Μερόπη Τζούφη για Νευροεπεμβατική Ιατρική

Το Υπουργείο αναστέλλει, αλλά δεν απαντά

Με καθυστέρηση τριών μηνών απάντησε το Υπουργείο Υγείας στην κοινοβουλευτική ερώτηση της βουλεύτριας Ιωαννίνων, Μερόπης Τζούφη, σχετικά με τους κινδύνους για την ασφάλεια των ασθενών από τη θεσμοθέτηση της λεγόμενης «Νευροεπεμβατικής Ιατρικής».

Η ερώτηση είχε κατατεθεί μετά τις σοβαρές αντιδράσεις επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων της ιατρικής κοινότητας, οι οποίοι είχαν επισημάνει ζητήματα επάρκειας εκπαίδευσης, συμβατότητας με τα ευρωπαϊκά επιστημονικά πρότυπα και ασφάλειας σε επεμβάσεις υψηλού κινδύνου στον εγκέφαλο και στη σπονδυλική στήλη.

Στην απάντησή του, το Υπουργείο επιχειρεί να καθησυχάσει, υποστηρίζοντας ότι δεν υφίσταται κίνδυνος για την υγεία των ασθενών. Την ίδια στιγμή, όμως, επιβεβαιώνει ότι η αρχική υπουργική απόφαση έχει ανασταλεί επ’ αόριστον, ότι το πλαίσιο αναθεωρείται από Ομάδα Εμπειρογνωμόνων του ΚΕΣΥ και ότι προωθείται νέα πρόταση, η οποία θα προβλέπει τριετή εξειδίκευση.

Η παραδοχή αυτή δείχνει ότι οι ενστάσεις που διατυπώθηκαν δεν ήταν αβάσιμες. Το κρίσιμο ζήτημα παραμένει: η χώρα χρειάζεται σύγχρονες και επαρκώς στελεχωμένες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση των αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων, αλλά με σαφείς επιστημονικές εγγυήσεις, πλήρη εκπαίδευση, διαφάνεια και σεβασμό στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Η Μερόπη Τζούφη δηλώνει πως: «Η απάντηση του Υπουργείου επιβεβαιώνει ότι το αρχικό πλαίσιο ανεστάλη και αναθεωρείται. Σε τόσο κρίσιμα ζητήματα, που αφορούν επεμβάσεις υψηλού κινδύνου και την ασφάλεια των ασθενών, δεν χωρούν πρόχειρες ρυθμίσεις ούτε αποφάσεις ερήμην της επιστημονικής κοινότητας. Το Υπουργείο οφείλει να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις και να διασφαλίσει ότι οποιαδήποτε νέα ρύθμιση θα έχει ως απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια των ασθενών».