
Δήμος Ιωαννιτών Γενναία επιδότηση του φοιτητικού εισιτηρίου
Το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων ενέκρινε την εισήγηση για τη σύναψη και υπογραφή νέας σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ιωαννιτών και της εταιρείας Αστικό ΚΤΕΛ Ν. Ιωαννίνων Α.Ε., με στόχο τη συνέχιση της πολιτικής στήριξης της φοιτητικής κινητικότητας μέσω επιδότησης μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών για όλους τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Η συμβατική περίοδος θα είναι δώδεκα μήνες — από Οκτώβριο 2025 έως Σεπτέμβριο 2026 — με δυνατότητα παράτασης για ένα ακόμη έτος με τους ίδιους όρους.
Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών για τους φοιτητές μειώνεται στα 20,00 € (από 35,00 € που ίσχυε πριν την προηγούμενη σύμβαση). Η διαφορά μεταξύ της επιδοτούμενης τιμής και της τιμής κόστους καλύπτεται από τον Δήμο Ιωαννιτών με το ποσό των 210.180 ευρώ.
Η επιδότηση αφορά περίπου 14.954 φοιτητές/τριες, ενώ κατά το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος (Σεπτέμβριος 2024–Σεπτέμβριος 2025) εκδόθηκαν συνολικά 39.171 κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Η συνεργασία του Δήμου με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, αλλά και με το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, είναι διαρκής και αναμένεται να εμπλουτιστεί περαιτέρω στο μέλλον, με στόχο τη συνεχή βελτίωση της φοιτητικής εμπειρίας και της ποιότητας ζωής στην πόλη.
“Αποτελεί στρατηγική μας επιλογή να ενισχύσουμε όσο περισσότερο μπορούμε τους φοιτητές μας για να έχουμε μια ζωντανή φοιτητική κοινότητα στα Γιάννενα η οποία αποδίδει πολλαπλά οφέλη στην πόλη”, σημειώνει σε γραπτή του δήλωση ο δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας.
Αναλυτικές απαντήσεις σε ζητήματα που τέθηκαν από την αντιπολίτευση και αφορούν τη διαχείριση ογκωδών απορριμμάτων, το έργο αντικατάστασης φωτισμού με λαμπτήρες LED, την πορεία των εργασιών στην Κεντρική Πλατεία και την κατασκευή του Μεγάλου Δακτυλίου έδωσαν κατά τη διάρκεια της προ ημερησίας διάταξης ο δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας και αντιδήμαρχοι.
Διαχείριση ογκωδών αντικειμένων
Πιο αναλυτικά ο Δήμαρχος αναγνώρισε ότι το πρόβλημα των ογκωδών παραμένει σοβαρό και ορατό, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα φαινόμενο που αντιμετωπίζουν πολλοί δήμοι πανελλαδικά, εξαιτίας της απουσίας ενός ολοκληρωμένου εθνικού συστήματος διαχείρισης ογκωδών.
«Οι υπηρεσίες καθαριότητας εργάζονται καθημερινά για περισυλλογή και θρυμματισμό, και έχουν υπάρξει περιπτώσεις άμεσης ανταπόκρισης που επιβραβεύτηκαν από πολίτες. Ωστόσο, προβλήματα τεχνικής φύσης και περιορισμοί σε χώρους προσωρινής εναπόθεσης δυσχεραίνουν τη συνεχή και πλήρη αντιμετώπιση», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Μπέγκας.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι η εναπόθεση σε συγκεκριμένο σημείο έγινε προκειμένου να αντιμετωπιστεί προσωρινά ο μεγάλος όγκος απορριμμάτων που είχε αναπτυχτεί στην πόλη, αναγνωρίζοντας ότι η απομάκρυνσή τους καθυστέρησε μεν, θα ολοκληρωθεί άμεσα δε.
Για την πρόληψη παράνομων αποθέσεων, ο Δήμος προετοιμάζει Κανονισμό Λειτουργίας που θα ρυθμίζει την αξιοποίηση συστημάτων επιτήρησης (κάμερες) υπό το ισχύον νομικό πλαίσιο.
Όπως εξήγησε ο δήμαρχος, η εγκατάσταση καμερών θα γίνει σε επιλεγμένα σημεία όπου αυτό επιτρέπεται νομικά διότι «δεν είναι ρεαλιστικό ούτε νόμιμο να τοποθετηθεί κάμερα σε κάθε γωνία», όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μπέγκας.
Κεντρική Πλατεία Πύρρου
Σε ότι αφορά την πρόοδο των εργασιών στην κεντρική πλατεία ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Κώστας Γκόγκος, επισήμανε ότι το έργο είναι σύνθετο και χρονικά απαιτητικό, υπενθυμίζοντας ότι κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο δεν είχε σημειωθεί καμία ουσιαστική πρόοδος.
Ο κ. Γκόγκος ενημέρωσε το Σώμα ότι επίκειται άμεση παρέμβαση στις επόμενες δέκα μέρες ημέρες με μετατόπιση της περίφραξης, ώστε η άνοδος να λειτουργεί με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, διαδικασία που αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη ροή, ενώ σχετικά με την κάθοδο υπογράμμισε ότι έχει ήδη αποσυμφορηθεί μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις στη σηματοδότηση.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος σχολίασε ότι κατανοεί την εμμονή της αντιπολίτευσης να ασχολείται με το συγκεκριμένο έργο, διαβεβαιώνοντας ότι η δημοτική αρχή θα το παραδώσει προς χρήση στους πολίτες.