Κώστας Μπάρκας: Ερώτηση για την αξιοποίηση της σχολικής περιουσίας στον Νομό Πρέβεζας
Με Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τους αρμόδιους Υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, έρχεται στη Βουλή το ζήτημα της αξιοποίησης της περιουσίας των σχολικών μονάδων του Νομού Πρέβεζας ύστερα από πρωτοβουλία του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστα Μπάρκα, την οποία συνυπογράφουν οκτώ Βουλεύτριες και Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία.
Η εν λόγω Άσκηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου έρχεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για τις σχολικές μονάδες, όχι μόνο στον Νομό Πρέβεζας, καθώς, όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, η ανάγκη για επαρκή αερισμό των αιθουσών συνδυάστηκε αναπόφευκτα τον χειμώνα με αυξημένες ανάγκες θέρμανσης. Επιπλέον, η λήψη από τις διευθύνσεις των σχολικών μονάδων, των απαραίτητων προστατευτικών μέτρων, όπως μέσα καθαρισμού και απολύμανσης, συνετέλεσε στην επιδείνωση των όρων οικονομικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση μειώνει διαρκώς τη χρηματοδότηση λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Μια διέξοδος θα μπορούσε να δοθεί, όπως άλλωστε προβλέπεται και από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, από την αξιοποίηση των προσόδων της σχολικής περιουσίας. Εντούτοις, όπως αναφέρεται σε επιστολές μιας σειράς φορέων, τουλάχιστον για την περίπτωση του Δήμου Πρέβεζας, όπως η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πρέβεζας και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πρέβεζας, δεν είναι γνωστό το εύρος της αξιοποίησης των προσόδων από τη σχολική περιουσία.
Με την Ερώτησή τους οι Βουλεύτριες και οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, ρωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς, πρώτον, ποια είναι η καταγεγραμμένη σχολική περιουσία των μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Πρέβεζας. Δεύτερον, ποιο ποσοστό αυτής αποδίδεται στις ανά σχολική μονάδα Σχολικές Επιτροπές, όπως αυτό προβλέπεται από την κείμενη Νομοθεσία. Τρίτον, αν οι συναρμόδιοι Υπουργοί θα προχωρήσουν σε έκτακτη χρηματοδότηση, δεδομένων και των αυξημένων αναγκών λειτουργίας των σχολικών μονάδων, στις μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το τρέχον σχολικό έτος.