Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του, στην κοινή συνεδρίαση της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, κατά την Ενημέρωση, για τις τρέχουσες και μελλοντικές προτεραιότητες στις ευρωπαϊκές πολιτικές των μεταφορών, από την αρμόδια Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα Μεταφορών, κυρία Valean, αφού κατ’ αρχήν καλωσόρισε την Επίτροπο, τόνισε ότι ο τομέας των Μεταφορών είναι ένας από τους πρώτους τομείς άσκησης κοινής πολιτικής, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.
Ειδικότερα, επεσήμανε ότι η ανάγκη ολοκλήρωσης της ενοποίησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενισχύεται συνεχώς, και είναι αναγκαία, όχι μόνο σε οικονομικό και πολιτικό επίπεδο, αλλά και σε θέματα εξωτερικής πολιτικής, άμυνας και ασφάλειας, αλλά και στις πολιτικές για το περιβάλλον, τις μεταφορές, και βέβαια τις αναγκαίες πολιτικές κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωνικής συνοχής, για την άρση των κοινωνικών ανισοτήτων. Για την Κλιματική Αλλαγή το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής, ως Παράταξη, έγκαιρα και πριν απ’ όλους ανέδειξε τις επικίνδυνες διαστάσεις του προβλήματος αυτού, που αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη, στην πράσινη ανάπτυξη, για ένα νέο Πράσινο Κοινωνικό Συμβόλαιο.
Επίσης, αναφέρθηκε στις Ευρωπαϊκές νομοθετικές πρωτοβουλίες, στην ευρωπαϊκή πράσινη συμφωνία, στη στρατηγική για βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα και στον Ευρωπαϊκό Κλιματικό Νόμο, και τους στόχους για τη μείωση των καθαρών εκπομπών θερμοκηπίου μέχρι το 2030 και της κλιματικής ουδετερότητας για το 2050.
Επί πλέον αναφέρθηκε στην ηλεκτροκίνηση, και τόνισε ότι η πράσινη μετάβαση με την ηλεκτροκίνηση, πρέπει να αφορά, όχι μόνο στα Ι.Χ αυτοκίνητα, αλλά και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, (οχήματα, πλοία και τρένα), και απαιτούνται αντίστοιχες υποδομές βιώσιμης κινητικότητας και εφαρμογής ευφυών συστημάτων που, αντίστοιχα, πρέπει να εξυπηρετούν τις παραπάνω λειτουργίες.
Επίσης, τόνισε ότι πρέπει να στηριχθούν οι περισσότερο μειονεκτικές περιοχές, με κριτήριο την κοινωνική σημασία και την ανάπτυξή τους, και όχι αποκλειστικά τη σχέση κόστους και οικονομικού οφέλους. Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στη σιδηροδρομική Εγνατία από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Έβρο, στο σιδηροδρομικό δίκτυο στη Δυτική Μακεδονία και την Πελοπόννησο, στους κάθετους άξονες προς την Εγνατία Οδό, στην ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού ως κανονικού αυτοκινητοδρόμου και στην αναβάθμιση λιμανιών και αεροδρομίων.
Αναφερόμενος στο Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για τις μεταφορές, καταρχάς, παρατήρησε ότι δεν έχουν αξιολογηθεί πλήρως ακόμη οι συνέπειες των τελευταίων κρίσεων, ιδιαίτερα, της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, ωστόσο, υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στη διαμόρφωση αυτού του σχεδίου
Κλείνοντας, τόνισε ότι η χώρα μας βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης, και έχει κληθεί να αντιμετωπίσει διάφορα παρόμοια θέματα όπως, κατά τη διαχείριση των προσφυγικών ροών. Και σημείωσε ότι απαιτούνται βελτιώσεις ώστε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά αντίστοιχες κρίσεις και οι αντίστοιχοι κίνδυνοι που μπορεί να έχουν επιπτώσεις στη μεταφορά προϊόντων, αλλά και για την αποφυγή κινδύνων για τη διατροφική επάρκεια, την επισιτιστική κρίση, αλλά και την ίδια την επιβίωση των παραγωγικών δραστηριοτήτων.