Οι συγχωνεύσεις Τμημάτων να μην περάσουν!

Σύλλογος ΔΑΣΚΑΛΩΝ και ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ Ν. ΑΡΤΑΣ

Ολομέτωπη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών

Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα!

Την διαφωνία του και την διαμαρτυρία του για τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις τμημάτων των σχολικών μονάδων καταθέτει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος ΔΑΣΚΑΛΩΝ και ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ Ν. ΑΡΤΑΣ καθώς οι διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι Διευθυντές των σχολείων κλήθηκαν να συγκροτήσουν τμήματα των 25 μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και μέχρι 28 στη Δευτεροβάθμια, δημιουργώντας λιγότερα και πολυπληθή τμήματα σε πάρα πολλά σχολεία.

«Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση κι Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα. Εξαπολύουν μια ολομέτωπη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων/φισσών» τονίζεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου ΔΑΣΚΑΛΩΝ και ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ Ν. ΑΡΤΑΣ, που υπογράφει για το Δ.Σ. ο Πρόεδρος Γούσιας Σπυρίδων και η Γενική Γραμματέας Σκαπινάκη Μυρτώ.

«Τα σχέδιά τους δε θα περάσουν! Με κοινή δράση Συλλόγων Π.Ε. κιΕνώσεων Γονέων μπαίνουμε μπροστά για την αποτροπή τους!» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση που αναφέρει αναλυτικά τα εξής: «από τις εγκυκλίους Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ κ. Κατσαρού (αρ.76216/Δ2/8-7-24 και αρ.80483/Δ1/15-7-2024) μέσα στο κατακαλόκαιρο, οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων κλήθηκαν να συγκροτήσουν στο myschool τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψη ούτε οι
παραπεμπόμενοι, ούτε η πρόβλεψη που κατετέθη στην πλατφόρμα e-eggrafes για τις αναμενόμενες εγγραφές του Σεπτεμβρίου.

Προωθείται η βίαιη δημιουργία τμημάτων 25 μαθητών/τριών στα δημοτικά και νηπιαγωγεία με προφορικές οδηγίες για συγχωνεύσεις τμημάτων, με παράτυπες ακυρώσεις διχοτομήσεων τμημάτων, με υποχρεωτικές και αντιπαιδαγωγικές οδηγίες για μετακινήσεις μαθητών σε όμορα σχολεία. Δε λογαριάζουν ούτε καν τη μείωση των μαθητών σε τμήματα που έχουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπως προβλέπεται.

Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζική «σφαγή» τμημάτων θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές/τριες, γονείς κι εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών,
καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λ.π.). Χτυπιέται το δικαίωμα των μαθητών να έχουν ουσιαστική στήριξη από τον/την εκπαιδευτικό. Διαταράσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία αντί να βελτιώνεται, βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπη με εμπόδια, γιατί θεωρείται κόστος που πρέπει να περικοπεί.
Τσακίζεται το δικαίωμα του/της εκπαιδευτικού στην εργασία και στον προγραμματισμό της ζωής του/της.

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ την ίδια στιγμή που θεωρούν κόστος τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, μοιράζουν απλόχερα χρήμα σε ιδιώτες κι εργολάβους, όπως
προβλέπεται στο τελευταίο νομοσχέδιο (επαγγελματικός προσανατολισμός, ψηφιακό φροντιστήριο) ή σε εκδοτικούς οίκους για το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο.

Σπαταλούν χωρίς αιδώ, μέχρι και 658.800,00€, για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου του ΙΕΠ για 35 μήνες και για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν με ίδια μέσα.
Οι μεγάλες κουβέντες περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων», «χιλιάδων διορισμών» δεν μπορούν να κοροϊδέψουν πια κανέναν. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ βρίσκονται σθεναρά
απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!
Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά, ως Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νομού Άρτας προβήκαμε σε κοινή δράση με τους υπόλοιπους Συλλόγους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου αλλά και με τις Ενώσεις Γονέων
Ηπείρου. Σε πρώτη φάση η κοινή αυτή δράση περιελάμβανε σήμερα 23/08/2024 συνάντηση με την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης κα Μπέση Μαρίνα στα Ιωάννινα.

Από όλες τις αντιπροσωπείες των Συλλόγων και των Ενώσεων Γονέων κατατέθηκαν εκτενώς όλοι οι προβληματισμοί για τον κάθε νομό της Ηπείρου. Με δεδομένο πως τα σχέδια τους για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αποτελούν αιτία πολέμου για όλο τον εκπαιδευτικό κλάδο αναλυτικά ζητήθηκαν τα εξής:
• Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις – συμπτύξεις τμημάτων και να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού.
• Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα, ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
• 15 μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α – Β Δημοτικού και 2η Νηπιαγωγός σε όσα λειτουργούν με περισσότερους. 20 μαθητές/τριες το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις
• Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (διχοτομήσεις – τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).
• Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και επικαιροποίησή τους
• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών.
• Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών.
• Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές.
Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. να πυκνώσουν τις κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στις Περιφερειακές Δ/νσεις, για να αποτραπεί το αντιεκπαιδευτικό «έγκλημα». Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να καταγγείλουν τα μέτρα αυτά και να οργανώσουν
κινητοποιήσεις στο Υπουργείο Παιδείας.
Δε θα αφήσουμε να θυσιάζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών στη λογική του κόστους!
Τα σχέδιά τους δε θα περάσουν! Με κοινή δράση Συλλόγων Π.Ε. κι Ενώσεων Γονέων μπαίνουμε μπροστά για την αποτροπή τους!

Αντιδράσεις στην Ήπειρο
Την διαφωνία της και την διαμαρτυρία της για τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις τμημάτων των σχολικών μονάδων μετέφερε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων της Ηπείρου όπως και εκπρόσωποι των συνδικαλιστών οργανώσεων των εκπαιδευτικών.
Η Ομοσπονδία Γονέων Ηπείρου τόνισε ότι αυτές οι ενέργειες αποτελούν για τους γονείς αιτία πολέμου, επειδή:
• Είναι αδιαπραγμάτευτο το δικαίωμα κάθε παιδιού να φοιτά στο σχολείο της γειτονιάς του για παιδαγωγικούς και κοινωνικούς λόγους.
• Οι αναγκαστικές μετακινήσεις των μαθητών, οι συγχωνεύσεις τμημάτων και η δημιουργία νέων πολυπληθών, έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών – παιδιών μας. Είναι σε όλους κατανοητό ότι μόνο στα ολιγομελή τμήματα ο εκπαιδευτικός μπορεί να εντοπίσει δυσκολίες και μαθησιακές ελλείψεις, πολύ περισσότερο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διαφοροποιώντας τη διδασκαλία, εξατομικεύοντάς την, στηρίζοντας επιπλέον μαθησιακά τους υστερούντες μαθητές.
• Πολλές οικογένειες θα αντιμετωπίσουν σοβαρότατα προβλήματα στον οικογενειακό τους προγραμματισμό και στην εργασία τους, ενώ οικογένειες της υπαίθρου θα χρειαστεί ακόμα και να μεταναστεύσουν για να μπορέσουν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο.
• Τα παραπάνω δεν αφορούν μόνο την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, όπου και εκεί επιχειρείται η συγκρότηση τμημάτων με τα μέγιστα όρια μαθητών. Καταλαβαίνει κανείς τι μάθημα μπορεί να γίνει στις τάξεις των 27-28 μαθητών, που εκτός των άλλων, προετοιμάζονται και για τις καθοριστικές για το μέλλον τους, Πανελλαδικές Εξετάσεις.
• Μεγάλα θύματα όλης αυτής της διαδικασίας θα είναι οι μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, όπου μέσα στο πλήθος των 25 και 28 μαθητών θα μένουν χωρίς εξατομικευμένη υποστήριξη, με ολέθριες συνέπειες για την μόρφωση και τη ζωή τους.
Η Ομοσπονδία απευθύνεται στους γονείς καλώντας τους σε καθολικές αντιδράσεις ώστε να ανατραπούν οι αποφάσεις για συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων.