Κυκλικοί κόμβοι μπαίνουν στη ζωή μας
Πώς οδηγούμε με ασφάλεια και τι προβλέπει ο ελληνικός Κ.Ο.Κ.
Οι κυκλικοί κόμβοι αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια και διευκολύνουν τη ροή της κυκλοφορίας, γι αυτό και είναι πολύ δημοφιλείς στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. στη Γαλλία αναλογεί ένας κυκλικός κόμβος ανά 21 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, στην Ελλάδα τους ανακαλύπτουν τα τελευταία χρόνια.
Οι κυκλικοί κόμβοι μπαίνουν στη ζωή μας και στην Άρτα στα όρια του Δήμου Αρταίων, λειτουργούν ήδη πέντε, ενώ έχουν ανακοινωθεί και άλλοι, όμως πολλοί οδηγοί στη χώρα και την περιοχή μας δεν γνωρίζουν βασικούς κανόνες προσέγγισης και κίνησης εντός ενός κυκλικού κόμβου, γι αυτό και συχνά παρατηρούμε στις πλατείες ένα πραγματικό κυκλοφοριακό αλαλούμ με αποτέλεσμα συγκρούσεις και ατυχήματα.
Τι προβλέπει ο ελληνικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και ποια είναι τα μυστικά της ασφαλούς οδήγησης σε κυκλικούς κόμβους;
-Όταν προσεγγίζουμε μία πλατεία, μειώνουμε την ταχύτητα και βρισκόμαστε σε εγρήγορση. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο σε εισόδους κυκλικών κόμβων, όπου υπάρχουν διαβάσεις πεζών!
-Η προτεραιότητα ανήκει στα οχήματα, που κινούνται εντός του κόμβου και όχι σε αυτά που εισέρχονται από δεξιά, εκτός και αν υπάρχουν πινακίδες που ρυθμίζουν διαφορετικά την κυκλοφορία.
-Δεν διεκδικούμε πεισματικά την προτεραιότητα, ακόμη και αν μας ανήκει, επειδή πολλοί οδηγοί την παραβιάζουν από άγνοια του Κ.Ο.Κ.
-Δεν χρησιμοποιούμε φλας κατά την είσοδό μας σε μία κυκλική πλατεία, αντιθέτως βγάζουμε φλας, όταν αλλάζουμε λωρίδα εντός του κόμβου και πριν την έξοδο από αυτόν.
-Επιλέγουμε την εξωτερική (δεξιά) λωρίδα κίνησης, όταν μπαίνουμε σε έναν κυκλικό κόμβο και γνωρίζουμε, ότι θα βγούμε πάλι σε μία από τις επόμενες δύο εξόδους. Αν θέλουμε να κάνουμε αναστροφή και να βγούμε π.χ. στην τελευταία έξοδο, επιλέγουμε αρχικά την εσωτερική (αριστερή) λωρίδα κίνησης και αλλάζουμε έγκαιρα λωρίδα χρησιμοποιώντας το φλας.