Ελεγκτικό «σαφάρι» στα social media

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ οι influencers

Το μαύρο χρήμα πίσω από τις «χρυσές» αναρτήσεις

Δίκτυο «νέων ελεγκτών» έχει απλωθεί διαδικτυακά σε όλη την επικράτεια

Η υπερέκθεση των influencers, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, οπότε βρήκαν χώρο λόγω του κλεισίματος της αγοράς, οδήγησε τον ελεγκτικό μηχανισμό να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στα social media και συγκεκριμένα σε Instagram, Tik Tok, και Facebook.
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και οι νέες τεχνολογίες διευκολύνουν το έργο του ελεγκτικού μηχανισμού, ο οποίος πλέον έχει όλα τα εργαλεία για να την περιορίσει.
Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες άντλησης πληροφοριών, όπως, για παράδειγμα, η Booking και η Airbnb, οι πλατφόρμες διανομής φαγητού, καθώς και οι υπηρεσίες courier συμβάλλουν στη μείωση της φοροδιαφυγής μέσω της διάθεσης των στοιχείων στον ελεγκτικό μηχανισμό.

Όπως σημειώνεται σε ρεπορτάζ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ. έχουν υπογραφεί πρωτόκολλα συνεργασίας και ήδη, σε ό,τι αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, η Booking αποβάλλει από την πλατφόρμα όσους δεν έχουν αριθμό μητρώου.
Ουσιαστικά, η έντονη παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να πουλήσουν τα προϊόντα που διαφημίζουν, τους έφερε στην πρώτη γραμμή, με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι εντυπωσιακά.
Πλέον, η φορολογική διοίκηση έχει στο πλάι της τους followers, τους τηλεθεατές, αλλά και τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Το δίκτυο των «νέων ελεγκτών» που διαθέτει η ΑΑΔΕ ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες και έχει απλωθεί διαδικτυακά σε όλη την επικράτεια.
Ετσι, λοιπόν, οι εφοριακοί μπορούν να συγκεντρώνουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία από το γραφείο τους, εντοπίζοντας τη φοροδιαφυγή.
Τη σκυτάλη παίρνουν τα συνεργεία ελέγχου που διενεργούν έλεγχο στην έδρα των φυσικών προσώπων, αλλά και των ηλεκτρονικών καταστημάτων, απλώς και μόνο για να διαπιστώσουν και να καταγράψουν τις παραβάσεις.
Σημειώνεται ότι τον περασμένο Φεβρουάριο η φορολογική διοίκηση αναδιατάχθηκε, δημιουργώντας δύο νέες υπερδιευθύνσεις. Μάλιστα, δημιουργήθηκε ένα νέο τμήμα το οποίο ασχολείται αποκλειστικά με τη φοροδιαφυγή του ηλεκτρονικού εμπορίου και των social media.

Η γνωστή influencer
Η πρόσφατη αποκάλυψη της γνωστής influencer και μοντέλου ήταν μόνο η αρχή, αναφέρουν από την ΑΑΔΕ. Η εντατικοποίηση των διαδικτυακών ελέγχων αποτελεί προτεραιότητα του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, καθώς, όπως φαίνεται, η φοροδιαφυγή οργιάζει, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν τεράστια περιθώρια αύξησης των δημοσίων εσόδων.
Μετά την influencer, λοιπόν, σειρά είχε παρουσιαστής τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εταιρεία τηλεπωλήσεων. Υστερα από καταγγελίες καταναλωτών, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ άρχισαν να παρακολουθούν τη συναλλακτική συμπεριφορά της επιχείρησης. Ζήτησαν στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση και βρήκαν ότι, για τέσσερις χρήσεις, δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ.
Οπως αποκαλύφθηκε ο παρουσιαστής δεν εμφανιζόταν ως μέτοχος της εταιρείας, αλλά είχε βάλει τη μητέρα του στη θέση αυτή. Ηδη έχουν επιβληθεί τα προβλεπόμενα πρόστιμα, ενώ ελέγχονται τόσο η επιχείρηση για τις υπόλοιπες χρήσεις όσο και ο ίδιος, καθώς και η μητέρα του για πιθανές άλλες φορολογικές παραβάσεις.
Σημειώνεται ότι το προσεχές διάστημα η ΑΑΔΕ θα θέσει σε ισχύ τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να καταγγέλλουν περιπτώσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου.