Η ιταλικών, πλέον, συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που εξαγοράστηκε το 2017 από την TRENITALIA, έναντι μόλις 45 εκατ. €, και με επιχορήγηση στη συνέχεια 50 εκατ. € ανά έτος για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, συνεχίζει να απολαμβάνει την ευνοϊκότατη έως και σκανδαλώδη μεταχείριση και από τη σημερινή Κυβέρνηση, τονίζεται σε ανακοίνωση του βουλευτή Άρτας του Κινήματος Αλλαγής Χρήστου Γκόκα, που μαζί με τους με τους συναδέλφους του Γιώργο Μουλκιώτη και Βασίλη Κεγκέρογλου, καταθέσαν ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αφού όπως επισημαίνουν οι τρείς βουλευτές «η ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεθοδεύει την αντεργατική πολιτική της με έμμεσες απολύσεις 125 εργαζομένων συνολικά, μη ανανεώνοντας συμβάσεις που λήγουν και μη επαναφέροντας εργαζομένους που λήγει η στρατιωτική τους θητεία, δηλαδή έμπειρο και καταρτισμένο προσωπικό».
Όπως σημειώνουν οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, «οι καταγγελίες της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών για μεθοδεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που οδηγούν σε απολύσεις εργαζομένων, είναι πολύ σοβαρές και επιβεβαιώνουν τις επισημάνσεις μας για την έλλειψη προστασίας των θέσεων εργασίας γενικότερα.
Η ιταλικών, πλέον, συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που εξαγοράστηκε το 2017 από την TRENITALIA, έναντι μόλις 45 εκατ. €, και με επιχορήγηση στη συνέχεια 50 εκατ. € ανά έτος για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, συνεχίζει να απολαμβάνει την ευνοϊκότατη έως και σκανδαλώδη μεταχείριση και από τη σημερινή Κυβέρνηση, αφού πρόσφατα ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών η χορήγηση με απευθείας ανάθεση, χωρίς διαγωνισμό, και πάλι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της σύμβασης για τις άγονες γραμμές (ΥΓΟΣ) και για τα επόμενα 15 έτη με 50 εκατ. € ανά έτος. Ενώ υπάρχουν και άλλες ευνοϊκές συμβάσεις.
Πέρα από την προνομιακή αυτή μεταχείριση η εταιρεία μπορεί να αξιοποιήσει μια σειρά μέτρων που ελήφθησαν και αφορούν πληττόμενες από την κρίση επιχειρήσεις. Ενώ δεν ανέλαβε μέχρι σήμερα καμία πρωτοβουλία να αυξήσει το μεταφορικό εμπορευματικό της έργο, όπως έγινε σε άλλες χώρες.
Οι Βουλευτές του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, Χρήστος Γκόκας, Γιώργος Μουλκιώτης και Βασίλης Κεγκέρογλου, καταθέσν ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στηρίζοντας τα αιτήματα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. και ζητώντας από τον Υπουργό να απαντήσει για τις ενέργειές του, ώστε να αποτραπούν οι επικείμενες απολύσεις, και στην περίπτωση που αυτές πραγματοποιηθούν να απαντήσει αν θα επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις σύμφωνα με τις πρόσφατες Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου.
Μεταξύ άλλων το κείμενο της ερώτησης αναφέρει και τα εξής: «Ως γνωστών, η Δημόσια Σιδηροδρομική εταιρία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξαγοράστηκε το 2017 από την TRENITALIA, δηλαδή από το Ιταλικό Δημόσιο, έναντι του πενιχρού τιμήματος των 45 εκατ. €, αν και το αποθεματικό στο ταμείο της ανερχόταν σε 78 εκατ. € περίπου. Τον Απρίλιο του 2019 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ιταλικών πλέον συμφερόντων, αγοράζει την «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού» (Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ.) καταβάλλοντας το ποσό των 22 εκατ. € περίπου, ενώ της όφειλε 30 εκατ.€.
Επιπλέον το 2017, η τότε Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποφάσισε την χρηματοδότηση της εταιρείας για 5 χρόνια με 250 εκατ. €, με σκοπό την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και πριν από λίγους μήνες η Κυβέρνησή σας επεκτείνει το χρονικό αυτό διάστημα για άλλα 10 χρόνια επιδοτώντας τη με συνολικά 750 εκατ. €. Από τη πλευρά της η εταιρεία δεσμεύτηκε με επενδύσεις ύψους 2,2 δισ. €, χωρίς να έχει υλοποιήσει ακόμα κάτι, σχετική η απ’ αριθμ.: 236/4800/10-3-20 ερώτησή μας η οποία παραμένει δυστυχώς αναπάντητη.
Η ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά την προνομιακή μεταχείριση που έχει από την Κυβέρνηση, μεθοδεύει την αντεργατική της πολιτική προβαίνοντας σε έμμεσες απολύσεις, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, καθώς δεν ανανεώνει τις συμβάσεις εργασίας σε 75 εργαζόμενους, οι οποίοι εργάζονται στην εταιρεία και συγκεκριμένα στην τεχνική βάση, πάνω από δύο (2) χρόνια και αναμένεται να μην επαναφέρει στην εταιρεία ακόμη πενήντα (50) εργαζόμενους οι οποίοι εκπληρώνουν τη στρατιωτική τους θητεία, δηλαδή εκατό εικοσιπέντε (125) εργαζόμενους συνολικά, αν και είναι πλήρως καταρτισμένοι από τις Σχολές του Σιδηροδρόμου.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να μην προχωρήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε απολύσεις εργαζομένων;
2. Θα μεριμνήσετε για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων, σύμφωνα με τις πρόσφατες Π.Ν.Π., στο βαθμό που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εμμείνει στις απολύσεις;
Αναφορά στον Παναγιωτόπουλο
Επίσης ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Χρήστος Γκόκας, κατέθεσε αναφορά προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Παναγιωτόπουλο, σχετικά με τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στη μεταφορά του προσωπικού της 8ης ΕΑΝ. Σημειώνει ότι, τα δύο μεγάλα λεωφορεία που είχαν στη διάθεσή τους και κάλυπταν τις καθημερινές μετακινήσεις του προσωπικού δεν λειτουργούν, λόγω παλαιότητας και έλλειψης πιστώσεων. Οι μετακινήσεις αυτές, εδώ και αρκετό καιρό, πραγματοποιούνται με οχήματα στρατιωτικού τύπου αλλά και με ΙΧ, καθώς δεν επαρκούν για όλο το προσωπικό, επιβαρύνοντας οικονομικά τους ίδιους τους υπαλλήλους κατά τη χρήση των ιδιωτικών τους οχημάτων. Τέλος, ζητά από τον Υπουργό να δοθεί άμεσα και αποτελεσματικά λύση στη μεταφορά των Στρατιωτικών Υπαλλήλων της 8ης ΕΑΝ χωρίς άλλες καθυστερήσεις.