Κώστας Μπάρκας: «Κύμα άδικων προστίμων ρευματοκλοπής από τον ΔΕΔΔΗΕ»
Σοβαρές καταγγελίες για μαζική και αυθαίρετη επιβολή προστίμων ρευματοκλοπής από τον ΔΕΔΔΗΕ, χωρίς επιτόπιους τεχνικούς ελέγχους και χωρίς διασταύρωση πραγματικών συνθηκών, κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής Πρέβεζας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Κώστας Μπάρκας, μέσω Επίκαιρης Ερώτησης προς τον Υπουργό.
Ο κ. Μπάρκας έκανε λόγο για «φαινόμενο χιονοστιβάδας» καταγγελιών πολιτών, στους οποίους ο ΔΕΔΔΗΕ επιβάλλει πρόστιμα που βασίζονται αποκλειστικά σε στατιστικές αποκλίσεις κατανάλωσης, χωρίς καμία τεχνική αυτοψία.
Η μέθοδος αυτή οδηγεί, όπως σημείωσε, σε εσφαλμένες χρεώσεις εις βάρος πολιτών που δεν έχουν καμία απολύτως ευθύνη. Χαρακτηριστικά ανέφερε δημοσιογραφικές περιπτώσεις όπου επιβλήθηκαν πρόστιμα χιλιάδων ευρώ σε πολίτες των οποίων τα ακίνητα ήταν κλειστά, είτε λόγω νοσηλείας συγγενών είτε λόγω μακράς παραμονής στο εξωτερικό. Παράλληλα, κατήγγειλε ότι ο ΔΕΔΔΗΕ απειλεί με διακοπή ηλεκτροδότησης σε όλα τα ακίνητα του ίδιου ΑΦΜ, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε συσχέτιση με την υπόθεση, πρακτική που χαρα-κτήρισε «ακραία και κοινωνικά επικίνδυνη».
Ο κ. Μπάρκας επισήμανε ακόμη ότι, σύμφωνα με τεχνικούς, είναι απολύτως εφικτό τρίτο άτομο να παρεμβαίνει σε παροχή ή μετρητή χωρίς γνώση του καταναλωτή, κάτι που το σύστημα του ΔΕΔΔΗΕ αδυνατεί να αναγνωρίσει, με αποτέλεσμα να επιβάλλονται πρόστιμα χωρίς αποδεδειγ-μένη υπαιτιότητα.
«Πρόστιμο 1.500 ευρώ το… τεμάχιο »
Στη δευτερολογία του, ο Βουλευτής κατήγγειλε ότι το πρόστιμο που επιβάλλει ο ΔΕΔΔΗΕ για υποτιθέμενη ρευματοκλοπή φτάνει τα 1.500 ευρώ, ενώ το κόστος μιας δικαστικής προσφυγής είναι ακόμη μεγαλύτερο.«Οι άνθρωποι, ακόμη κι όταν δεν έχουν ρευματοκλέψει, αναγκάζονται να πληρώσουν, γιατί η δικαστική διεκδίκηση κοστίζει περισσότερο από το πρόστιμο», τόνισε.
Παρουσίασε δύο χαρακτηριστικές υποθέσεις:
1. Περίπτωση γυναίκας που άλλαξε ρολόι με αίτησή της. Το ρολόι αντικαταστάθηκε από τον ΔΕΔΔΗΕ και μέσα σε πέντε ημέρες το σύστημα εμφάνισε δήθεν ρευματοκλοπή. Η πολίτης αδυνατούσε να πληρώσει το ποσό για αυτό το πενθήμερο. Ο ΔΕΔΔΗΕ έκοψε το ρεύμα, παρότι στο σπίτι φιλοξενούνταν η μητέρα της με ανάγκη παροχής οξυγόνου.
2. Περίπτωση επαγγελματία στην Αθήνα. Ο καταστηματάρχης δήλωσε κανονικά αλλαγή ρολογιού. Ο ΔΕΔΔΗΕ του καταλόγισε ρευματοκλοπή για προηγούμενη περίοδο, πριν καν υποβληθεί η αίτηση. Ο επαγγελματίας βρέθηκε αντιμέτωπος με πρόστιμο 4.500 – 5.000 ευρώ, παρά το ότι είχε ζητήσει ο ίδιος την αλλαγή του μετρητή.
Ο Κώστας Μπάρκας ζήτησε από τον Υπουργό να παρέμβει άμεσα, τονίζοντας ότι: Τα πρόστιμα επιβάλλονται χωρίς έλεγχο, χωρίς πραγματογνωμοσύνη, χωρίς τεκμηρίωση. Ο ΔΕΔΔΗΕ λειτουργεί με διαδικασία «πρώτα το πρόστιμο, μετά κάνε ένσταση». Η διακοπή της ηλεκτροδότησης γίνεται ακόμη και εντός πέντε ημερών. Το φαινόμενο πλήττει επαγγελματίες, οικογένειες, ηλικιωμένους, ανθρώπους τυπικούς στις υποχρεώσεις τους, που ακολουθούν όλες τις οδηγίες, ακόμη και την αναβάθμιση των μετρητών σε ψηφιακούς.«Το πρόβλημα είναι ουσιαστικό και αφορά πάρα πολλά περιστατικά. Πρόκειται για κοινωνική αδικία σε όλη τη χώρα», υπογράμμισε.