Κρίση στον Σύλλογο Εργαζομένων στο Νοσοκομείο Άρτας

Το ΔΣ ζητά την παραίτηση του προέδρου Γιάννη Πασιά

Κρίση προκάλεσαν οι προχθεσινές δηλώσεις του προέδρου του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων στο Νοσοκομείο και στα ΚΥ ν.Αρτας, κ. Γιάννη Πασιά για τα εμβόλια και τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των εργαζομένων στα Νοσοκομεία και στις δομές υγείας. «οι απόψεις αυτές είναι αυστηρά προσωπικές απόψεις του κυρίου Πασιά και ΔΕΝ αποτελούν την θέση του Συλλόγου Εργαζομένων για το ζήτημα των εμβολίων… Θεωρούμε αυτονόητο ότι ο κ.Πασιάς δεν μπορεί πλέον να εκπροσωπεί από την θέση του Προέδρου το ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων και τον καλούμε να πράξει τα δέοντα» σημειώνεται σε ανακοίνωση του ΔΣ.

Στην ανακοίνωση μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής: «Πριν λίγες μέρες γίναμε γνώστες μέσω ρεπορτάζ ηλεκτρονικού μέσου των δηλώσεων και των απόψεων του κ.Πασιά, Διευθυντή Παιδιάτρου γιατρού και προέδρου του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων στο Νοσοκομείο και στα ΚΥ ν.Αρτας, για τα εμβόλια.
Θέλουμε να δηλώσουμε ότι οι απόψεις αυτές είναι αυστηρά προσωπικές απόψεις του κυρίου Πασιά και ΔΕΝ αποτελούν την θέση του Συλλόγου Εργαζομένων για το ζήτημα των εμβολίων. Επίσης θέλουμε να δηλώσουμε ότι μέχρι πριν λίγο καιρό ο κύριος Πασιάς, με την ιδιότητα του ως πρόεδρος του ΔΣ δεν μας είχε κάνει κοινωνούς αυτών των θέσεων του. Ως προς το επιστημονικό τους μέρος οι δηλώσεις αυτές θα κριθούν τόσο από την επιστημονική κοινότητα όσο και από τα αρμόδια όργανα της ιατρικής κοινότητας. Σε ότι αφορά όμως στο Σύλλογο των εργαζομένων, θέλουμε να τονίσουμε ότι είναι καταδικαστέες και απαράδεκτες, δημιουργούν σύγχυση στους εργαζομένους αλλά και στους πολίτες της Άρτας και οδηγούν σε άλλους δρόμους, μακριά από το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα και τα συμφέροντα των εργαζομένων αλλά και της κοινωνίας. Θεωρούμε αυτονόητο ότι ο κ.Πασιάς δεν μπορεί πλέον να εκπροσωπεί από την θέση του Προέδρου το ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων στο Νοσοκομείο και στα ΚΥ ν.Άρτας και τον καλούμε να πράξει τα δέοντα.

Ως Σύλλογος Εργαζομένων, όπως και το σύνολο του υγειονομικού κινήματος, από την πρώτη στιγμή, είχαμε και έχουμε ταχθεί υπέρ του εμβολιασμού όχι μόνο των υγειονομικών, αλλά πρώτα από όλα των ευπαθών ομάδων, των πολιτών μεγάλης ηλικίας και γενικότερα όλης της κοινωνίας. Τα εμβόλια είναι κατάκτηση της παγκόσμιας ιατρικής με τεράστια οφέλη στην εξάλειψη ή τον περιορισμό θανατηφόρων λοιμωδών νοσημάτων.
Ο εμβολιασμός αποτελεί μέσο προστασίας και για αυτό υπάρχει στα αιτήματα του υγειονομικού κινήματος μαζί με την πρόσβαση σε υπηρεσίες, φάρμακα και δομές υγείας. Επειδή όμως, έτσι από μόνος του ο εμβολιασμός δεν είναι πανάκεια, επιβάλλεται: α) να είναι ενταγμένος και να συνεργεί με ένα συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης της πανδημίας που περιλαμβάνει επιδημιολογική επιτήρηση, γενναία στήριξη των δομών του ΕΣΥ και της ΠΦΥ στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός δημόσιου και δωρεάν συστήματος υγείας που να καλύπτει τις λαϊκές ανάγκες β) να μην λειτουργεί τιμωρητικά και μάλιστα να οδηγεί σε απώλεια μισθού ή/και θέσης εργασίας γ) να μην οδηγεί σε διαχωρισμούς και ρητορική του τύπου «ελευθερία για αυτούς που την δικαιούνται» δ) να είναι αποτέλεσμα πλήρους και πλατιάς ενημέρωσης του πληθυσμού με βάση το σύνολο των επιστημονικών δεδομένων και μελετών ε) να συνεργεί στην δημιουργία κοινωνικής συλλογικής συνείδησης στ) να αντιμετωπίζει το εμβόλιο ως δημόσιο κοινωνικό αγαθό, χωρίς πατέντες, μονοπωλιακά κέρδη και οικονομικού τύπου συμφωνίες. Αντί αυτών η κυβέρνηση νομοθέτησε τον υποχρεωτικό εμβολιασμό στις δομές υγείας , εκβιάζοντας τους εργαζόμενους με αναγκαστική άδεια άνευ αποδοχών.

Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση πρωτίστως διχάζει και επιχειρεί να μετακυλήσει στους υγειονομικούς και το λαό τις δικές της ευθύνες για όλα αυτά που δεν έκανε και για την καθυστέρηση των εμβολιασμών και για την τραγική διαχείριση της πανδημίας. Είμαστε ενάντια στην υποχρεωτικότητα, την ποινικοποίηση ή την εξαγορά του εμβολιαστικού δικαιώματος. Απολύσεις και στερήσεις μισθού δεν θα περάσουν!»
«Η απάντηση στην πανδημία δεν μπορεί να είναι ούτε μόνο η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού, ούτε όμως και ο σκοταδισμός, οι θεωρίες συνωμοσίας και η επιστροφή στον μεσαίωνα. Η « θεοποίηση» του εμβολίου από την κυβέρνηση και τους επιστήμονες που την στηρίζουν, αποτελεί την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος που είναι η «δαιμονοποίηση» του εμβολίου από τους διάφορους συνομωσιολόγους και σκοταδιστές αρνητές. Θεοποίηση και δαιμονοποίηση λειτουργούν συμπληρωματικά στην ενίσχυση του ανορθολογισμού και υπονομεύουν από κοινού το εμβολιαστικό πρόγραμμα. Απαιτούμε εμβόλια, φάρμακα, μονοκλωνικά αντισώματα και οποιαδήποτε άλλη θεραπεία υπάρχει να είναι προσβάσιμη ισότιμα σε όλους τους πολίτες» σημειώνεται στην ανακοίνωση.