Απάντηση για το «τσουνάμι» λουκέτων σε ταχυδρομεία

«Απομεινάρια άλλης εποχής» απαντά η διοίκηση των ΕΛΤΑ

Ενώ οι τοπικές κοινωνίες συνεχίζουν να αντιδρούν στα λουκέτα συνολικά ταχυδρομικών καταστημάτων σε όλη την επικράτεια, η  διοίκηση των ΕΛΤΑ δίνει τις δικές της απαντήσεις.

Πιο συγκεκριμένα αναποτελεσματικά και ζημιογόνα χαρακτηρίζει η διοίκηση των ΕΛΤΑ τα καταστήματα του Οργανισμού που οδηγήθηκαν σε «ξαφνικό θάνατο» τους τελευταίους μήνες, γεγονός το οποίο, πάντως, εξακολουθεί να προκαλεί σωρεία αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες.

Υπενθυμίζεται ότι από το περασμένο καλοκαίρι έως και πριν λίγες ημέρες, μπήκε λουκέτο συνολικά σε 143 εκ των 1.150 ταχυδρομικών καταστημάτων σε όλη την επικράτεια.

Στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας είπε ότι αυτά τα καταστήματα ήταν «απομεινάρια μιας άλλης εποχής, της δεκαετίας του ΄90» και ενός σχεδίου λειτουργίας που έκτοτε δεν είχε επικαιροποιηθεί. Δικαιολόγησε την απόφαση του κλεισίματος αναφέροντας ότι σε αρκετά εξ αυτών οι υπάλληλοι είχαν να πατήσουν …ακόμα και δέκα χρόνια καθώς «ήταν στα χωράφια τους», όπως είπε, ενώ «πολλοί είχαν ζητήσει και είχαν καταφέρει κάποια καταστήματα να λειτουργούν με εργολαβικούς εργαζομένους».

Ερωτηθείς σχετικά μάλιστα είπε ότι κάποια από τα ταχυδρομεία που έκλεισαν είχαν μετατραπεί σε «αποθετήριο βαριεστημένων συνεργατών» και είχαν τζίρο που δεν ξεπερνούσε τα 5.000 ευρώ και κόστη που μπορεί να έφταναν και τα 60.000. Με την αναστολή της λειτουργίας τους – ανέφερε – μειώθηκαν κατά 200 άτομα οι εργολαβικοί εργαζόμενοι, οι οποίοι κόστιζαν στον Οργανισμό ετησίως περίπου 20.000 ευρώ ο καθένας. Παραδέχτηκε ωστόσο ότι η εθελουσία που έγινε την περίοδο της πανδημίας και κόστισε 137 εκατομμύρια ευρώ, οδήγησε στην έξοδο από τον Οργανισμό περί τα 2.000 άτομα και κατά συνέπεια μη μειουμένου του αριθμού των καταστημάτων, πολλά παρέμεναν υποστελεχωμένα με συνέπεια και τη στρέβλωση του παρεχόμενου έργου από τα ΕΛΤΑ.

Οι ανάγκες της περιφέρειας

Ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ ανέφερε ότι δεν πρόκειται να κλείσουν άλλα καταστήματα προσθέτοντας ότι ο Οργανισμός διαθέτει 1.000 σημεία εξυπηρέτησης, εφόσον συνυπολογιστούν πρακτορεία, κλπ. Σήμερα τα ΕΛΤΑ εξακολουθούν να λειτουργούν 550 ιδιολειτουργούντα ταχυδρομεία, 160 καταστήματα ΕΛΤΑ courier και πρακτορεία τριών διαβαθμίσεων (ανάλογα με τις συναλλαγές που μπορούν να διεκπεραιώσουν).

Αναφορικά με την εξυπηρέτηση των πολιτών, τόνισε πως στον σχεδιασμό του πλάνου αναδιοργάνωσης του δικτύου ελήφθησαν υπόψιν οι ανάγκες της περιφέρειας. Για το λόγο αυτό ενισχύθηκε η υπηρεσία αγροτικής διανομής. Παράλληλα, οι ταχυδρόμοι της γειτονιάς εξοπλίστηκαν με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές με κάρτα, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό.

Επανέλαβε επίσης τη διευρυμένη απογευματινή λειτουργία έξι κεντρικών καταστημάτων σε Γλυφάδα, Κηφισιά, Περιστέρι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Πάτρα. Εντός του Νοεμβρίου διευρυμένη λειτουργία θα εφαρμόσουν και άλλα οκτώ καταστήματα στην περιφέρεια (Λάρισα, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο και Χανιά Κρήτης, Ιωάννινα και Καβάλα).

Σε επόμενη φάση, εντός του 2024, στόχος της διοίκησης είναι να επεκταθεί η παρουσία των ΕΛΤΑ πέραν του φυσικού δικτύου, δημιουργώντας νέα σημεία εξυπηρέτησης βάσει των αναγκών κάθε περιοχής, με καταστήματα franchise και εναλλακτικά δίκτυα last mile, PUDOs και shop in shop σε συνεργασία με χώρους καταστημάτων, καθώς και περισσότερα σημεία παραλαβής αντικειμένων «ΕΛΤΑ PostBox».