Ο Βουλευτής Χρήστος Γκόκας για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του στην Κοινή Συνεδρίαση των Επιτροπών, Παραγωγής και Εμπορίου, Οικονομικών, Κοινωνικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», και την Ενημέρωση από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Σκυλακάκη, τόνισε ότι στόχος και φιλοδοξία του Εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, πρέπει να είναι ο μετασχηματισμός της Ελληνικής οικονομίας, ώστε αυτή να ανασυγκροτηθεί, να γίνει ανθεκτική, να στηρίξει την κοινωνία, αλλά και οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, για την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων που συνοδεύουν αυτό το Σχέδιο.

Συνεχίζοντας, τόνισε ότι η Κυβέρνηση έθεσε ως μοναδική προτεραιότητα την γρήγορη απορρόφηση Πόρων, , και χαρακτηριστικά ανέφερε “…Το Σχέδιο που συζητάμε δεν έχει σίγουρα Περιφερειακή διάσταση, ούτε Παραγωγική. Αγνοεί τον Πρωτογενή Τομέα, περιορίζεται σε αόριστες αναφορές, όπως αγνοήθηκε ο Πρωτογενής Τομέας και στο πλαίσιο στήριξης των πληττόμενων κλάδων από την πανδημία Υπάρχουν, ή λίγες, συγκεκριμένες αλλά αποσπασματικές αναφορές, ή πολλές, αόριστες περιγραφές για ολόκληρους άξονες δράσεων…”
Πιο συγκεκριμένα, σημείωσε ότι, πέρα από τα προβλήματα και τους αποκλεισμούς των μικρομεσαίων επιχειρήσεων λόγω των τραπεζικών κριτηρίων από τις χρηματοδοτήσεις επενδύσεων, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τις υποδομές στήριξης για τη λειτουργία τους, όπως τα Βιομηχανικά και Αγροτικά Πάρκα, όπως στην Άρτα, που δεν υπάρχει καμία τέτοια υποδομή, επισημαίνοντας ότι για όλους τους Τομείς πρέπει να προγραμματιστεί τουλάχιστον ένα μεγάλο έργο σε κάθε Περιφέρεια και ένα μεγάλο Έργο σε κάθε Νομό.
Σχετικά με την ένταξη στο Σχέδιο Ανάκαμψης μόνο των δύο Οδικών Αξόνων, του ΒΟΑΚ και του Ε65 σημείωσε “…Με τους άλλους Άξονες τί γίνεται; Δεν υπάρχει αναφορά γιατί δεν εντάσσονται και τί προγραμματίζεται γι ‘ αυτούς. Τί απαντάτε στους φορείς της Ηπείρου για την ανάγκη της ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού, με τη διευρωπαϊκή σύνδεση μέχρι την Κακαβιά;…”

Επί πλέον, αναφερόμενος στην πρόβλεψη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου( Γραμμή Πειραιάς – Θεσ/νικη) και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ, αντίστοιχα αναρωτήθηκε “… Δεν είναι ούτε τώρα η ώρα να μιλήσουμε για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, στην Πελοπόννησο, στην Δυτική Μακεδονία, την Ήπειρο, μέχρι το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας;…”
Κλείνοντας τόνισε όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της απουσίας ενός όχι μόνο ολοκληρωμένου αλλά και στοιχειώδους έστω διαλόγου και διαβούλευσης, για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης. Αλλά και της απουσίας ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Αξιοποίησης όλων των Πόρων, 90 και πλέον δις, της επόμενης 7ετίας.