Κι εσύ, λαέ…
…βασανισμένε! Σκέτο… χωρίς τα υπόλοιπα. Ένας λαός, που μετρά απώλειες… πολίτες που κάθε τόσο χάνουν αδέρφια, γονείς, παιδιά… πολίτες, που κάθε τόσο ανακαλύπτουν πως το κράτος αδιαφορεί… πολίτες που βλέπουν οι κυβερνήσεις που οι ίδιοι ψηφίζουν να συνεχίζουν μια μακάβρια σκυταλοδρομία λαθών, καθυστερήσεων, συμψηφισμών…
Τραγικά κενά ασφαλείας και ελλείψεις χιλιάδων θέσεων… καταγγελίες για ένα σιδηροδρομικό δίκτυο στον αυτόματο, χωρίς φωτοσήμανση και έλεγχο κυκλοφορίας… οι δραματικές εκκλήσεις και οι συνεχείς διαμαρτυρίες εργαζομένων εδώ και καιρό, στο κενό…
Πολίτες, εργαζόμενοι, πρόεδροι σωματίων μιλούν για διαχρονικές παθογένειες με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων στην απαξίωση και την υποστελέχωση των σιδηροδρομικών γραμμών…. σιδηρόδρομοι που από το 2017 έχουν περάσει στον έλεγχο της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane, μετά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο των μνημονιακών προγραμμάτων…
Ήταν μια αποκρατικοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ που αποτέλεσε μνημονιακή δέσμευση και προκάλεσε έντονες πολιτικές συγκρούσεις με ιδεολογικό πρόσημο… οι αρχικοί «πολέμιοι» της ιδιωτικοποίησης ήταν αυτοί που ως κυβέρνηση πια την υπέγραψαν το 2017, όπως και τη μετέπειτα πώληση του 100% της ΕΕΣΤΥ, εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού, στην ιταλικών πια συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ…
Και το «γαϊτανάκι» συνεχίστηκε… άλλαξε κυβέρνηση, αλλά στις 15 Φεβρουαρίου 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου.
Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής… Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης….
*****Και τώρα; Τώρα, για μια ακόμη φορά, μπαράζ καταγγελιών για την τεράστια, πρωτοφανή, τραγωδία που αποτελεί το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ιστορία της χώρας μας αλλά θα μπορούσε να έχει αποτραπεί από το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης. Γιατί δεν υπήρχε;
Ξεκάθαρος ο πρόεδρος μηχανοδηγών ΟΣΕ, μιλώντας στην ΕΡΤ…. Σε ερώτηση αν υπάρχει κάποιο κεντρικό σύστημα ελέγχου των δρομολογίων απάντησε χαρακτηριστικά το εξής: «Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα χειροκίνητα, από ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual, σ’ όλο το Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν στα φωτοσήματα λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργεί. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μ. – 1 χλμ… Δεν λειτουργεί, είναι κενό. Μάλλιασε η γλώσσα μας να το λέμε»!!!!
****** Το πλέον τραγελαφικό είναι πως – αν δεν συνέβαινε η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη – ετοιμάζονταν άλλη μια επικοινωνιακή προεκλογική φιέστα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, που επρόκειτο, σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε από το Μέγαρο Μαξίμου, να επισκεφθεί το Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος!
Μόνο που τέτοιο κέντρο δεν υπάρχει, όπως κατήγγειλε ΠΡΙΝ τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας. Με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook έκανε γνωστό ότι Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος δεν γνωρίζει…
Και μία παραίτηση…
Παραιτήθηκε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής μετά την τραγωδία στα Τέμπη… Παρελθόν αποτελεί από το κυβερνητικό σχήμα ο υπουργός Μεταφορών μετά τον σάλο και τις αντιδράσεις στη σκιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας που βιώνει η χώρα.
«Μόλις τώρα γύρισα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Ο πόνος είναι ανείπωτος. Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.
.»Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη», αναφέρει στην παραίτησή του ο Καραμανλής…
*****Δύο ηχηρά δεξιά ονόματα, στη χειρότερη τραγωδία με τραίνο στη χώρα μας… Μητσοτάκης και Καραμανλής… ο ένας παραιτήθηκε, όπως συνηθίζουν οι Καραμανλήδες… ο άλλος, να δούμε…
Ένα βήμα μπρός…
Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, έβαλε στο περιθώριο την «Πολακιάδα», όπως ονομάστηκε από τα κανάλια των νταβατζήδων η «κουζουλάδα» του ντελικανή, δηλαδή η τρέλα που πούλησε ο Πολάκης απέναντι στον Τσίπρα, στο κόμμα του και στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ…
Δεν ήταν μόνο πως απειλούσε και εκβίαζε με τη δική του υποψηφιότητα για την αφαίρεση του κολλητού του από το συνδυασμό στα Χανιά… ήταν η ευθεία αμφισβήτηση των προθέσεων του Τσίπρα, στο πως θα κυβερνήσει την «δεύτερη φορά»…
Βέβαια, είναι ίδιον των παλαιοκομμουνιστών εκείνο το «ένα βήμα μπρος, δύο πίσω»… διαβάζω πως στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν αρχίσει ήδη να εκδηλώνονται προσπάθειες για να αναστραφεί το εξαιρετικά επιβαρυμμένο κλίμα για τον Παύλο Πολάκη… η μη συμπερίληψή του στα ψηφοδέλτια θεωρείται από πολλούς ως η ύψιστη τιμωρία για ένα στέλεχος πρώτης γραμμής και μάλιστα προεκλογική περίοδο…
Κάποιοι/κάποιες, ερμηνεύοντας το θυμικό της βάσης αλλά και μερίδας των μελών υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει κλίμα διαγραφής… Ωστόσο όπως επισημαίνουν φιλικά ΜουΜουΕ προς τον ΣΥΡΙΖΑ, το θέμα της διαγραφής του Πολάκη, παραμένει ορθάνοιχτο και για δυο βασικούς λόγους: Ο πρώτος έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του απέναντι στον ίδιο τον πρόεδρο του κόμματος και ο δεύτερος ότι δημιουργεί για πολλοστή φορά μεγάλη φθορά στο ίδιο το κόμμα.
***** Στον ευρύτερο περίγυρο του ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχουν φωνές που λένε πως ο Πολάκης «χτύπησε» πάνω που ο Τσίπρας έπαιρνε ανάσες… να όπως ένας παλιός σύντροφος του Πολάκη, ένας Μάριος Διονέλλης που έγραψε στο fb…
«Έλα βρε Παύλο. Αλήθεια τώρα; Με την ΑΑΔΕ και τις Εφορίες βρήκες να κάνεις αντάρτικο; Και ζητάς να τις πάρουμε πίσω από τους δανειστές; Από εκεί δηλαδή που τις δώσαμε το 2016 και με τη δική σου ψήφο; Και με τα κόκκινα δάνεια σήκωσες παντιέρα που τα παίρνουν τα funds (που κι αυτά λειτουργούν με τον νόμο που κι εσύ ψήφισες το 2015;) Πολύ βολικός ο αντιμνημονιακός αγώνας ειδικά αν είναι εναντίον του δικού σου μνημονίου.
.»Και όλα αυτά γιατί; Επειδή συνειδητοποίησες πως ο Τσίπρας στα Χανιά (και γενικότερα) χρειάζεται περισσότερο από εσένα τον Σταθάκη; (αυτόν που ίδρυσε το χρηματιστήριο ενέργειας). Τώρα το κατάλαβες;
.»Και έτσι δόθηκε ξανά η δυνατότητα:
-Στον Μητσοτάκη να έχει κερδίσει από τώρα τις εκλογές,
-Στα ΜΜΕ και στους δικαστές να παριστάνουν τους άσπιλους και αμόλυντους και όλοι μαζί να σοκάρονται από τις brutal αναρτήσεις σου.
-Α, και στον Τσίπρα να σε διαγράψει για να χωθεί με φόρα στην αγκαλιά των κεντρώων νοικοκυραίων. Ας μας λυπηθεί κάποιος μέσα σε όλο αυτό…».
*****Ασφαλώς πατριώτη, εσύ μπορεί να μην ξέρεις τον Διονέλλη… ο ΣΥΡΙΖΑίοι, τον ξέρουν όμως…