι, ας συμβιβαστούμε με τα ψίχουλα». Δεν υπάρχει μεγαλύτερο δηλητήριο για το λαό και τη νεολαία από αυτή τη λογική. Με τη συμμετοχή της στο ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης», η νεολαία απαντάει στο ραγιαδισμό, στέλνει το ελπιδοφόρο μήνυμα ότι μπορούν και πρέπει να μεγαλώσουν οι νεανικές δυνάμεις, που δεν συμβιβαζόμαστε με το παρόν και το μέλλον που θέλουν για εμάς οι εκμεταλλευτές του λαού και της νεολαίας.
Στέλνει το ελπιδοφόρο μήνυμα για να δυναμώσει η καθημερινή μάχη σε κάθε χώρο δουλειάς, σπουδών και κατοικίας, για την ανάπτυξη αγώνων διεκδίκησης των δικαιωμάτων στη μόρφωση, τη δουλειά και συνολικά τη ζωή. Για να παρθούν μέτρα για την ενίσχυση της κοινωνικής – κρατικής ευθύνης, για να σπάσει το εμπόριο ελπίδων και νεανικών ψυχών.
Ερ.: Συνηθίζουν να σας ρωτάνε τι θα κάνετε στο δεύτερο γύρο των Δημοτικών Εκλογών. Πώς απαντάτε;
Απ.: Δεν είμαστε οι κομπάρσοι των εκλογών, και η αντιπαράθεση δεν είναι διπολική, αλλά κοινωνική και πολιτική. Στη σύγκρουση που εξελίσσεται ανάμεσα στον πλούτο και την φτώχεια, στους εργοδότες με τους εργάτες, θα μας επιτρέψετε να πούμε ότι είμαστε οι πρωταγωνιστές. Και δεν εμφανιζόμαστε μόνο την περίοδο των εκλογών σαν «Σωτήρες», ούτε σαν εργολάβοι επίλυσης προβλημάτων. Η εργατική τάξη, η νεολαία, ο λαός της Άρτας πρέπει να καταλάβει, ότι αν δεν αγωνιστεί ο ίδιος, είναι χαμένος από χέρι. Έτσι και την δεύτερη Κυριακή, η αντιπαράθεση θα είναι η ίδια. Και η μόνη λαϊκή επιλογή είναι η «Λαϊκή Συσπείρωση» και την πρώτη και την Δεύτερη Κυριακή.
Ερ.: Το σύνθημα για «Λαϊκή Αντιπολίτευση παντού», εκφράζεται και στο επίπεδο του Δήμου;
Απ.: Δεν είμαστε εδώ για να υποσχόμαστε και εμείς, ότι θα λύσουμε τα προβλήματα με πέντε –έξη, ιλουστρασιόν διαφημιστικά έντυπα. Ούτε να δουλεύουμε τον λαό της Άρτας να μας ψηφίσει για να του λύσουμε τα προβλήματα. Το κλειδί του καπιταλιστικού παραδείσου έχει σκουριάσει από καιρό τώρα, και η Άρτα δεν είναι κάρτ – ποστάλ, για να την στολίζουν κατά το δοκούν, πετώντας κάτω από το χαλί τους άνεργους, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, τα τσακισμένα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα.
Σήμερα το πρόβλημα δεν είναι να αποκτήσει η Άρτα ανθρώπινο πρόσωπο, αλλά ανθρώπινο περιεχόμενο. Για αυτό το μόνο που υποσχόμαστε είναι αγώνας, να βοηθήσουμε να ξεπεραστεί η παθητικότητα, η μοιρολατρία, να προχωρήσουμε στη δράση για πλήρη και επαρκή κρατική χρηματοδότηση της τοπικής διοίκησης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να διεκδικήσουμε την πλήρη επιστροφή των παρακρατηθέντων, γιατί τα χρήματα αυτά ανήκουν στους εργαζόμενους. Αφαιρούνται, άμεσα ή έμμεσα, από το εισόδημά τους και αναπληρώνονται από πρόσθετους φόρους και τέλη που επιβάλλονται σε βάρος τους. Να αντιπαλέψουμε τη γενίκευση της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων και την επέκταση της εφαρμογής «ευέλικτων εργασιακών σχέσεων» στο Δήμο, μέσω προγραμμάτων περιορισμένου χρόνου, Τοπικών Πρωτοβουλιών Απασχόλησης, προγραμμάτων κατάρτισης, ή άλλων μέσω ΟΑΕΔ, κ.λπ..
Ερ.: Υποστηρίζεται ότι είστε κάτι διαφορετικό από τους άλλους συνδυασμούς;
Απ.: Θα έλεγα εντελώς διαφορετικό. Πάρτε για παράδειγμα όλες τις διακηρύξεις των άλλων συνδυασμών. Αποφεύγουν σαν ο διάολος το λιβάνι, να πουν σε ποιους απευθύνονται. Κανείς δεν έρχεται σε ρήξη με την αντιλαϊκή πολιτική και για αυτό μιλάνε γενικά για πολίτες, για ωραία πόλη, για γενική ανάπτυξη, χωρίς να παίρνουν θέση στο ανάπτυξη για ποιόν, σε όφελος ποιού. Για αυτό διατυμπανίζουν την ανεξαρτησία τους, φοβούμενοι, ότι αν μιλήσουν σε πραγματικά δεδομένα πρέπει να πάρουν θέση στης «κοινωνίας τη διαφορά». Και επειδή είναι ταγμένοι με την αποδοχή και προώθηση της κυβερνητικής πολιτικής, τους τσουβαλιάζουν όλους, ζητούν ψήφο από όλους. Εμείς δεν απευθυνόμαστε σε όλους.
Απευθυνόμαστε στα Λαϊκά στρώματα και όχι στα «αφεντικά». Σε αυτά είμαστε απέναντι, στις καθημερινές μάχες που δίνουμε. Ούτε στα ψηφοδέλτια μας, βάζουμε εργοδότες για να απειλούν τους εργαζόμενους ότι όποιος δεν ψηφίσει θα φάει απόλυση. Ούτε εμπορευόμαστε τις ανθρώπινες ανάγκες με εξαγορά υποψηφίων έναντι υποσχέσεων για μετάθεση π.χ. από την Αθήνα στην Άρτα. Τα ιλουστρασιόν εξώφυλλα που αναφέραμε, θα ξεθωριάσουν και το «χαλί» θα σηκωθεί και τότε θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την ζωντανή λαϊκή αγανάκτηση.
Ερ.: Μονίμως είναι στην επικαιρότητα το κάστρο της Άρτας. Πώς το αντιμετωπίζετε;
Απ.: Εδώ ισχύει το ρητό, βλέπουμε το δένδρο και χάνουμε το δάσος. Και δεν μπορούμε να το βλέπουμε ούτε σαν πέτρες, ούτε σαν τουριστικό προϊόν, άλλα ούτε και να το υποβιβάζουμε απλά γιατί πίναμε έναν καφέ. Στο Κάστρο της Άρτας αναδεικνύονται οι προσπάθειες ιδιωτικοποίησης του πολιτισμού, που δεν είναι νέες. Από τη συμφωνία της «Στρατηγικής της Λισαβόνας», η Ε.Ε. προωθεί την εμπορευματοποίηση του πολιτισμού, φυσικά και της αντίστοιχης κληρονομιάς, με τη διάχυση της στον ιδιωτικό τομέα, και τον ταυτόχρονο προσανατολισμό των κρατικών φορέων στην ιδιωτικοοικονομική διαχείριση. Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται και ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων που ψηφίστηκε το 2006 και κατοχυρώνει θεσμικά την εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Αυτό το κάνει περνώντας στις αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μεταξύ άλλων, και την προστασία αρχαιολογικών και ιστορικών χώρων της περιοχής και των εγκαταστάσεων αυτών χωρίς πόρους αλλά αντίθετα, με την επιφόρτιση να αυτοχρηματοδοτούνται και στην τελική να ιδιωτικοποιούνται.
Δεν είναι, βέβαια, εύκολο να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε μια χώρα που βάσισε τη συλλογική της συνείδηση σε αυτά τα «μάρμαρα», και για αυτό στρώνουν το έδαφος με την οικονομική αλλά και σε προσωπικό, καταβαράθρωση της αρχαιολογίας, με τη διαρκή και συνειδητή αποδυνάμωση των δομών δημόσιας διαχείρισης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την ιδιωτικοοικονομική διαχείριση που θα έρθει ως «σωτήρας», όπου ο ενοικιαστής έχει περισσότερα δικαιώματα από τον ιδιοκτήτη, ξεχνώντας πως όσοι σήμερα είναι από το νόμο επιφορτισμένοι με την προστασία των μνημείων, είναι μόνο προσωρινοί διαχειριστές τους, που πρώτα απ’ όλα οφείλουν να παραδώσουν στις επόμενες γενιές την κληρονομιά που διαχειρίζονται. Μνημεία σαν αυτό του Κάστρου της Άρτας αποτελούν μέρος της παγκόσμιας παιδείας και δεν πρέπει να εμπορευματοποιούνται. Γιατί ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου όχι απλά να «χάσεις» το κάστρο, αλλά να περάσει στη ζωή σου η αγοραία λογική.
Ερ.: Με πολλούς συμβούλους στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο; Και γιατί:
Απ.: Η εκλογή περισσότερων δημάρχων, δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», σημαίνει αλλαγή του συσχετισμού υπέρ του λαού. Για να δυναμώσει η καθημερινή λαϊκή αντιπολίτευση στην κεντρική εξουσία. Για να εμποδίζουμε καλύτερα και πιο αποφασιστικά τα αντιλαϊκά μέτρα. Για την ανακούφιση και τη βελτίωση της ζωής των εργαζομένων, των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων. Γιατί κι εκεί που οι κομμουνιστές και οι συνεργαζόμενοι μαζί μας έχουν την ευθύνη της διοίκησης και εκεί που είναι μειοψηφία, στηρίζουν – συμβάλλουν – οργανώνουν τη λαϊκή διεκδίκηση και κινητοποίηση. Περισσότεροι δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι με τα ψηφοδέλτια της «Λαϊκής Συσπείρωσης» θα είναι μεγάλο στήριγμα για τους αγώνες που έχουμε μπροστά.