Δήμος Ιωαννιτών: Απολογισμός και προγραμματισμός «Έξυπνης Πόλης»

Το έργο που έχει γίνει στους τομείς της έξυπνης πόλης και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης όπως και τις προτεραιότητες που τίθενται για το επόμενο διάστημα παρουσίασαν κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου ο Δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Λυκογιώργος.

Η μετατροπή των Ιωαννίνων σε μία έξυπνη πόλη, όπως τόνισε ο δήμαρχος ήταν μία από τις προγραμματικές δεσμεύσεις της Δημοτικής Αρχής η οποία γίνεται σταδιακά πράξη.
«Ξεκινήσαμε με στέρεα βήματα, που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν κι άλματα. Χτίζοντας σε ότι παραλάβαμε και ανοίγοντας νέους ορίζοντες», τόνισε ο δήμαρχος υπογραμμίζοντας πως από τον Μάρτιο και με αφορμή τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

Όπως τόνισε ο Δήμαρχος «η πιο ουσιαστική αλλαγή που έγινε μέχρι σήμερα είναι η εγκατάσταση και πλήρη λειτουργία του προγράμματος Ίριδα. Η Ίριδα έρχεται να ανατρέψει ένα ολόκληρο κατεστημένο και να μετατρέψει το Δήμο σε μία πραγματική σύγχρονη δομή που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχες ευρωπαϊκές».

Ο προγραμματισμός για το επόμενο διάστημα διέπεται από οργανωμένο σχέδιο, συγκεκριμένους στόχους και διασφαλισμένους πόρους με σκοπό τα Γιάννενα να καταστούν μία πραγματικά έξυπνη πόλη και τους πολίτες να έχουν άμεση εξυπηρέτηση από το Δήμο.
Ο αντιδήμαρχος Γιάννης Λυκογιώργος τόνισε ότι «η αντιδημαρχία Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εφαρμογών Έξυπνης Πόλης αποτέλεσε μία καινοτομία στην διοίκηση του Δήμου που εισήγαγε η σημερινή δημοτική αρχή αναγνωρίζοντας την ανάγκη δημιουργίας μιας αυτόνομης, οριζόντιας δομής η οποία θα μπορεί να συνεργάζεται με όλες τις υπόλοιπες αντιδημαρχίες και διοικητικές δομές του Δήμου».

Στις δράσεις που ήδη υλοποιήθηκαν περιλαμβάνονται η δημιουργία διαδικτυακού καναλιού του Δήμου στο youtube, η διοργάνωση τηλεδιασκέψεων με χρήση της πλατφόρμας epresence και η πλήρης λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων Ίριδα.
Με την Ίριδα καταργήθηκε το δαιδαλώδες σύστημα των έντεκα πρωτοκόλλων, έγινε εξοικονόμηση χρόνου στην διακίνηση της αλληλογραφίας, γίνεται άμεση χρέωση των αιτημάτων των πολιτών στις αρμόδιες διευθύνσεις και μειώθηκε το κόστος λειτουργίας του Δήμου.