Οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν για δυστύχημα στο σιδηρόδρομο

Στις 7 Φεβρουαρίου συνδικαλιστές μιλούσαν για πιθανό δυστύχημα

Τραγικό δυστύχημα με τρένο συνέβη το βράδυ της Τρίτης έξω από τα Τέμπη. Επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με εμπορική και βαγόνια τυλίχτηκαν στις φλόγες. Μέχρι αργά το απόγευμα της Τετάρτης, αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των νεκρών, πολλοί οι σοβαρά τραυματισμένοι επιβάτες, εγκαυματίες και ακρωτηριασμένοι.
Κι ενώ συνεχίζονται οι έρευνες, τα πρώτα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για τρομακτικές ευθύνες των εταιριών που διαχειρίζονται τα τρένα στην Ελλάδα.
Δύο έγγραφα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας μετά το τραγικό δυστύχημα με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, αναδεικνύουν το πρόβλημα που υπάρχει με το σιδηρόδρομο στην Ελλάδα, αλλά και την αδιαφορία των υπεύθυνων να πάρουν μέτρα.
Όπως σημειώνεται σε ρεπορτάζ του in.gr, οι καθημερινές καθυστερήσεις, τα προβλήματα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τα διάφορα καλώδια που κόβονται και προκαλούν συνεχείς διακοπές των δρομολογίων, φαίνεται ότι ήταν ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο. Άλλωστε, τα μηνύματα της ίδιας της εταιρείας διαχείρισης των τρένων, Hellenic Train, δείχνουν την κατάσταση που επικρατούσε.
Όμως, στις 27 Απριλίου 2022, δηλαδή πριν από 10 μήνες, υπήρξε μια παραίτηση κι ένα έγγραφο που επιβεβαιώνουν ότι όλοι γνώριζαν τα προβλήματα που υπήρχαν.

Συγκεκριμένα, με επιστολή του στους επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, ο πρόεδρος του έργου της εγκατάστασης του συστήματος σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS/ETCS, κ. Χ. Κ. υπεύθυνος ασφάλειας των δρομολογίων, υπέβαλε την παραίτησή του διαφωνώντας με κάποιες ενέργειες που έγιναν.
Συγκεκριμένα, στην επιστολή του αναφέρει ότι διαφωνεί με τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου λειτουργίας του ETCS στα τμήματα Αχαρνές – Οινόη, Δομοκός – Λάρισα και Λάρισα – Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις φωτοσημάτων.
Αναφέρει τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 με την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηματοδοτούμενων με ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάμενων συστημάτων αλληλεξάρτησης στους Σ.Σ. Τανάγρα, Ελαιώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίατρο κ.λπ. και την αντικατάστασή τους με ένα σύστημα αλληλεξάρτησης διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύμβαση του ETCS επί της γραμμής.
Μιλά για κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή επιφέρει στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής.

Και καταγγέλλει επίσης ότι εξαιτίας μη τήρησης των συμβάσεων και ότι «θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200 Km/h. Χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμιά ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμη και θραύσης αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».
Ο πρόεδρος καταλήγει: «για να μη δημιουργήσω πρόβλημα στην υλοποίηση των σχεδίων σας (αναφέρεται στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ), παραιτούμαι από τη θέση του προέδρου και μέλους της επιτροπής του ETCS επί γραμμής σύμβασης 10005 και παρακαλώ για την αντικατάστασή μου».

Αποκαλυπτική επιστολή
Σε μια δεύτερη επιστολή – βόμβα, αυτή τη φορά μόλις πριν από λίγες ημέρες, στις 7 Φεβρουαρίου, από τη Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων (ΔΕΣΚ-Σ) τονίζεται πως «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις» και ότι «Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», χτυπώντας καμπανάκι τρεις μόλις εβδομάδες πριν τη θανατηφόρα σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Στην ίδια ανακοίνωση κατήγγειλαν τους αρμοδίους ότι «αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος», ενώ αναφέρονται επίσης σε ΟΣΕ και Hellenic Train κατηγορώντας τις δύο εταιρείες ότι «αλληλο – μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει… Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!»

Μεταξύ άλλων το κείμενο της ανακοίνωσης της ΔΕΣΚ-Σ, αναφέρει:
«Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι….. Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό.
Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.
Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.
Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας Ο Χ Ι ! «έχουν καιρό…. κάποια στιγμή θα τελειώσουν». Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο…. ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ
Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».

Δήμος Αρταίων
Έκτακτη εθελοντική αιμοδοσία στο Πνευματικό Κέντρο
Ο Δήμος Αρταίων, ο Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Nομού Άρτας και ο Ιατρικός Σύλλογος Άρτας, καλούν όλους τους δημότες την Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023, από τις 9:00 έως στις 13:30 στον Πνευματικό Κέντρο του Αγίου Δημητρίου (πεζόδρομος Σκουφά,) σε έκτακτη εθελοντική αιμοδοσία για τους τραυματίες του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Σύσσωμη η κοινωνία της Άρτας εκφράζει τη θλίψη της για την ανείπωτη τραγωδία και δηλώνει την αμέριστη συμπαράστασή της στις οικογένειες των θυμάτων και ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.