Δέκα click away… κάτω!

Πλέον δεν είναι αγώνας κατά της πανδημίας… δεν είναι καν αυτό που λέμε «ατομική ευθύνη»… είναι αγωνία για την επιβίωση… είναι κραυγή απόγνωσης και διαμαρτυρίας, ενόψει της κατάρρευσης…

Για να παραφράσω τη Γώγου (τη Κατερίνα), θα έλεγα πως η δικιά μας η αγορά, πήγε 10 ΚΛΙΚ (away) προς τα κάτω… με πήραν δύο πελάτες μόνο, αλλά τους κωδικούς που ήθελαν δεν τους είχα, μου είπε φίλος έμπορος στη κεντρική αγορά… σκέφτομαι να το κλείσω, εντελώς…

Πράγματι, τη πρώτη μέρα εφαρμογής του click away, στην πόλη μας, ελάχιστα ήταν τα μαγαζιά που «άνοιξαν», δηλαδή ήταν μέσα οι ιδιοκτήτες και οι υπάλληλοι… όσο για τον κόσμο απ΄ έξω; Λιγότεροι απ’ τους μέσα!!!

Όσο κι αν προσπαθούν, οι «τελάληδες των Αθηνών» να μας πείσουν πως το click away, είναι μια έξυπνη «πατέντα» του Αδώνιδος –καθότι υπήρξε άριστος στις τηλεπωλήσεις- που θα «δώσει μια ανάσα» στους εμπόρους, αυτό δεν είναι κάτι που ήθελαν οι έμποροι αλλά και οι καταναλωτές…

Τι θα πει ρε φίλε, πως θα στείλεις μέϊλ στο μαγαζί, θα ζητάς παπούτσι γκρι, 42 νούμερο, θα πάς να το πάρεις στη πόρτα κι αϊ στο καλό… να, τόσο εύκολα τα έλεγε ο Υπουργός Ανάπτυξης… αλλά στη πράξη, αυτό δεν γίνεται…

Τώρα θα μου πείς, αν θέλω παντελόνι; Αν θέλω σακάκι; Αν θέλω κουστούμι; Πως θα δώ τα χρώματα, αν μου ταιριάζει, αν μου «κάθεται» το νουμεράκι; Πως θα γίνουν αυτά; Ε, μάλλον θα πας σπίτι… κι αν δεν μου κάνουν; Επιστρέφονται;

Το θέμα πατριώτη, είναι πως με όλες αυτές τις απορίες, χάθηκε ο πελάτης… σου λέει, τι το θέλω το σακάκι; Τι το θέλω το κοστούμι; Σάματις θα πάω πουθενά;

Κι εδώ έρχονται οι έμποροι… σου λένε, ρε φίλε, δεν πουλάμε βιβλία… πουλάμε ρούχα… εδώ πέρα μέχρι και στο SHOPPING STAR, θέλουν κάνα δίωρο να διαλέξουν ρούχα και παπούτσια… εμείς, χωρίς να βλέπουμε καν, θα κάνουμε… ραντεβού στα τυφλά με πουκάμισα και καζάκες;

Στα τυφλά…
Να επισημάνω λοιπόν, το δυναμικό τρόπο παρέμβασης του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Άρτας… δεν έχει σημασία, αν ο πρωθυπουργός, θα διαβάσει το γράμμα του Δημήτρη Χουλιάρα… σημασία έχει πως όσα αναφέρονται στην επιστολή είναι ερωτήματα και απορίες, της κοινής γνώμης, του μέσου ανθρώπου, είτε είναι έμπορος, είτε είναι καταναλωτής…

Η επιστολή του Δημ. Χουλιάρα δημοσιεύεται σε άλλη σελίδα, αλλά έχει σημασία να επισημάνω κάποια από τα ερωτήματα, του προέδρου:
• Που θα δει ο πελάτης τα προϊόντα όταν τα περισσότερα καταστήματα δεν έχουν eshop (στην Άρτα 3% των καταστημάτων διαθέτει eshop);
• Πώς θα διαλέξει χρώμα, μέγεθος, ο πελάτης σε ρούχα και παπούτσια (βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός προϊόντος);

Είναι αυτό που επισημάναμε παραπάνω… πως θα δει ο πελάτης τα ψώνια, αν δεν υπάρχει η δυνατότητα; Μια εμπορική ρήση λέει πως «το μάτι αγοράζει»… όταν λοιπόν δεν βλέπεις χρώματα, μεγέθη, τι να ψωνίσεις;

Έχει κι άλλες απορίες ο πρόεδρος, που είναι κι άλλων πολλών…
-Γιατί υπάρχει όριο εννέα ατόμων στην ουρά στα εμπορικά καταστήματα και όχι στις τράπεζες;
-Γιατί οι πληρωμές θα γίνονται με κατάθεση στην τράπεζα ή με το pos , και όχι με μετρητά;
– Όσοι καταναλωτές δεν έχουν κάρτα ή πρόσβαση στις ήδη επιβαρυμένες τράπεζες δεν έχουν δικαίωμα στις αγορές προϊόντων;
-Όσοι καταναλωτές δεν έχουν κινητό ή δεν γνωρίζουν πως να στείλουν sms , δεν έχουν δικαίωμα στις αγορές προϊόντων;

Καταιγιστικός ο Χουλιάρας… διότι, στα μαγαζιά επιτρέπουν μόνο 9 άτομα στην ουρά, αλλά στις τράπεζες κάθε μέρα, κάθονται 100 και 150, ο ένας πάνω στον άλλο… το ίδιο και στα σουπερ μάρκετ.

Από την άλλη, όποιος δεν έχει πρόσβαση στις τράπεζες, ούτε σοσόνι, δεν μπορεί να αγοράσει… ποια κοινωνία αφουγκράζεται η κυβέρνηση; Των 2/3;

Η… Ερμού!
Αιχμηρός είναι επίσης ο Χουλιάρας όταν λέει «Τελικά οι εμπορικοί κανόνες στην Ελλάδα βγαίνουν με βάση τις συνθήκες της Αθήνας και τις ανάγκες των πολυκαταστημάτων ; Γιατί ο Υπουργός Ανάπτυξης έχει σαν μέτρο για τους εμπορικούς κανόνες , τον συνωστισμό στην Ερμού»!!!

Βέβαια, δεν είναι μόνο ο Άδωνις, που παίρνει σαν μέτρο την Ερμού… το λένε και επιστήμονες, που περιβάλουν με επιστημονικό κύρος, τις κυβερνητικές αποφάσεις…
Κατά της μεθόδου του click away τάχθηκε και ο καθηγητής Γενετικής στην Ιατρική Σχολή της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΙ…

Ανησυχεί ο καθηγητής, επειδή «Το click away είναι εντελώς άγνωστο στην ελληνική πραγματικότητα και γενικότερα εντελώς άγνωστο, αυτό στο εξωτερικό γίνεται σε πολύ μεγάλα μαγαζιά και όχι στο πεζοδρόμιο. Μπορεί κάποια πράγματα να μην μπουν ποτέ σε μια σειρά… Πώς θα κρατήσουμε αποστάσεις και ουρές στην Ερμού που το ένα μαγαζί είναι δίπλα στο άλλο;»

Να τα μααααααςςς… πάλι η Ερμού, ως μέτρο σύγκρισης. Μα, κύριε καθηγητά, εκτός απ’ την Ερμού, υπάρχει και η Σκουφά στην Άρτα, το «Σεϊταν Παζάρ» στη Πρέβεζα, η Μπιζανίου στη Φιλιππιάδα… εκεί ρώτησες αν υπάρχει συνωστισμός; Ρώτησες αν τα μαγαζιά, τουφεκάνε τους πελάτες;

Βέβαια ο Δερμιτζάκης, δικαιώνονει τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Άρτας, έστω και με άλλο σκεπτικό…

Σύμμαστα! 
Έχουμε όλα αυτά με την καραντίνα, έχουμε και τις προτροπές του Γιώργου Μπαμπινιώτη, να μιλάμε Ελληνικά… Όπως, έγραψε, προχτές: «Στο πνεύμα τού να μιλάμε κατά το δυνατόν στους Έλληνες Ελληνικά και να καταλαβαίνουμε όλοι τι λέμε προτείνω:
CLICK AWAY → παράδοση εκτός / παραλαβή εκτός (καταστήματος [εννοείται])…

Διάβαζα λοιπόν στο epiruspost, πως διάφοροι Ηπειρώτες, έδωσαν την δική τους εκδοχή στο clickaway… «Σύρε πάρτο μόνος σου»!, ήταν μία απ’ τις εκδοχές στα social media…

Όμως το γνωστό «ipirotakis» έδωσε μια πιο λαϊκή μετάφραση: «ιέλα σμάστο»…!!!, μετάφρασε το clickaway… «Έλα να το συμμαζέψεις», δηλαδή, για όσους μας διαβάζουν στην Αγγλία, τη Σουηδία, αλλά και τον Καναδά…

Υπό… διωγμόν!
Η διάχυτη εντύπωση στους πολίτες, είτε είναι καταναλωτές, είτε είναι θρησκευόμενοι, κατατείνει στο γεγονός πως η σημερινή κυβέρνηση θέλει να τα έχει «καλά» με τους τραπεζίτες και τους μεγαλεμπόρους…

Ας πούμε, για μια ακόμη φορά, βρίσκονται στο στόχαστρο των «τελάληδων των Αθηνών», οι Μητροπολίτες, που αντιδρούν στο (ουσιαστικό) λουκέτο στις εκκλησίες Χριστουγεννιάτικα… και όσοι αντιδρούν, έχουν τα δίκια τους, αφού βλέπουν και στις τράπεζες ουρές και στα σουπερ μάρκετ ουρές…

Κι όπως έλεγε κάποιος, Ιεράρχης, βρε αδελφέ, είπες 9 άτομα, μέσα στις εκκλησίες… πως και δεν είπες… 10; Απ’ τον ένα άνθρωπο θα υπάρξει διασπορά; Δεν βλέπετε τι γίνεται στις Τράπεζες και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;

Μωρέ, βλέπουν… αλλά, τι να κάνουν οι κατακαημένοι; Νομίζουν πως η Εκκλησία και ο Μικρομεσαίοι, είναι εύκολος αντίπαλος, οπότε ρίξε σε αυτούς τα βάρη… έχω την αίσθηση πως κάνουν λάθος… και η Εκκλησία και οι Μικρομεσαίοι είναι σκληρά καρύδια… επιβίωσαν σε πιο σκληρές περιόδους…

Κρυφτούλι στα καφενεία…
Πήγα προχτές στο κάμπο πατριώτη, οπότε σταμάτησα σε καφενείο που συγχρόνως υπάρχει και βενζίνη… να σου πω την αλήθεια περισσότερο για κουβέντα, πήγα, επειδή έξω απ’ το καφενείο μαζεύονται χωριανοί και περαστικοί, για να περάσει η ώρα…

Αφού έβαλα βενζίνη, ρώτησα τον μαγαζάτορα, που πήγαν οι άλλοι… α, μου είπε σκασμένος στα γέλια, εδώ ήταν. Πέρασε όμως το 100 με αναμμένο φάρο, έβαλε και τη κόρνα και λάκισαν όλοι…

Βέβαια, το μαγαζί ήταν κλειστό, για να εξηγούμαστε… καθότι, αν συλληφθεί καφετζής με ανοιχτό μαγαζί και θαμώνες, το διοικητικό πρόστιμο είναι 5.000 ευρώ…
Μιλάμε για πολλά λεφτά, αν αναλογιστείς τους τζίρους στα χωριά…

Ν.Α.Σ.