Κώστας Μπάρκας: «Οι σήραγγες δεν κλείνουν με υπουργικές αποφάσεις, κλείνουν με εισηγήσεις ειδικών»
Με αφορμή το αλαλούμ που δημιούργησαν οι δηλώσεις Καχριμάνη και το κλείσιμο της σήραγγας «Μαλακάσι Α» της Εγνατίας Οδού ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη Κώστας Μπάρκας έσπευσε να συναντηθεί στα Ιωάννινα με την Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Ηπείρου, τη Δευτέρα 14 Απριλίου 2024 στα Ιωάννινα.
Στη συνάντηση παραβρέθηκε ο Συντονιστής της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Ιωαννίνων, Βασίλης Οικονόμου, καθώς και ο επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Γιάννης Στέφος.
«Είναι δύσκολο και επικίνδυνο αυτό που έχει δημιουργηθεί, επεσήμανε στους παρόντες ο κ. Μπάρκας αναφερόμενος στη διακοπή κυκλοφορίας της σήραγγας «Μαλακάσι Α» της Εγνατίας Οδού για …ψυχολογικούς λόγους, και συγκεκριμένα «για την εμπέδωση του αισθήματος», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η επίσημη ανακοίνωση του υφυπουργού κ. Νίκου Ταχιάου.
«Δεν μπορούν να κλείνουν οι δρόμοι χωρίς να έχει προηγηθεί έλεγχος από εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες. Από ότι γνωρίζω ο δρόμος έκλεισε μετά τη συνάντηση του Υφυπουργού με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου. Δεν υπήρξε κάποια εισήγηση από ειδικούς που να αναφέρει τους λόγους κλεισίματος. Οι σήραγγες δεν κλείνουν με υπουργικές αποφάσεις αλλά κλείνουν μετά από εισηγήσεις ειδικών οι οποίες και γνωστοποιούνται δημόσια», τόνισε ο κ. Μπάρκας.
«Ο κ. Ταχιάος οφείλει να απαντήσει στην κοινωνία για τους λόγους που οδήγησαν στο κλείσιμο της σήραγγας και εάν ήταν επικίνδυνη το προηγούμενο διάστημα!»
Επίσης «δεν γνωρίζουμε εάν η απόφαση πάρθηκε εν άγνοια της Διοικητικής Αρχής Σηράγγων, όπως είναι άγνωστο αν έχει ολοκληρώσει την πιστοποίηση των σηράγγων της Εγνατίας που αποτελούσε και προαπαιτούμενο για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης».
Υπενθυμίζουμε ότι όλα ξεκίνησαν μετά τις σοκαριστικές δηλώσεις του Περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη περί επικινδυνότητας της Εγνατίας Οδού, τις οποίες απέσυρε ως «μία ιδιωτική συζήτηση που κακώς μεταφέρθηκε από τους δημοσιογράφους»!
Ο κ. Κώστας Μπάρκας, που έχει ήδη καταθέσει εκτενή ερώτηση στη Βουλή, δεσμεύτηκε να ασκηθεί όλος ο προβλεπόμενος κοινοβουλευτικός έλεγχος προκειμένου να δοθούν καθαρές απαντήσεις από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
«Δεν μπορεί να παίρνονται αποφάσεις εν κρυπτώ και να μην ενημερώνει κανένας για τους λόγους κλεισίματος της σήραγγας. Δεν μπορεί να κλείνει μία σήραγγα και να μένουν οι λόγοι στο σκοτάδι. Ο κ. Ταχιάος δεν έχει πολύ καλή σχέση με την Ήπειρο.. Πρόσφατα είχε μιλήσει για λεφτόδεντρα…»
Τέλος με αφορμή την πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για περίοδο 35 ετών από το δημόσιο στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ – EGIS PROJECTS SA, ο βουλευτής του Σύριζα εξέφρασε «την ελπίδα ότι μετά τις δηλώσεις και όσα προηγήθηκαν η εταιρεία -η ΤΕΡΝΑ στην προκειμένη περίπτωση- να μην οδηγηθεί σε επαναδιαπραγμάτευση με το ελληνικό δημόσιο για μείωση του οικονομικού τιμήματος!»