Κίνημα Αλλαγής
Ερώτηση για τους ωρομίσθιους καθηγητές στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, μαζί με Βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, κατέθεσαν ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τους ωρομίσθιους καθηγητές και συμβούλους των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) που δεν υπάρχει καμία μέριμνα για την περίοδο της υγειονομικής κρίσης όπου βιώνουμε.
Κάνουν γνωστό, ότι οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί και σύμβουλοι που εργάζονται στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας παραμένουν απλήρωτοι εδώ και έξι μήνες, αλλά και ανασφάλιστοι γιατί δεν τους έχουν καταβληθεί ούτε οι ασφαλιστικές τους εισφορές. Από τη πλευρά του το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) που είναι υπεύθυνο για την οικονομική διευθέτηση του θέματος περιορίζεται σε προφορικές υποσχέσεις και μόνο γι’ αυτούς που είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ.
Επιπλέον, δεν γίνεται καμία αναφορά στους εκπαιδευτικούς των Σ.Δ.Ε. για να λάβουν την αποζημίωση, όπως αντίστοιχα θα δοθεί στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, για το διάστημα όπου έχει επιβληθεί η απαγόρευση λειτουργίας των σχολείων, αλλά όπως αναφέρει το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ούτε μπορούν να διεκδικήσουν το επίδομα των 800€ όσοι έχουν συνάψει σύμβαση μίσθωσης έργου. Η οικονομική τους απόγνωση επεκτείνεται, καθώς δεν γνωρίζουν για το τι θα γίνει με τις αμοιβές τους και τις ασφαλιστικές τους εισφορές κατά την περίοδο των μέτρων, λόγω της πανδημίας, αλλά και πότε θα επαναλειτουργήσουν τα σχολεία για να γίνει αναπλήρωση ορισμένων ωρών διδασκαλίας.
Τέλος, για να μετριαστεί η δεινή κατάσταση όπου βρίσκονται αυτοί οι εργαζόμενοι θα πρέπει το Υπουργείο να απαντήσει συγκεκριμένα για το πότε θα τους δοθούν τα δεδουλευμένα τους, ποιες ενέργειες θα γίνουν ώστε να καταβληθούν μισθοί και ασφαλιστικές εισφορές για το διάστημα αναστολής λειτουργίας των ΣΔΕ λόγω της πανδημίας, ποιος είναι σχεδιασμός σχετικά με την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών και το αν προτίθεται να τους συμπεριλάβει στα επαγγέλματα που θα λάβουν το επίδομα ειδικού σκοπού, ανεξάρτητα από τον ασφαλιστικό τους φορέα.