Ξανακόλλησε η σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα

Θα απαιτηθούν γεωτεχνικές μελέτες και νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση

Η παράκαμψη της Φιλιππιάδας αποτελεί χρόνιο αίτημα και όπως έχει καταγραφεί είναι ένα από τα έργα που θα συμπληρώσουν το δίκτυο των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, στην περιοχή αφού η σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα, δίνει άλλες προοπτικές στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής

Κι ενώ μόλις πρίν σχεδόν τρείς μήνες, ετοιμάζονταν προγραμματική σύμβαση με το υπουργείο Υποδομών και την περιφέρεια Ηπείρου, προκειμένου να δρομολογηθεί η σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα, στο τμήμα Καμπή- Γέφυρα Καλογήρου, τα πράγματα άλλαξαν στην προχθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Κι ενώ η Περιφέρεια θεωρούσε, ότι το έργο μπορεί γρήγορα να ενταχθεί και να ξεκινήσει η κατασκευή του μετά τη δημοπράτηση, το υπουργείο απαντώντας σε έγγραφο της Περιφέρειας για την επικαιροποίηση της μελέτης, έκανε γνωστό ότι απαιτούνται γεωτεχνικές μελέτες.

Το έγγραφο των αρμοδίων υπηρεσιών το παρουσίασε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, κατά την προχθεσινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου αναφέροντας ότι ο νέος κυκλοφοριακός και υδραυλικός σχεδιασμός βρίσκονται σε διαδικασία έγκρισης και η οριστικοποίησή τους θα γίνει κατά την εκπόνηση οριστικών μελετών, ενώ θα απαιτηθεί και νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση.
«Μας λένε “ζήσε Μάη να φας τριφύλλι”. Θα πάω στο υπουργείο γιατί η διαδικασία μπορεί να πάρει τουλάχιστον ένα χρόνο, μπορεί και 1,5 χρόνο», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης, εκφράζοντας παράλληλα την έκπληξή του για την εξέλιξη αυτή.

Να σημειωθεί πως για τη μελέτη του έργου, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες πέρσι τέτοιο καιρό, υπέγραψε την παράταση ολοκλήρωσής της μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2019. Στη μελέτη περιλαμβάνονταν και το τμήμα της οδού από την Φιλιππιάδα μέχρι την περιοχή της πόλης της Πρέβεζας, μήκους 37,80 χιλιομέτρων περίπου, και τη βελτίωση της υφιστάμενης οδού από τον Αρχάγγελο έως την Εθνική οδό Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, μήκους οκτώ χιλιομέτρων.

Πλόες στον Αχέροντα
Αντιπαράθεση επίσης υπήρξε και μετά την κατάθεση αίτησης ενός ενδιαφερόμενου για την χορήγηση άδειας εκτέλεσης τουριστικών πλόων στον Αχέροντα ποταμό.
Η συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ανέδειξε την παντελή έλλειψη επαρκούς νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τις τουριστικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες στα εσωτερικά ύδατα.

Στην εισήγησή του ο αντιπεριφερειάρχης Στρ. Ιωάννου τόνισε πως σύμφωνα και με τη νομική γνωμοδότηση θα πρέπει να δοθεί η άδεια, παράλληλα όμως θα πρέπει να συσταθεί επιτροπή που θα ορίσει ένα συγκεκριμένο κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας.
Όπως επισημάνθηκε βέβαια και από τον Αλ. Καχριμάνη το πλαίσιο αυτό είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας, στο οποίο έχουν αποσταλεί εδώ και αρκετό καιρό οι παρατηρήσεις της Περιφέρειας σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί και στον Αχέροντα αλλά και σε άλλα ποτάμια και λίμνες της περιοχής.

«Στο πλαίσιο των εργασιών που έγιναν από την Περιφέρεια για την απομάκρυνση των άρρωστων πλατάνων διαπιστώσαμε στον Αχέροντα κάποιες απαράδεκτες συμπεριφορές επαγγελματιών και κατοίκων. Όλα αυτά θα σταλούν αρμοδίως στις υπηρεσίες, γιατί όλοι όσοι ασχολούνται με τις τουριστικές και τις υπαίθριες δραστηριότητες λειτουργούν χωρίς κανείς να έχει άδεια. Είναι μία μορφή τουρισμού που βρίσκεται στον αέρα», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Καχριμάνης.

Ο Βασίλης Τσίκαρης, από την παράταξη «Ήπειρος Ανατροπής», ψήφισε θετικά αλλά έθεσε το θέμα του ελέγχου, ενώ έθεσε και το θέμα επιβολής τέλους πλεύσης στον ποταμό, ως ένα έσοδο που θα στηρίξει τον έλεγχο, τον καθαρισμό και άλλες παρεμβάσεις.
Ο Γιώργος Ζάψας, από τη «Συμμαχία Ηπειρωτών», καταψήφισε, κάνοντας λόγο για νομικό κώλυμα στην εισήγηση και διατυπώνοντας αιτιάσεις προς τον αντιπεριφερειάρχη για σκόπιμη εισαγωγή του θέματος, αντί της εκπόνησης μελέτης.
Το θέμα καταψήφισαν επίσης ο Κ. Κωτσαντής από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και ο Νίκος Ζήκος από την «Αριστερή Παρέμβαση», καθώς και οι ανεξάρτητοι περιφερειακοί σύμβουλοι Κ. Πάννης, Μ. Χατζηεφραιμίδης και Δ. Χαμπίμπης.