ΟΙΥΕ: ΥΠΕΡΦΟΡΤΩΣΗ για τις εταιρίες COURIER σημαίνει ΕΞΟΝΤΩΣΗ των εργαζομένων
Οι εταιρείες courier, που μάλιστα εντάσσονται στην λίστα των πληττόμενων επιχειρήσεων(!), ανακοίνωσαν η μία μετά την άλλη, ότι το δίκτυο τους έχει υπερφορτωθεί και δεν μπορεί ν’ ανταπεξέλθει στις ανάγκες τους καταναλωτικού κοινού. Απολογούνται δε στους πελάτες τους και ζητούν την κατανόηση τους για τις μεγάλες καθυστερήσεις, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΟΙΥΕ.
Ωστόσο, η στάση τους απέναντι στους εργαζομένους τους είναι κάθε άλλο παρά «απολογητική». Οι εργαζόμενοι στις εταιρείες courier σηκώνουν στις πλάτες τους την «υπερφόρτωση των συστημάτων», εργάζονται υπερεντατικά κάνοντας υπερωρίες, που πολλές φορές παραβιάζουν το 11ωρο της ξεκούρασης και αναγκάζονται να κάνουν βάρδιες για περισσότερες από 13 ώρες ημερησίως ή/και για 7 ημέρες συνεχόμενα. Ταυτόχρονα, στα διαχρονικά ελλιπή Μέσα Ατομικής Προστασίας για τον κλάδο, έρχονται να προστεθούν οι ελλιπείς συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας μέσα στην πανδημία, που, σε συνδυασμό με την υπερεντατικοποίηση της δουλειάς, αυξάνουν κατακόρυφα την επικινδυνότητα του επαγγέλματος.
Στις εταιρείες courier και στα καταστήματα franchise τους, ανθίζουν χρόνια τώρα η υποαμειβόμενη εργασία και οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις, καθώς οι όροι εργασίας δεν ρυθμίζονται από κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και σε κάποιες από αυτές ούτε από επιχειρησιακή. Στη συγκυρία της πανδημίας οι εργαζόμενοι, οι οποίοι θα έπρεπε να προστατευτούν δουλεύουν σε συνθήκες ζούγκλας.
Σε αυτές τις συνθήκες, το Υπουργείο Εργασίας δεν μπορεί να «κοιτάει αλλού». Οφείλει να προστατεύσει τους εργαζόμενους με:
● Την επιβολή αυξημένων μέτρων υγιεινής και ασφάλειας (απολύμανση οχημάτων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, απομόνωση και απολύμανση εμπορευμάτων, να δίνεται/προβλέπεται ο χρόνος στους εργαζόμενους για ν’ ακολουθήσουν τα μέτρα ατομικής προστασίας).
● Τη θεσμοθέτηση της ανέπαφης παράδοσης.
● Την αύξηση της ετήσιας κανονικής άδειας κατά τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες.
● Τη θεσμοθέτηση ημερήσιου πλαφόν υπερωριών.
Η ΟΙΥΕ με τα σωματεία μέλη της θ’ αναλάβει κάθε δυνατή πρωτοβουλία για την προάσπιση των δικαιωμάτων των συναδέλφων και καλούμε το καταναλωτικό κοινό να σταθεί με σεβασμό και αλληλεγγύη στον αγώνα των εργαζομένων στις εταιρείες courier, που εργάζονται μέσα σε πολύ αντίξοές συνθήκες.