Επαρχιακή Οδός Άρτας- Λιμένας Σαλαώρας – Κορωνησίας: Μέριμνα για αναβάθμιση!!

Γράφει ο Κλέαρχος Ν. Ευστρατίου

Η υπόψη οδός εξυπηρετεί όγκο οχημάτων (ΙΧ, Αγροτικά, επαγγελματικά, ΔΧ και ΙΧ φορτηγά κλπ) κατοίκων, επισκεπτών και επιχειρήσεων οι οποίες δραστηριοποιούνται στην περιοχή και τα τελευταία χρόνια έχουν σημαντικά αυξηθεί.
Η οδός ξεκινώντας από την πόλη της Άρτας διανύει μεγάλο μέρος του διευρυμένου δήμου Αρταίων και διέρχεται από
Κωστακιούς,
διασταύρωση Πανεπιστημίου,
διασταύρωση Καλοβάτου,
διασταύρωση Γαβριάς (με ιδιαίτερη κίνηση σε ογκώδη, ρυμουλκούμενα και επικαθήμενα φορτηγά),
διπλή διασταύρωση Ανέζας και Ράχης,
διπλή διασταύρωση με δρόμο ΄΄ πασά΄΄ (Πολύδροσο-Ράχη-Άγιο Σπυρίδωνα –ΕΟ) και Ανέζα
διασταύρωση Βίγλας (θέση αντλιοστάσιο Βίγλας) και Καλογερικού
διασταύρωση Παλαιοσκαμιάς-Βίγλας –Στρογγυλής (θέση κέντρου ΄΄Μαγκλάρας΄΄) και
καταλήγει στο λιμένα Σαλαώρας και Κορωνησίας.

Ο λιμένας Σαλαώρας είναι εφεδρικός λιμένας της Δυτικής Ελλάδας , επίσημα καταγεγραμμένος στα διάφορα σχέδια εκτάκτων καταστάσεων και πρέπει να συνδέεται με οδό πρόσβασης πάντα ανοιχτή και ασφαλής. Ο δε περιβάλλον χώρος του λιμένα πρέπει να τηρείται καθαρός, με επαρκή φωτισμό, με σταθερό οδόστρωμα και άνετο χώρο υποδοχής και ελιγμών μεγάλου όγκου οχημάτων. Η δυναμικότητα του ανέρχεται σε 250 τ.ΓΥ /24ωρο.
Η υφιστάμενη οδός παρουσιάζει αρκετά σημεία ιδιαίτερης και αυξημένης προσοχής . Απαιτείται να επαυξηθεί η ασφάλεια που παρέχει στους οδηγούς καθότι ο αυξημένος όγκος των οχημάτων που δέχεται καθημερινά καθ΄όλο το έτος, καθιστά αυτή αναγκαία για αναβάθμιση και αναγκαίες τις οιοσδήποτε τεχνικές παρεμβάσεις.

Συγκεκριμένα:
1.Διασταύρωση Γαβριάς
Πλήθος οχημάτων εισέρχονται-εξέρχονται της διασταύρωσης σε δρόμο με περιορισμένη ορατότητα λόγω καμπυλότητας –στροφής, πολλά από τα οποία είναι μεγάλου όγκου φορτηγά .

2.Διπλή διασταύρωση Ανέζας και Ράχης
Πλήθος οχημάτων (ιδιαίτερα αγροτικών και ελκυστήρων) εισέρχονται – εξέρχονται της διπλής διασταύρωσης σε δρόμο που αναπτύσσονται ταχύτητες . Πολλά οχήματα κινούνται εντελώς κάθετα του πολυσύχναστου δρόμου.

3.Διπλή διασταύρωση με δρόμο ΄΄ΠΑΣΑ΄΄ και Ανέζα Καλογερικό
Πλήθος οχημάτων (ιδιαίτερα αγροτικών και ελκυστήρων) εισέρχονται – εξέρχονται της διπλής διασταύρωσης σε δρόμο που αναπτύσσονται ταχύτητες . Πολλά οχήματα κινούνται εντελώς κάθετα του πολυσύχναστου δρόμου, που παρουσίάζει ελαφρά στροφή που περιορίζει την ορατότητα.

4.Διπλή διασταύρωση αντλιοστασίου Βίγλας (προς Βίγλα, Στρογγυλή, Πολύδροσο, Καλογερικό)
Πλήθος οχημάτων (ιδιαίτερα αγροτικών και ελκυστήρων) εισέρχονται – εξέρχονται της διπλής διασταύρωσης σε δρόμο που αναπτύσσονται ταχύτητες . Ο δρόμος στην διασταύρωση παρουσιάζει υπερύψωση οδοστρώματος που περιορίζει την ορατότητα.
Στα παραπάνω σημεία ιδιαίτερης προσοχής προτείνεται η κατασκευή κυκλικών κόμβων.
Στις λοιπές διασταυρώσεις να γίνει έλεγχος- μελέτη επαρκούς οδοσήμανσης, επαρκούς φωτισμού και περιοδική διαγράμμιση με φωσφορίζουσα βαφή.

Οι κυκλικοί κόμβοι μειώνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων και για το λόγο αυτό όλο και πιο πολλές διασταυρώσεις αντικαθίστανται από αυτούς.
Μελέτες δείχνουν ότι οι κυκλικοί κόμβοι χρησιμεύουν στην αρμονική ένωση πολλών δρόμων μεταξύ τους, συνεισφέρουν στην ρύθμιση της κυκλοφορίας και συμβάλλουν στην μείωση έως και το μηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων.

Αποτελούν την ασφαλέστερη οδική υποδομή αφού:
Έχουν αυξημένη χρησιμότητα
Παρέχουν αυξημένη ασφάλεια
Παρέχουν καλύτερη ροή κυκλοφορίας
Έχουν μικρότερο κόστος συντήρησης
Διευκολύνουν πρώτιστα τα μεγάλα φορτηγά και τα λεωφορεία που κινούνται με χαμηλή ταχύτητα στις εισόδους –εξόδους των διασταυρώσεων
Ζητούμενο όλων είναι η αναβάθμιση στην παρεχόμενη ασφάλεια του χρήσιμου και απαραίτητου οδικού άξονα Άρτας-Σαλαώρας, ο οποίος είναι ένας εκ των βασικών του νομού Άρτας, επί του οποίου κινούνται καθημερινά πλήθος πολιτών (κατοίκων-επισκεπτών) και εργαζομένων (επιχειρήσεων, αγροτών, αλιέων, επαγγελματιών οδηγών) κλπ.
Επισυνάπτονται χάρτης και σκαρίφημα
Ευχαριστώ