ΛΑΣΥ ΗΠΕΙΡΟΥ
Σχόλιο για τις επικείμενες αυξήσεις στα διόδια
Η αναστολή των «σκληρών» διαπραγματεύσεων για το ύψος των διοδίων ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους ομίλους που εκμεταλλεύονται τα οδικά δίκτυα, δεν αφορούν στη μείωση ή την κατάργηση των διοδίων όπως θα ήταν λογικό για το λαό, αλλά αφορούν ΜΟΝΟ στο ποσοστό της αύξησης των διοδίων!
Κι ενώ το ερώτημα είναι “πόσο θα αυξηθούν τα διόδια”, με τους ομίλους να αποφασίζουν σύμφωνα με τις συμβάσεις ιδιωτικοποίησης που υπέγραψαν με την κυβέρνηση, και την κυβέρνηση να αποδέχεται τις αυξήσεις αλλά να αναζητά μια “ρεαλιστική λύση” (μέχρι να γίνουν οι εκλογές) η Περιφέρεια Ηπείρου εκτίθεται για ακόμα μια φορά. Οι πανάκριβες δικαστικές αποφάσεις της Περιφέρειας για απαλλαγή από τα διόδια που έγινε προσπάθεια να μετατραπούν σε φάμπρικα, «ταΐζοντας» δικηγορικά γραφεία με μαζικές προσφυγές αποδεικνύεται ότι δεν έχουν καμία ισχύ.
Στο κράτος που «κουμάντο» κάνουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι, οι αποφάσεις της αστικής δικαιοσύνης θα είναι πάντα στα μέτρα των επιχειρηματικών ομίλων : είτε εχθρικές για το λαό, είτε ανεφάρμοστες.
Αποκαλύπτεται η κοροϊδία της περιφερειακής αρχής της ΝΔ, η οποία έχει προτάξει διαχρονικά την απαλλαγή μόνο για τους Ηπειρώτες και μόνο για εκείνα τα διόδια στην Ήπειρο, στα οποία δεν υπάρχουν ικανοποιητικοί παράπλευροι δρόμοι. Αίτημα που κατατέθηκε και το 2011 και το 2017 και το 2020 από την πλειοψηφία του περιφερειακού συμβουλίου. Η διεκδίκηση ενός τέτοιου αιτήματος από μια πλειοψηφία που στήριξε “με χέρια και με πόδια” την παραχώρηση των οδικών δικτύων σε επιχειρηματικούς ομίλους και η τάχα επιβολή αυτής της απόφασης με δικαστικές αποφάσεις είναι ξεκάθαρο “δούλεμα” στον Ηπειρώτικο λαό με…. «υπογραφή Καχριμάνη».
Άλλωστε είναι νωπά στην μνήμη μας τα επιχειρήματα της περιφερειακής αρχής με τα οποία συμφώνησαν οι παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ και του κ. Ριζόπουλου στην συνεδρίαση του Π.Σ. τον Ιούνη του 2020 ότι «το κόστος συντήρησης των δρόμων για τους ομίλους είναι υψηλό και οι όμιλοι δεν βγαίνουν», ότι « είμαστε μέλη της ΕΕ, έτσι γίνεται στα προηγμένα κράτη, οι συμβάσεις με τις εταιρίες πρέπει να γίνουν σεβαστές» και ότι «στις δημοκρατίες οι δρόμοι είναι ιδιωτικοί και μόνο σε αποτυχημένα καθεστώτα οι δρόμοι είναι δημόσιοι και δωρεάν»!!!
Ακόμη και το αίτημα της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος το οποίο μετέφερε στην ίδια συνεδρίαση του Π.Σ. δια ζώσης μέλος του Δ.Σ. της Πανηπειρωτικής, για κατάργηση όλων των διοδίων και αποτροπή της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού, για να μπορούν και οι απόδημοι Ηπειρώτες να επισκέπτονται τα ερημωμένα χωριά τους χωρίς το επιπλέον εμπόδιο του υπέρογκου κόστους των διοδίων, δεν έκαμψε τις παρατάξεις της πλειοψηφίας να πλειοδοτούν υπέρ των αναγκών των ομίλων .
Προφανώς το αίτημα για κατάργηση όλων των διοδίων για όλο το λαό είναι το μόνο σωστό αίτημα την εποχή που τα λαϊκά στρώματα βλέπουν το εισόδημα τους να εξανεμίζεται μέσω της ακρίβειας. Όμως η κατάργηση των διοδίων μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο ενός πανελλαδικά συντονισμένου κινήματος που θα διεκδικεί δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους για όλο το λαό. Σε αυτόν τον αγώνα οι εκλεγμένοι κομμουνιστές περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Καλούμε το λαό να βγάλει συμπεράσματα, να δυναμώσει στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές τη «Λαϊκή Συσπείρωση», ώστε από καλύτερες θέσεις να δυναμώσει η πάλη για δωρεάν, σύγχρονους και ασφαλής αυτοκινητοδρόμους.