ΚΑΓΚΕΛΑ «προστασίας» ή «θανάτου»; Συζήτηση και αντιθέσεις με αφορμή τον τραγικό θάνατο του 19χρονου Βαγγέλη
Να καταργηθούν ζητούν ο Ι.Σ. Άρτας και η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Επιτρέπεται η χρήση για την προστασία των πεζών, δηλώνει ο Δήμαρχος Αρταίων
Δήμος Αρταίων: το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας είναι 50 Km/h και επιτρέπεται η χρήση κιγκλιδωμάτων
Ο τρομακτικός ήχος της σύγκρουσης του αυτοκινήτου στα σιδερένια κάγκελα του Περιφερειακού, παρότι πλέον δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για τον κόσμο που μένει εκεί γύρω, τους αναστάτωσε και πετάχτηκαν απ’ τα κρεβάτια με την αγωνία πως πάλι κάτι κακό συμβαίνει. Κάποιοι έτρεξαν στο σημείο καλώντας ταυτόχρονα την Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.
Και ο θρήνος που ξέσπασε μετά το θλιβερό άγγελμα για τον τραγικό θάνατο του 19χρονου Βαγγέλη Δραγατάκη τα ξημερώματα της Κυριακής, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε έπεσε στα σιδερένια κιγκλιδώματα του πεζοδρομίου της Περιφερειακής Οδού, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα από αυτά, συνεχίστηκε με μια συζήτηση που επαναλαμβάνεται κάθε φορά που στο συγκεκριμένο σημείο, λίγο πάνω, λίγο κάτω, συμβαίνει τροχαίο. Το σημείο που αυτή τη φορά, συνέβη το τραγικό γεγονός είναι στο 75ο χλμ Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Αντιρρίου στην πίσω πλευρά του Κάστρου. Λίγο πιο πάνω υπάρχει το 4ο Δημοτικό Σχολείο, λίγο πιο κάτω, σπίτια και μαγαζιά.
Πρόκειται για ένα δρόμο που πλέον είναι δρόμος «πόλης», αλλά που οι αρμόδιοι παρότι η Ιόνια Οδός είναι η «Εθνική Οδός», συνεχίζουν –ειδικά σε ατυχήματα- να την αναφέρουν ως «Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Αντιρρίου».
Ο άτυχος Βαγγέλης, είχε περάσει στην Ιατρική Σχολή Αθηνών με 19.200 μόρια, τραυματίστηκε σοβαρά από τις σιδερένιες βέργες των κιγκλιδωμάτων του πεζοδρομίου και ενώ εισήχθη αμέσως στο χειρουργείο, κατέληξε λίγη ώρα αργότερα.
Αρκετοί στην Άρτα θεωρούν πως για τον θάνατο του 19χρονου φταίνε τα κιγκλιδώματα, υποστηρίζοντας πως εάν είχαν αλλάξει τα κάγκελα με στηθαίο Εθνικής Οδού ο νεαρός θα είχε γλιτώσει.
Κάποιοι άλλοι, κυρίως περίοικοι και περιπατητές, υποστηρίζουν πως το στηθαίο είναι για κανονικές Εθνικές Οδούς και όχι δρόμους εντός των πόλεων. Λένε όμως πως ενδεχομένως θα μπορούσαν να τοποθετηθούν κατάλληλα ως προς τις προδιαγραφές κιγκλιδώματα για έναν δρόμο εντός της πόλης.
Ιατρικός Σύλλογος Άρτας: επικίνδυνα κιγκλιδώματα
Πρώτος μίλησε για «τα επικίνδυνα κιγκλιδώματα του πεζοδρομίου της Περιφερειακής Οδού», ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Άρτας Βαγγέλης Χαρμπής με αφορμή το θανατηφόρο τροχαίο της Κυριακής 13 Σεπτεμβρίου στη στροφή του Κάστρου έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Εκ μέρους του Ιατρικού Συλλόγου Άρτας, αλλά και ως γιατρός και κυρίως ως Δημότης παίρνω την πρωτοβουλία να καταγγείλω την απαράδεκτη αδιαφορία των υπευθύνων σχετικά με τα επικίνδυνα κιγκλιδώματα του πεζοδρομίου της Περιφερειακής Οδού, όπου την Κυριακή τα ξημερώματα ακόμη ένας άνθρωπος- ένα 19χρονο παιδί- έχασε τη ζωή του.
Πρόκειται ίσως για το φονικότερο σημείο της χαρακτηρισμένης «Εθνικής Οδού» όπου ένεκα πρωτίστως της οδηγικής συμπεριφοράς και των ακατάλληλων κλίσεων του δρόμου συμπεριλαμβανομένων έχουν σημειωθεί εκατοντάδες τροχαία, πολλά εξ αυτών με σοβαρούς τραυματισμούς και αρκετούς θανάτους.
Και ενώ όλοι γνωρίζουμε- δημότες και αρμόδιοι- για τη «στροφή του θανάτου» αφήνουμε να εξελίσσονται μπροστά μας τα ατυχήματα και οι τραγωδίες ως κάτι μοιραίο σαν κάτι νομοτελειακό!
Ασφαλώς τα κιγκλιδώματα έχουν τοποθετηθεί για την προστασία των πεζών και των περιπατητών της περιοχής. Όμως η επιλογή τους δεν μπορεί να επαφίεται ακόμη στην τότε στην αισθητική των δρομαρχών και στην έμπνευση εκείνων των κατασκευαστών. Και εάν αρχικά επιλέχθηκαν αυτού του είδους τα κιγκλιδώματα στις δεκαετίες που μεσολάβησαν οι επιστήμες αλλά και η δραματική εμπειρία υποδεικνύει και επιβάλλει την άμεση αντικατάστασή τους».
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ: παλιές εφαρμογές προστασίας
Θέση υπέρ της αντικατάστασης των σημερινών κιγκλιδωμάτων πήρα και η δημοτική παράταξη ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ με την επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Τζένη Ταπραντζή-Κοίλια να αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε για τον χαμό του 19χρονου: «Η κοινωνία της πόλης μας είναι συγκλονισμένη και βαθιά συγκινημένη από τον τραγικό θάνατο του 19 χρονου στην πόλη μας την περασμένη Κυριακή…τραγικό γεγονός που δεν συνέβηκε για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο σημείο, που με πόνο οι Αρτινοί αποκαλούν “στροφή θανάτου”.
Αφουγκραζόμενοι, λοιπόν, την έντονη ανησυχία των συνδημοτών μας, που εκφράζεται ολοένα και πιο πολύ, είτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε σε συζητήσεις είτε σε δελτία τύπου, πρέπει να απαιτήσουμε απαντήσεις…
Και επειδή αυτά τα γεγονότα δεν αποτελούν σημεία αυτοδιοικητικής αντιπαράθεσης αλλά θέματα κοινής αντιμετώπισης από όλους μας στο Δημοτικό Συμβούλιο, θεωρούμε ότι πρέπει ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΣΥΓΚΛΗΘΕΙ συμβούλιο και να παρθούν αποφάσεις…στην εποχή που η τεχνολογία έχει προτάσεις για την ασφάλεια πεζών και οδηγών τροχοφόρων, δεν δικαιολογείται η στασιμότητα σε παλιές εφαρμογές προστασίας που θυμίζουν κάγκελα μπαλκονιού!
Οφείλουμε όλοι από τη θεσμική μας θέση, τουλάχιστον να δώσουμε απαντήσεις…ως υπεύθυνοι πολίτες και ως εκλεγμένοι στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης μας.. Τουλάχιστον ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ μας ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ!»
Δήμος Αρταίων: επιτρέπεται η χρήση
Ο Δήμος Αρταίων –με ανακοίνωσή του- αφού εκφράζει την βαθιά του θλίψη για το τραγικό τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε επί της Περιφερειακής Οδού και στοίχησε την ζωή σ’ έναν νέο συμπολίτη μας, παράλληλα απαντά για τα κιγκλιδώματα στο πεζοδρόμιο αναφέροντας τα εξής: «Αναφορικά με τα όσα ισχύουν για τους όρους ασφάλειας της Περιφερειακής Οδού και συγκεκριμένα στο τμήμα εντός σχεδίου πόλεως Άρτας, ο Δήμος οφείλει να συντηρεί και να προβαίνει σε ενέργειες που διασφαλίζουν την κυκλοφορία και την ασφάλεια των πεζών και των οδηγών.
Δεδομένου ότι η Περιφερειακή Οδός, διέρχεται της πόλης της Άρτας, όπου το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας είναι 50 Km/h, δεν απαιτείται σύμφωνα με το νομοθέτη η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και επιτρέπεται η χρήση κιγκλιδωμάτων για την προστασία των πεζών από την διέλευση των οχημάτων.
Ο Δήμος Αρταίων, για άλλη μία φορά εκφράζει τα ειλικρινή και θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος. Ας μην θρηνήσει η Άρτα άλλο θύμα στον βωμό της ασφάλτου».