
Απεργία στα συνεργεία της Άρτας
Κινητοποίηση του επισκευαστικού κλάδου για το Ψηφιακό Πελατολόγιο
Για «μηχανή προστίμων» κάνουν λόγο οι επαγγελματίες
Αντί για μέσο διαφάνειας θα μετατραπεί σε εργαλείο «παγίδα»
Ξεκίνησε από Τρίτη 1 Ιουλίου και συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις και στην Άρτα των ελεύθερων επαγγελματιών, ιδιοκτητών παράλληλα συνεργείων, φανοποιείων, ηλεκτρολογείων και βουλκανιζατέρ, αντιδρώντας με τον τρόπο αυτό, στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου οχημάτων.
Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων οι σύλλογοι του επισκευαστικού κλάδου των αυτοκινήτων στην Άρτα, πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Δημαρχείο της Άρτας, στην είσοδο της Δ.Ο.Υ. Άρτας και μετά στην κεντρική πλατεία της πόλης.
Όπως έλεγαν οι Ιδιοκτήτες Συνεργείων Αυτοκινήτων και Μηχανημάτων το Ψηφιακό Πελατολόγιο είναι «τρικλοποδιά» για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, καθώς αυξάνει το χρόνο επισκευής ενός οχήματος, προσθέτει διοικητικό βάρος με την πρόσληψη υπαλλήλων γραφείου που δεν είναι παραγωγικοί για τις επιχειρήσειςτους, αυξάνοντας το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων και μετακυλίοντας αυτό, στη συντήρηση των οχημάτων…
Το ψηφιακό πελατολόγιο έχει μοναδικό σκοπό την επιβολή προστίμων, έλεγαν οργισμένοι, ζητώντας την άμεση απόσυρση του μέτρου για το Ψηφιακό Πελατολόγιο. Οι διαμαρτυρίες είναι έντονες προς την Κυβέρνηση για την άμεση εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου παρά τις επισημάνσεις τους για τα σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας αφενός, αλλά και για την απώλεια χρόνου στην οποία μεταφράζεται η χρήση της πλατφόρμας καθώς όπως υποστηρίζουν για κάθε εγγραφή Ι.Χ στο σύστημα απαιτείται τουλάχιστον ένα τέταρτο της ώρας και αυτό στην καλύτερη περίπτωση.
Να σημειωθεί πως η απεργία καλύπτει όλους τους επαγγελματίες του χώρου: συνεργεία αυτοκινήτων, φανοποιεία, εταιρείες εγκατάστασης συναγερμών και ήχου σε οχήματα, πλυντήρια, πάρκινγκ και επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Προειδοποιήσεις
Οι επαγγελματίες από την πλευρά τους έχουν προειδοποιήσει για τεχνική και λειτουργική αδυναμία προσαρμογής, τονίζοντας ότι η πλειονότητα των μικρών και οικογενειακών συνεργείων στερείται υποδομών, προσωπικού και κατάρτισης στη χρήση τέτοιων ψηφιακών εργαλείων ενώ παράλληλα καταγγέλλουν ότι δεν προβλέφθηκε καμία μεταβατική περίοδος εφαρμογής, ούτε στοιχειώδης καθοδήγηση από τις αρμόδιες αρχές.
Για ποιους είναι υποχρεωτικό
Σημειώνεται ότι η υποχρέωση τήρησης ψηφιακού πελατολογίου αφορά :
• Συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων
• Φανοποιεία και επιχειρήσεις βαφής οχημάτων
• Επιχειρήσεις τοποθέτησης συστημάτων και αξεσουάρ
• Πλυντήρια αυτοκινήτων και χώροι στάθμευσης
• Εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων
• Επιχειρήσεις ενοικίασης αγροτικών μηχανημάτων
Από την υποχρέωση τήρησης ψηφιακού πελατολογίου εξαιρούνται τα συνεργεία εμπορίας καινούριων οχημάτων για προπαράδοση, οι ιδιόκτητοι χώροι στάθμευσης χωρίς αντάλλαγμα, οι αυτοεξυπηρετούμενες επιχειρήσεις με αυτόματη έκδοση παραστατικών, οι συντηρήσεις μεμονωμένων εξαρτημάτων χωρίς όχημα και οι υπηρεσίες κινητών συνεργείων εκτός έδρας.
Πού θα επεκταθεί
Από το φθινόπωρο το ψηφιακό πελατολόγιο αναμένεται να επεκταθεί στις επιχειρήσεις catering, στα κτήματα και στους χώρους δεξιώσεων, καθώς και σε όσους επαγγελματίες διοργανώνουν κοινωνικές εκδηλώσεις όπως γάμοι, βαπτίσεις και πάρτι.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Όμηρο Τσάπαλο, το ψηφιακό σύστημα έχει ήδη λειτουργήσει πιλοτικά, με θετικά αποτελέσματα καθώς έχουν εγγραφεί πάνω από 4.000 επιχειρήσεις και έχουν γίνει 185.000 εγγραφές οχημάτων.
Ο μέσος χρόνος εγγραφής, σύμφωνα με τα τεστ της ΑΑΔΕ, είναι μόλις 40 δευτερόλεπτα. Όπως ξεκαθάρισε, δεν πρόκειται να δοθεί παράταση στην εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου τονίζοντας ότι το ψηφιακό πελατολόγιο είναι ένα από τα βασικά ψηφιακά εργαλεία για τη μείωση της φοροδιαφυγής.
Τι προβλέπει
Η νέα υποχρέωση επιβάλλει στα συνεργεία να καταγράφουν ψηφιακά κάθε είσοδο οχήματος και κάθε τεχνική εργασία (ακόμα και απλές επιτόπιες επεμβάσεις) μέσω ειδικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ που θα είναι ενεργή από την ίδια ημέρα.
Η καταγραφή αφορά όλα τα συνεργεία, ανεξαρτήτως μεγέθους, τεχνολογικού εξοπλισμού ή προσωπικού, χωρίς να προβλέπεται καμία μεταβατική περίοδος ή σχετική καθοδήγηση.
Οι λόγοι της αντίδρασης
Οι επαγγελματίες του χώρου εκφράζουν την έντονη αντίθεσή τους, επικαλούμενοι:
– Τεχνική αδυναμία προσαρμογής, ειδικά από μικρά ή παραδοσιακά συνεργεία
– Έλλειψη εκπαίδευσης και ψηφιακής υποστήριξης
– Σύγχυση ως προς το ποιες εργασίες πρέπει να καταγράφονται
– Νομική ανασφάλεια για τις ερμηνείες και τις κυρώσεις του μέτρου
– Κίνδυνο αυθαίρετων προστίμων, ακόμη και για μικρές ή τυπικές παραλείψεις