Και ο Δήμαρχος Πρέβεζας λάτρης των κότερων

Έδωσε το λιμάνι για κρουαζερόπλοια-αποκλείουν τις εμπορικές δραστηριότητες

Καταπέλτης οι τοποθετήσεις του προέδρου της «ΠΙΝΔΟΥ» και του Νιτσιάκου

Εκτός από τον Δήμαρχο Αμφιλοχίας, που παραχώρησε το λιμάνι για μαρίνα κότερων και της Δημάρχου Ν. Σκουφά που προσπάθησε να κάνει το ίδιο για την Κόπραινα και ο Δήμαρχος Πρέβεζας προχώρησε εν κρυπτώ στη μετατροπή του λιμανιού της Πρέβεζας σε μαρίνα για κρουαζερόπλοια με την πρόθεση να σταματήσει η εμπορική του χρήση
Η καταγγελία έγινε από τον γνωστό Γιαννιώτη επιχειρηματία Κώστα Νιτσιάκο στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πρέβεζας όπου συνεδρίαζε το Δημοτικό Συμβούλιο με αντικείμενο το master plan και τον χαρακτήρα του λιμανιού, καθώς προωθείται η ενίσχυση του τουριστικού τμήματος του λιμανιού όμως αυτό θα γίνει σε βάρος του εμπορικού τμήματος!

Όμως –όπως κατήγγειλε ο κ. Νιτσιάκος- μέσω του λιμανιού της Πρέβεζας καλύπτονται οι ανάγκες των μεγάλων πτηνοτροφικών συνεταιρισμών και των παραγωγών του πρωτογενούς τομέα σε Ήπειρο και Αιτωλοακαρνανία, με ζωοτροφές και σόγια.
«Δυστυχώς υπάρχουν άνθρωποι, επιχειρηματίες κυρίως του τουρισμού, που δεν συμμερίζονται την ανάγκη ενίσχυσης του εμπορικού τμήματος. Πολλοί θα ήθελαν να καταργηθεί το εμπορικό τμήμα και να αναπτυχθεί το τουριστικό. Αυτό δεν είναι αυθαίρετο συμπέρασμα» είπε μιλώντας ο κ. Νιτσιάκος. «Ένας από αυτούς τους επιχειρηματίες με επισκέφθηκε στο γραφείο μου πριν από μερικούς μήνες κι αφού με ενημέρωσε για τις παραμέτρους, από την δική του οπτική γωνία, με απείλησε ευθέως ότι στην περίπτωση που αντιδράσουμε στην προτεινόμενη λύση έχει τη δυνατότητα να προωθήσει κάτι πολύ δυσμενέστερο για μας. Είμαι αναγκασμένος να αναφερθώ στο περιστατικό για να φανεί πως αντιμετωπίζουν το λιμάνι και καταδεικνύει την αλαζονεία τους για το πώς μπορούν να επηρεάσουν την οικονομική δραστηριότητα της Ηπείρου» κατήγγειλε ο κ. Νιτσιάκος.
«Η μείωση της εμπορικής χρήσης στο λιμάνι της Πρέβεζας θα δημιουργήσει προβλήματα. Χωρίς εναλλακτική λύση θα οδηγηθούμε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάτι που θα εκτοξεύσει το κόστος. Η επιβίωσή μας εξαρτάται από το λιμάνι της Πρέβεζας» επεσήμανε ο κ. Νιτσιάκος, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η τοποθέτηση του Προέδρου του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Ιωαννίνων «Πίνδος» Ανδρέα Δημητρίου. Που υπογράμμισε πως αν το εμπορικό τμήμα μειωθεί τότε θα προστεθεί ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα για τον πρωτογενή τομέα της περιοχής, ο οποίος ήδη μαστίζεται από την κρίση. «Όλοι είμαστε ένας κρίκος μιας μεγάλης αλυσίδας, πρέπει με σύνεση όλοι να συνεισφέρουμε να παραμείνει και να αναπτυχθεί το λιμάνι με τις τρεις ιδιότητες, γιατί έτσι θα προσφέρει περισσότερα στην ανάπτυξη της περιοχής», τόνισε ο πρόεδρος της «ΠΙΝΔΟΣ».

Εν κρυπτώ η αναθεώρηση 
Μάλιστα όπως αποκαλύπτει δημοσίευμα του epiruspost βαθιά εκτεθειμένη βγήκε η Δημοτική Αρχή Πρέβεζας από την εκτενή συζήτηση για το μέλλον του λιμανιού της περιοχής. Κι αυτό γιατί οδηγήθηκε σε μία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου με την παρουσία πλήθους φορέων της περιοχής αποκαλύφθηκαν οι πραγματικές της προθέσεις αλλά και τις κατευθύνσεις που έχει δώσει στο πλαίσιο αναθεώρησης του master plan.
«Αφεντικό» του λιμανιού στην περίπτωση της Πρέβεζας είναι ο Δήμος μέσω του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, το οποίο όμως λειτουργεί ως αυτόνομος οργανισμός και φυσικά δεν δεσμεύεται από καμία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Το master plan για το λιμάνι της Πρέβεζας είχε ολοκληρωθεί το 2013. Στην πορεία η Δημοτική Αρχή Μπαίλη προχώρησε στην τροποποίηση και το τελικό σχέδιο παραδόθηκε το 2019, αμέσως μετά τις εκλογές.
Η Δημοτική Αρχή Γεωργάκου δεν το κατέθεσε ποτέ στο Δημοτικό Συμβούλιο για συζήτηση και λήψη απόφασης.
Αποφάσισε, άγνωστο για ποιο λόγο, να προχωρήσει σε τροποποίηση του τροποποιημένου. Και εκεί ακριβώς ξεκίνησαν τα προβλήματα.
Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο –ειδικά από τη Λαϊκή Συσπείρωση που έκανε την κεντρική εισήγηση- η βασική κατεύθυνση της αναθεώρησης είναι ο περιορισμός του εμπορικού τμήματος του λιμανιού ώστε την θέση του να πάρει η… κρουαζιέρα!!!
Το γεγονός αυτό δεν διαψεύστηκε από τον Δήμαρχο Νίκο Γεωργάκο, ο οποίος προσπάθησε να πείσει το σώμα ότι δεν έχει δοθεί καμία κατεύθυνση στους μελετητές αλλά εκείνοι θα αποφασίσουν!!!

Ιδιωτικά συμφέροντα
Να σημειωθεί πως ο εκπρόσωπος της μαρίνας στην Πρέβεζα υποστήριξε ότι το εμπορικό τμήμα του λιμανιού λειτουργεί χωρίς περιβαλλοντικούς όρους και ρυπαίνει. Υποστήριξε ότι διακινούνται μόνο χύδην φορτία.
«Έκανε τον κύκλο του το εμπορικό λιμάνι μέσα στον ιστορικό ιστό της πόλης» υποστήριξε ο ίδιος και απευθυνόμενος στον Κώστα Νιτσιάκο με πολύ έντονο ύφος είπε «θέλουμε το εμπορικό λιμάνι αλλά να πάει αλλού». Απαντώντας ο κ. Νιτσιάκος σημείωσε πως η τοποθέτηση του κ. Τέφα εκπροσώπου της μαρίνας, επιβεβαιώνει όσα ακριβώς ανέφερε και συμπλήρωσε ότι το εμπορικό λιμάνι προϋπήρχε της επένδυσης που έκανε ο ίδιος στη μαρίνα.