ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΤΑΣ

Μαζική συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση για το δυστύχημα στα Τέμπη

Με τη συμμετοχή φορέων της Άρτας και πλήθος κόσμου, πραγματοποιήθηκε μία από τις μαζικότερες και μεγαλύτερες απεργιακές κινητοποιήσεις στην Άρτα, μετά από το κάλεσμα του Εργατικού Κέντρου σε συμμετοχή.
Μαζική ήταν η συμμετοχή μαθητών της πόλης από όλα τα σχολεία τη Άρτας, με την πορεία να έχει δυναμικό παλμό, με συνθήματα «Στείλε όταν φτάσεις, δεν έφτασε ποτέ, εκδίκηση θα πάρουμε για σένανε μικρέ», «Οι
ράγες του κέρδους βάφονται με αίμα, μ’ αγώνα θα δικαιωθούν τα θύματα στα τρένα», «ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ-Νέα Δημοκρατία, το έγκλημα αυτό έχει ιστορία», να επικρατούν.

«Η σημερινή απεργία είναι η απάντηση των εργαζομένων, των μαθητών, των φοιτητών, που για μια ακόμα φορά «μετρήθηκαν και είναι λιγότεροι». Είναι η μέρα των ανθρώπων του μόχθου, που παλεύουν και διεκδικούν το αυτονόητο: Να ζουν, να δουλεύουν και να ταξιδεύουν με ασφάλεια. Να πάψουν οι ζωές τους να μπαίνουν στο ζύγι της καπιταλιστικής κερδοφορίας, να θυσιάζονται στον βωμό των επιχειρηματικών συμφερόντων, όπως συνέβη και στην Άρτα, με το χαμό του νεαρού συναδέλφου μας Χρήστου Ζορμπά», τόνισε στην ομιλία της η Αντιπρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Άρτας Λαμπρίνα Σκορίλα.

Η συγκέντρωση έγινε στην πλατεία Κιλκίς όπου χαιρέτισαν ο Γιώργος Θεοδόσης, πρόεδρος της Ένωσης Φοροτεχνικών Άρτας – Φιλιππιάδας, η Βάσω Αμπελογιάννη, εκ μέρους της ΑΔΕΔΥ, και η κεντρική ομιλία έγινε από τη Σκορίλα Λαμπρίνα, αντιπρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Άρτας. Στην απεργία συμμετείχε και ο σύλλογος Φαρμακοποιών Άρτας. Η πορεία κατέληξε στην περιφερειακή οδό με συμβολικό αποκλεισμό της.
Στην κεντρική ομιλία η αντιπρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Άρτας, μεταξύ άλλων ανέφερε και τα εξής:
«Οι «μηχανοδηγοί» της «απελευθέρωσης», της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης των σιδηροδρομικών μεταφορών, οι κυβερνήσεις ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ, έχοντας στα χέρια τους τις Οδηγίες της ΕΕ και τα 4 «σιδηροδρομικά πακέτα» της και με οδηγό τους στόχους του κεφαλαίου για «κόμβο» μεταφορών, έτρεξαν όλες τις αντιδραστικές αλλαγές στον σιδηρόδρομο που οδήγησαν στα σημερινά τραγικά αποτελέσματα.

Είναι οι Οδηγίες της ΕΕ που κόβουν και ράβουν στα μέτρα της καπιταλιστικής κερδοφορίας ακόμα και τους κανονισμούς ασφαλείας, βάζουν την ασφάλεια του λαού στο ζύγι του «κόστους – οφέλους» για το κεφάλαιο, όχι μόνο στους χώρους δουλειάς που μετατρέπονται σε κάτεργα, αλλά και στον σιδηρόδρομο, στα καράβια, στα αεροπλάνα (…) Στο ζύγι αυτό «περισσεύει» η ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων. Χαρακτηριστικά, στην ΕΕ μόνο το 2021 καταγράφηκαν 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα, με συνολικά 683 νεκρούς και 513 τραυματίες, ενώ 97 από αυτά αφορούσαν συγκρούσεις τρένων… Ποτέ και κανείς από αυτούς που κυβερνούν όλα αυτά τα χρόνια, δεν υπολόγισε τις ανθρώπινες ζωές, μπροστά στο κέρδος. Όσο ματωμένο κι αν ήταν..
Δεκάδες άνθρωποι χάθηκαν με άδικο και τραγικό τρόπο, μέσα σε φωτιά και λιωμένα μέταλλα, βυθίζοντας στο πένθος τη χώρα. Και όχι, δεν ήταν μόνο ένα πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, αυτό στα Τέμπη. Είναι ένα αδιανόητο, πρωτοφανές και προμελετημένο έγκλημα! (…).

Τα όποια προαποφασισμένα πορίσματα που θα αθωώσουν τις εγκληματικές συνέπειες της ιδιωτικοποίησης, δεν θα περάσουν. Αυτό το αίμα που χύθηκε στα Τέμπη, δεν το επιτρέπει.Ο κόσμος καταλαβαίνει, γι’ αυτό και είναι στους δρόμους για άλλη μια φορά. Όλες οι αστικές κυβερνήσεις, δεν υπήρξαν μόνο ανάλγητες και απάνθρωπες, ήταν και είναι δολοφονικές!
Κανένα συγχωροχάρτι λοιπόν στη σημερινή κυβέρνηση, που χύνει κροκοδείλια δάκρυα για τα θύματα και δείχνει ξανά ως «διέξοδο» την κλιμάκωση της ίδιας πολιτικής. Κανένα συγχωροχάρτι και στα άλλα κόμματα που κυβέρνησαν, στον ΣΥΡΙΖΑ και στο ΠΑΣΟΚ, που πρόσθεσαν τους δικούς τους νόμους στην τροχιά της «απελευθέρωσης» και σήμερα προσπαθούν με νύχια και με δόντια να μείνει στο απυρόβλητο αυτή η εγκληματική πολιτική».