Ενημέρωση Περιφερειακού Συμβουλίου από τον Αλέξανδρο Καχριμάνη
Ο σχεδιασμός της οδικής σύνδεσης Ιόνια Οδός- Πρέβεζα και τον παραλιακό άξονα
Το θέμα των οδικών αξόνων που αφορούν το παραλιακό «μέτωπο» της Ηπείρου συζητήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, μετά από επερώτηση που κατατέθηκε από την περιφερειακή παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, απαντώντας στην επερώτηση, αναφέρθηκε διεξοδικά στις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η Περιφέρεια Ηπείρου για την προώθηση των έργων, επισημαίνοντας ότι και οι δύο άξονες, ήτοι ο παραλιακός και η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών.
Προχώρησε σε αναλυτική ενημέρωση για το σχεδιασμό των δύο έργων, δίνοντας απαντήσεις σε ερωτήματα και απορίες που διατυπώθηκαν. Ανακοίνωσε επίσης ότι επίκειται νέα συνάντηση με τον Υφυπουργό Υποδομών κ. Ν. Ταχιάο σε συνέχεια εκείνης που είχε πραγματοποιηθεί προ μηνών στο Διοικητήριο της Περιφέρειας Ηπείρου, κατά την οποία θα εξεταστούν τα ζητήματα που αφορούν τους συγκεκριμένους οδικούς άξονες.
Ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία των κυκλοφοριακών φόρτων που έχουν συγκεντρωθεί ο άξονας Ιόνια Οδός- Κόμβος Λιμποχωβίτη- Κόμβος Φραξήλα- Πρέβεζα θα κατασκευαστεί με τετράιχνη διατομή, ενώ το τμήμα Κόμβος Φραξήλα – Πάργα με τρίιχνη διατομή. Πρόσθεσε επίσης ότι οι κόμβοι που ήδη κατασκευάζονται είναι προσαρμοσμένοι στο μελλοντικό σχεδιασμό.
Ως προς τη χρηματοδότηση ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι υπολογίζεται ότι το πρώτο τμήμα μέχρι τη Στεφάνη της οδικής σύνδεσης Ιόνια – Πρέβεζα να έχει προϋπολογισμό περίπου 35 εκ. ευρώ και θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ηπείρου.
Εκτεταμένη αναφορά έκανε και στη συμβολή των κυκλικών κόμβων στην οδική ασφάλεια και στη μείωση των σοβαρών ατυχημάτων, για να καταλήξει λέγοντας, ότι στόχος είναι σε αυτά που δεν έκανε το Υπουργείο διαχρονικά μέχρι σήμερα, να μπει δυνατά η Περιφέρεια.
Τέλος ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι μετά το Πάσχα θα τεθεί προς συζήτηση η εφαρμογή του μέτρου της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 5 τόνων τα Σαββατοκύριακα και τις ημέρες των επίσημων αργιών στον παραλιακό οδικό άξονα και στην εθνική οδό Πρέβεζα – Φιλιππιάδα.
Στο αναλυτικό ενημερωτικό δελτίο που δόθηκε σε όλους τους Περιφερειακούς Συμβούλους μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής:
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ – ΠΡΕΒΕΖΑ
Παράλληλα με τις προσπάθειες ωρίμανσης του για πολλά χρόνια ορφανού έργου Ιωάννινα Κακαβιά, για το οποίο έχει αναδειχθεί ο οριστικός ανάδοχος κατασκευής, η Περιφέρεια Ηπείρου ολοκλήρωσε τον βασικό σχεδιασμό για τους οδικούς άξονες:
Ιόνια Οδός – Πρέβεζα και Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα προωθώντας επίσης και την μελέτη και κατασκευή κρίσιμων στοιχείων του οδικού δικτύου σε αυτούς.
Σε αυτό τον βασικό σχεδιασμό και σε ότι αφορά τον οδικό άξονα ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ – ΠΡΕΒΕΖΑ τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι:
– Ο διάδρομος της χάραξης μήκους 46 Km: Ξεκινά από τον υφιστάμενο κόμβο κυκλικής κίνησης στο ύψος του Α/Κ Φιλιππιάδα ο οποίος απαιτείται να αναβαθμισθεί σε ισόπεδο κόμβο κυκλικής κίνησης δύο λωρίδων κυκλοφορίας- παρακάμπτει την Φιλιππιάδα μέσω νέας χάραξης σε σχέση με αυτή του υπουργείου και καταλήγει στον υφιστάμενο κόμβο στην περιοχή της Γέφυρας Καλογήρου ο οποίος αναβαθμίζεται σε ισόπεδο κόμβο κυκλικής κίνησης δύο λωρίδων κυκλοφορίας. Στην συνέχεια κινείται κατά μήκος της όδευσης της υφιστάμενης Εθνικής Οδού βελτιώνοντας τα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά μέχρι και πριν τον οικισμό Λούρου.
-Ο οικισμός του Λούρου παρακάμπτεται λαμβάνοντας υπόψη όλες τις μέχρι σήμερα διατυπωθείσες εναλλακτικές προτάσεις. Στην συνέχεια κινείται κατά μήκος της όδευσης της υφιστάμενης Εθνικής Οδού μέχρι τον υφιστάμενο κόμβο Λιμποχωβίτη. Στο σημείο αυτό η χάραξη στρέφεται Νότιο – Δυτικά κατά μήκος της όδευσης της υφιστάμενης Εθνικής Οδού μέχρι τον κόμβο Φραξήλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μόνες μελέτες που συντάχθηκαν μέχρι σήμερα από τις υπηρεσίες του υπουργείου σε αυτό το τμήμα αφορούν σε βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του παράπλευρου δικτύου σε τρείς θέσεις ισόπεδων διασταυρώσεων μορφής διπλού “Τ” χωρίς να υπάρχει καμία πρόνοια για την βελτίωση των χαρακτηριστικών της αρτηρίας.
-Στη θέση Φραξήλα η χάραξη στρέφεται Νότια κατά μήκος της όδευσης της υφιστάμενης Εθνικής Οδού μέχρι την υποθαλάσσια σήραγγα. Το τμήμα αυτό αποτελεί επίσης τμήμα του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα και μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας συνδέεται με το την Αμβρακία Οδό η οποία μόλις παραδόθηκε στην κυκλοφορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μόνες μελέτες που συντάχθηκαν μέχρι σήμερα από τις υπηρεσίες του υπουργείου αφορούν σε βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του παράπλευρου δικτύου σε τρείς θέσεις ισόπεδων διασταυρώσεων μορφής διπλού “Τ” χωρίς να υπάρχει καμία πρόνοια για την βελτίωση των χαρακτηριστικών της παραλιακής οδού.
– Η ταχύτητα μελέτης είναι 90Km/h.
• Η αρτηρία σε όλο το μήκος της διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένες με στηθαία ασφαλείας. Οι πλευρικές διαμορφώσεις προσαρμόζονται τόσο στο υπεραστικό όσο και στο αστικό περιβάλλον της οδού όπου απαιτείται.
-Προβλέπεται η κατασκευή σύγχρονων ισόπεδων κόμβων κυκλικής κίνησης σχεδιασμένων σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες ελληνικές και διεθνείς προδιαγραφές, εξωτερικής διαμέτρου 50 – 60μ, κυκλικό δακτύλιο δύο λωρίδων κυκλοφορίας και αναβαθμισμένες διατάξεις προσαρμογής ταχυτήτων. Προβλέπεται η γεωμετρική προσαρμογή τόσο στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο όσο και στο μελλοντικό, ώστε να είναι εφικτή η εξέλιξη των έργων σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες χρηματοδότησης.
Ισόπεδοι Κόμβοι Κυκλικής Κίνησης με τα παραπάνω χαρακτηριστικά προβλέπονται στις εξής θέσεις:
Γέφυρα Καλογήρου, Νέα Κερασούντα, Πέτρα, Στεφάνη, Λούρος, Λιμποχωβίτης, Νέα Σαμψούντα, Αρχάγγελος, Φραξύλα, Κανάλι Α, Κανάλι Β, Μονολίθι, Μύτικας, Λασκαράτου, Επτανήσου, Ειρήνης
– Κατά μήκος της αρτηρίας αναπτύσσεται παράπλευρο οδικό δίκτυο όπου απαιτείται ώστε να διαχωρίζεται η τοπική κυκλοφορία από την αρτηρία και να διασφαλίζεται τόσο η οδική ασφάλεια όσο και οι ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτησιών και εγκαταστάσεων.
Στο παραπάνω πλαίσιο οι προτεραιότητες που έχουν τεθεί από την Περιφέρεια Ηπείρου είναι:
– Η άμεση μελέτη και κατασκευή των πιο κρίσιμων κόμβων κατά μήκος του οδικού άξονα.
– Η ολοκλήρωση των μελετών και η κατασκευή της παράκαμψης Φιλιππιάδας,