Ερώτηση Χρήστου Γκόκα την αλλαγή μοριοδότησης για προσλήψεις στα Δ.Ι.Ε.Κ

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας και οι υπόλοιποι Βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, κατέθεσαν ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την αλλαγή της μοριοδότησης για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών των Δ.Ι.Ε.Κ. που επέφερε με την έκδοση Υπουργικής Απόφασης.
Συγκεκριμένα, η νέα αυτή Υπουργική Απόφαση ακυρώνει την προϋπόθεση να είναι πιστοποιημένοι οι εκπαιδευτές ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., καθώς επίσης με βάση τη μοριοδότηση υποβαθμίζεται η τυπική εκπαίδευση που αποτελείται από πτυχία, μεταπτυχιακά και διδακτορικά.

Επιπλέον, την ίδια απαξίωση δείχνει το Υπουργείο στη διδακτική εμπειρία των εκπαιδευτών, ενώ αντίθετα εξυψώνει την επαγγελματική εμπειρία με μοριοδότηση 43% από 18,52% που ίσχυε μέχρι πρότινος. Έτσι οι εκπαιδευτές δεν έχει σημασία να γνωρίζουν τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, να έχουν ακαδημαϊκή κατάρτιση και εμπειρία στις αίθουσες διδασκαλίας αλλά επαγγελματική – εξωδιδακτική – εμπειρία.
Το αποτέλεσμα αυτής της Απόφασης είναι χιλιάδες εκπαιδευτές των Δ.Ι.Ε.Κ. που είχαν επενδύσει στην εκπαίδευση ενηλίκων με προσωπικό χρόνο και χρήμα, να μείνουν άνεργοι και ταυτόχρονα να υποβαθμιστεί η ποιότητα εκπαίδευσης και κατάρτισης των Δ.Ι.Ε.Κ., ενώ πριμοδοτείται η επαγγελματική εμπειρία χωρίς να υπάρχει κάποια σχέση με τον τομέα της εκπαίδευσης.
Οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής ζητούν απαντήσεις από την Υπουργό για τους λόγους που ενισχύεται η επαγγελματική εμπειρία και αν προτίθεται να προβεί σε αλλαγές της εν λόγω Απόφασης.

Στο κείμενο της ερώτησης προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων αναφέρει μεταξύ άλλων πως «ο νέος Κανονισμός, με βάση τη μοριοδότηση που προβλέπει, υποβαθμίζει την τυπική εκπαίδευση (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ακόμα και τις μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση ενηλίκων), τις επιμορφώσεις αλλά και τη διδακτική εμπειρία! Αντιθέτως, η επαγγελματική εμπειρία «εξυψώνεται» με μοριοδότηση 43% από το 18,52% που ίσχυε μέχρι πρότινος.

Με βάση δηλαδή τη νέα μοριοδότηση, δεν χρειάζεται οι εκπαιδευτές να γνωρίζουν τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, δεν έχει μεγάλη σημασία η ακαδημαϊκή τους κατάρτιση, ούτε και η απτή τριβή τους στην τάξη, παρά προκρίνεται η επαγγελματική εμπειρία. Και βέβαια απαξιώνεται το γεγονός ότι οι επί χρόνια εκπαιδευτές των Δ.Ι.Ε.Κ. έχουν επενδύσει στην εκπαίδευση ενηλίκων με προσωπικό χρόνο και χρήμα, κάνοντας μεταπτυχιακές σπουδές, παρακολουθώντας επιμορφώσεις και εμπλουτίζοντας τη διδακτική τους εμπειρία».
Και στο τέλος ερωτάται η κυρία Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:
1. Για ποιους λόγους ενισχύεται τόσο η επαγγελματική εμπειρία έναντι των υπόλοιπων προσόντων για μια εκπαιδευτική θέση;
2. Προτίθεστε να τροποποιήσετε, διορθώσετε τον καθορισμό της μοριοδότησης των προσόντων, προκειμένου να είναι πιο δίκαιη για τους υποψηφίους εκπαιδευτές και εκπαιδευτικά επωφελής ή θα επιμείνετε στην εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης ως έχει;