Ζήτημα επιτάχυνσης της «δίδυμης γέφυρας»

Σε δοκιμασία η γέφυρα της Άρτας από τα αγροτικά μπλόκα

Προβληματισμός για τη διέλευση βαρέων φορτηγών

Καθημερινό το κυκλοφοριακό κομφούζιο στον Περιφερειακό

Επείγοντα χαρακτήρα έχει η έναρξη των εργασιών για τη διπλή γεφύρωση του ποταμού Αράχθου στο ύψος του ιστορικού γεφυριού της Άρτας, καθώς η σημερινή γέφυρα όπως αναδείχτηκε μετά τα αγροτικά μπλόκα στην Ιόνια Οδό, αποτελεί τη μοναδική επιλογή για την διέλευση οχημάτων κάθε είδους. Ο όρος «δίδυμη γέφυρα»
χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα έργο διπλής γεφύρωσης: μια νέα σύγχρονη γέφυρα παράλληλα με την υφιστάμενη οδική γέφυρα πάνω από τον Άραχθο, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί έναν επιπλέον κλάδο κυκλοφορίας — δηλαδή δύο διαδρομές/κατευθύνσεις κυκλοφορίας αντί για μία.

Εξ ού και το καθημερινό κυκλοφοριακό κομφούζιο που παρατηρείται σχεδόν όλες τις ώρες πλέον στον Περιφερειακό Οδό, όπου δοκιμάζονται οι αντοχές και τα νεύρα των οδηγών.

Να σημειωθεί πως η δημοπράτηση του έργου της Διπλής γεφύρωσης με κατασκευή συνοδών κόμβων το ύψος του ιστορικού γεφυριού της Άρτας ενέκρινε προ μηνός περίπου η Περιφερειακή Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου με το έργο να περιλαμβάνει κατασκευή νέας γέφυρας, παράλληλα με την υφιστάμενη στο ύψος του Ιστορικού Γεφυριού, επισκευή- συντήρηση της υφιστάμενης παλιάς γέφυρας και κατασκευή νέων ισόπεδων κόμβων εκατέρωθεν των γεφυριών με ταυτόχρονη προσαρμογή των κάθετων οδών που συμβάλλουν στην Εθνική οδό.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 11 εκάτ. ευρώ, εκ των οποίων τα 8.000.500 ευρώ προέρχονται από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τα 2.999.500 ευρώ από πόρους της Περιφέρειας Ηπείρου.

Παρόλα αυτά, εδώ και μέρες οι απαγορευτικές διατάξεις για τα μεγάλα φορτία, δεν ισχύουν οπότε η γέφυρα επιβαρύνεται με δυσανάλογο καθημερινό φορτίο από τα φορτηγά και τις νταλίκες, οπότε υπάρχει σοβαρός λόγος η Περιφέρεια Ηπείρου να εξετάσει τις δυνατότητες να επισπευστούν οι διαδικασίες κατασκευής της από τη στιγμή που υπάρχουν τα κονδύλια.