Δεσποινίς Τζούλια του Αύγουστου Στρίντμπεργκ σε σκηνοθεσία Ζωής Μπαρτζώκα

Πρεμιέρα αύριο Τετάρτη από τη Θεατρική σκηνή του «Μακρυγιάννη»

Το θεατρικό αριστούργημα του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, «Δεσποινίς Τζούλια» κάνει πρεμιέρα στη σκηνή του «Μακρυγιάννη» αύριο Τετάρτη και ώρα 9:15 από τη θεατρική ομάδα του Συλλόγου και σε σκηνοθεσία Ζωής Μπαρτζώκα.
Πρόκειται για ένα έργο που έχει αγαπηθεί όχι μόνο από τους Έλληνες σκηνοθέτες και τις διεθνείς θεατρικές σκηνές, αλλά και από το Χόλυγουντ, με τελευταία κινηματογραφική παραγωγή αυτή του 2014, με πρωταγωνιστές την Τζέσικα Τσαστέιν στον ομώνυμο ρόλο και τον Κόλιν Φάρελ στο ρόλο του Ζαν.

Πολλές ψυχολογικές αναλύσεις έχουν γραφεί για τη μοιραία Δεσποινίδα Τζούλια. Για τον ερωτισμό της, την επιθετικότητά της, τη διάθεση να παίξει, να αναζητήσει τη γυναικεία της φύση αλλά και να προκαλέσει την ανδρική. Μέσα στο υπόγειο της κουζίνας, σαφής αναφορά στη μήτρα, εκεί όπου όλα «μαγειρεύονται», ένα κορίτσι ταλαιπωρημένο από τη ζωή –έχει μόλις χάσει έναν αρραβωνιαστικό, έχει χάσει με άδοξο τρόπο τη μητέρα της και ζει δύσθυμα με τον στοργικό αλλά απόμακρο πατέρα– αναζητεί μέσω του σώματος και των αισθήσεων διεξόδους. Είναι όμορφη, νιώθει δυνατή, σεξουαλική, ισότιμη, αλλά και ανώτερη. Τι είναι αυτό που κάνει τη Δεσποινίδα Τζούλια να μας αφορά περισσότερο από ποτέ σήμερα; Τι είναι αυτό που φωτίζει ο Στρίντμπεργκ για τον γυναικείο ψυχισμό και ποια νόσο σκιαγράφησε τόσο πρώιμα;

Τα έργα σπουδαίων συγγραφέων, τα οποία έχουν γίνει κλασικά, νομίζεις στ’ αλήθεια ότι γράφθηκαν τη στιγμή που τα παρακολουθείς. Αυτό συμβαίνει και με το «Δεσποινίς Τζούλια.
Πάρα πολλά τα ερωτήματα που μπορούν να προβληματίσουν τον θεατή. Τι σημαίνει «βγαίνω από τα όριά μου»; Πότε συμβαίνει αυτό; Ποια στιγμή; Πού ξεκινά και πού τελειώνει η ανθρώπινη αξιοπρέπεια; Και ο εξευτελισμός; Πότε επέρχεται αυτός; Και από ποιον;
Πόσο άγρια μπορούν να γίνουν τα ένστικτα ενός ανθρώπου, προκειμένου να καταφέρει να επιβιώσει; Ποιος πονάει περισσότερο στη σχέση θύματος-θύτη; Υπάρχει νικητής και ηττημένος σ’ ένα παιχνίδι εξουσίας; Για πόσο;

Ποιο το λάθος; Ποιο το σωστό; Και, κυρίως, ποιος το ορίζει; Τι ρόλο παίζει άραγε η πίστη; Ή η επίφασή της; Οι έσχατοι έσονται πρώτοι; Το αντίστροφο;
Πόσο έτοιμοι είναι τελικά οι άνθρωποι να δούνε τις ρωγμές τους στον καθρέφτη;
Ερωτήματα άμεσα συνυφασμένα με τα «θέλω» και τα «φοβάμαι», τα «πρέπει» και τα «μπορώ» της Δεσποινίδος Τζούλιας, του Τζον και της Κριστίν. Ερωτήματα για τα οποία μοιάζουν να ψάχνουν απαντήσεις όλο και πιο επιτακτικά όσο προχωράει η γιορτινή(;) αυτή νύχτα, κατά την οποία ο ακραίος ρεαλισμός μπλέκεται βρώμικα αλλά και μαγικά με τα τοπία του ονείρου, τα τοπία της ψυχής.

Όταν τελειώσει η «νύχτα της αθώας ευτυχίας», όπως την αποκαλεί η ίδια η Δεσποινίς Τζούλια, και βγει ο ήλιος, οι ήρωες του Στρίντμπεργκ θα έχουν βρει τις οδυνηρές απαντήσεις που ζητούσαν. Και τότε μια ησυχία θα απλωθεί στον χώρο. Κατανυκτική. Μια ησυχία ματαίωσης. Αμαρτωλή. Και ταυτόχρονα προδιαγεγραμμένη. Διαχρονική.

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Ζηνοβία Μήτση, Ζωή Μπαρτζώκα, Κώστας Γρούμπας.

Οι συνετελεστές: Σκηνοθεσία – Επιμέλεια μουσικής και σκηνογραφίας Ζωή Μπαρτζώκα, τον ήχο και τους φωτισμούς έκανε ο Λεωνίδας Σπαής και ο Θανάσης Καλοβελώνης, τα σκηνικά κατασκεύασε ο Γιάννης Τζουμάκας, βοηθοί σκηνοθεσίας η Λεναρέτα Ρουμπάκη και η Ντίνα Τρομπούκη, οι φωτογραφίες του προγράμματος είναι του Δημήτρη Παπαρούνη, ενώ την αφίσα επιμελήθηκε ο εικαστικός Δημήτρης Βάσσος. Το μακιγιάζ είναι από την Ελένη Ριζάκη.

Πρόγραμμα παραστάσεων: Από Τετάρτη 17 Απριλίου μέχρι και Κυριακή των Βαϊων 21 Απριλίου και από Τρίτη 30 Απριλίου μέχρι και Κυριακή 5 Μαϊου στην θεατρική σκηνή του «Μ».

Ώρα έναρξης παραστάσεων: 9.15 το βράδυ.

Τιμή εισιτηρίου 8 ευρω. Για άνεργους και φοιτητές, 5 ευρω.