
Ερώτηση Περιφερειακή Παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών»
Αναβάθμιση υφιστάμενης οδού Ηγουμενίτσας – Μαυροματίου
Από την Περιφερειακή Παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» κατατέθηκε προς το Περιφερειακό Συμβούλιο, ερώτηση με Θέμα: «Αναβάθμιση υφιστάμενης οδού Ηγουμενίτσας – Μαυροματίου και προοπτικές υλοποίησης της νέας κάθετης σύνδεσης της Εγνατίας οδού με το τελωνείο Μαυροματίου».
Στην ερώτηση αναφέρονται τα εξής: «Η οδική σύνδεση Ηγουμενίτσας – Μαυροματίου και η σύνδεσή της με την Εγνατία Οδό μέσω της σχεδιαζόμενης Περιφερειακής Οδού της Ηγουμενίτσας είναι έργο αδιαμφισβήτητης αξίας και στρατηγικής σημασίας που επηρεάζει καταλυτικά την εμπορική και τουριστική κίνηση στην ΠΕ Θεσπρωτίας αλλά και την Ήπειρο γενικότερα. Η σπουδαιότητά του για την οικονομία της περιοχής δυστυχώς αποδείχθηκε με οδυνηρό τρόπο για τους επαγγελματίες καθώς η πρόσφατη δυσλειτουργία του τελωνείου Μαυροματίου οδήγησε σε μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων κατά 40% σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τον Εμπορικό Σύλλογο Ηγουμενίτσας σε σχετική ανακοίνωσή του. Η διακρατική εμπορική σχέση με τους γείτονες που αφορά εμπορεύματα, αγροτικά προϊόντα και υπηρεσίες είναι σταθερή και αποτελεί πυλώνα της οικονομικής δραστηριότητας της Ηπείρου, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων της περιοχής που προέρχεται από την Αλβανία υπολογίζεται σε 40% και αφορά όλο το χρόνο.
Το υφιστάμενο εθνικό δίκτυο είναι απολύτως ελλιπές για την κάλυψη των αναγκών της περιοχής (οδός μικρού πλάτους, με πολλές στροφές που διέρχεται εντός οικισμών αυξάνοντας ραγδαία την επικινδυνότητα, με πολλά ζητήματα στην κατάσταση του ασφαλτοτάπητα που επιδεινώνεται από την κίνηση των οχημάτων βαρέος τύπου και την αυξημένη κίνηση των ΙΧ κατά τις τουριστικές περιόδους) ενώ οι πρόσφατες πλημμύρες στην έξοδο της Νέας Σελεύκειας ανέδειξαν και την ελλιπή αντιπλημμυρική προστασία του. Πρόκειται για ζητήματα που δεν επιλύονται με κατά τόπους επισκευές μερικών χιλιάδων ευρώ αλλά απαιτούν γενναίες παρεμβάσεις. Με την προοπτική της κατασκευής του νέου οδικού άξονα Μαυρομάτι – Ηγουμενίτσα και της σύνδεσής του με την Εγνατία μέσω της νέας Περιφερειακής οδού της Ηγουμενίτσας, ο διεθνούς σημασίας δρόμος δεν έχει αναβαθμιστεί.
Η μελέτη του νέου οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι (τρί-ιχνος με ταχύτητα κυκλοφορίας 80km/hr) φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί και σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αναζητείται η πηγή χρηματοδότησης του, χωρίς ωστόσο να υπάρχει επίσημη ενημέρωση από την κυβέρνηση για το θέμα και τελικά για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου. Λαμβάνοντας υπόψη τις καθυστερήσεις από τις απαραίτητες διαδικασίες, αλλά και την απουσία σχεδίου χρηματοδότησης, η υλοποίηση του έργου δείχνει να μετατίθεται στο μακρινό μέλλον, χωρίς σοβαρή προοπτική για την επόμενη δεκαετία. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο εν λόγω νέος άξονας είναι ενδεχομένως ο μοναδικός που δεν έχει υλοποιηθεί ή δεν έχει σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης από τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, μετά και την οριστικοποίηση του χρονοδιαγράμματος για τη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Κακκαβιά, για την οποία η Περιφέρεια Ηπείρου πίεσε για την υλοποίησή της.
Ερωτάται η περιφερειακή αρχή:
1. Υπάρχει από την περιφερειακή αρχή σχέδιο αναβάθμισης της υφιστάμενης οδού με ουσιαστικές παρεμβάσεις που θα εξασφαλίσουν ταχεία και ασφαλή διέλευση ανθρώπων και οχημάτων;
2. Σε ποιες ενέργειες – διαπραγματεύσεις με την κεντρική κυβέρνηση έχει προβεί ή πρόκειται να προβεί προκειμένου να διεκδικήσει την υλοποίηση του νέου οδικού άξονα Ηγουμενίτσας – Μαυροματίου και της περιφερειακής οδού της Ηγουμενίτσας; Υφίσταται σήμερα τρόπος και χρονοδιάγραμμα χρηματοδότησης του έργου και προοπτική υλοποίησής του στο εγγύς μέλλον;
Την ερώτηση υπογράφουν ο επικεφαλής και οι περιφερειακοί σύμβουλοι της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών»: Στέφος Ιωάννης, Αγγέλη Παναγιώτα, Δημητριάδης Σάββας, Κορωναίος Θεόδωρος, Τσίρκας Μάριος.