Ο Γ. Στύλιος στη Βουλή στο νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση

Σε σύγκρουση δύο διαφορετικών κόσμων αναφέρθηκε ο Γιώργος Στύλιος κατά την τοποθέτησή του σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ιδιωτική εκπαίδευση: «Από τη μία πλευρά ο κόσμος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και η αντίληψη που έχουν για την παιδεία, για το δημόσιο σχολείο, για το ιδιωτικό σχολείο, μια αντίληψη που ανταποκρίνεται σε μια περίκλειστη κοινωνία, φοβική στην εξέλιξη και στο καινούργιο, μονίμως αγανακτισμένοι και οργισμένοι, μια κοινωνία με τη γροθιά όρθια, με ένα εκπαιδευτικό σύστημα υπό ασφυκτικό κρατικό έλεγχο και μια ιδιωτική εκπαίδευση ουσιαστικά ανύπαρκτη». «Επειδή δεν μπορούσαν να καταργήσουν τα ιδιωτικά σχολεία με ένα νόμο και ένα άρθρο», επισήμανε ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, «προσπάθησαν στην πράξη με την αλλοπρόσαλλη πολιτική τους ως κυβέρνηση να τα κάνουν σαν να μην υπάρχουν, καταργώντας στην ουσία βαθμούς ελευθερίας από την ιδιωτική εκπαίδευση ώστε να μην διαφοροποιείται σε τίποτα από τη δημόσια… Αυτός λοιπόν ο κόσμος δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα της αυτοπεποίθησης, της εξωστρέφειας, του δυναμισμού, της καινοτομίας που θέλουμε, μια Ελλάδα όπως την ονειρευόμαστε εμείς στη Νέα Δημοκρατία και στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».

Στη συνέχεια ο κ. Βουλευτής κατέθεσε στοιχεία σχετικά με την εικόνα της εκπαίδευσης στη χώρα μας. Επισήμανε την παγίωση που παρατηρείται στη διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση:«Το μαθησιακό χάσμα, το learninggap, αυξάνεται. Οι επιδόσεις χαρακτηρίζονται από εσωτερική παγίωση, ενώ παρατηρούνται έντονες γεωγραφικές ανισότητες. Πολλαπλές έρευνες που έχουν γίνει από ανεξάρτητες αρχές, όπως η ετήσια Έκθεση του 2019 της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η Έκθεση Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2019 και τα αποτελέσματα του διαγωνισμού Pisa του 2012, του 2015 και του 2018 συγκλίνουν όλες μα όλες στο ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι η μαθησιακή κρίση που επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου στην Ελλάδα.Οι άριστοι μειώνονται, ενώ οι αδύναμοι πληθαίνουν. Αυτό προκύπτει σχεδόν από το σύνολο των μελετών».

Ο κ. Στύλιος ανέφερε ότι η Νέα Δημοκρατία αντιμετωπίζει την ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα ως ένα σημαντικό και διακριτό πυλώνα της εκπαίδευσης.«Το 2017-2018 παρατηρήθηκε μια αύξηση των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία και στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Ήταν 3,2% αύξηση στα Γυμνάσια και 2,9% κοντά στο 3% στα Λύκεια… Η ιδεοληψία των κυβερνώντων το 2015 οδήγησε στην αύξηση των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία σε βάρος των πρότυπων και των πειραματικών σχολείων».
«Έχουμε ένα όραμα και ένα βάζουμε έναν στόχο» ανέφερε ο κ. Στύλιος καταλήγοντας: «Η Ελλάδα να συγκλίνει με τον στόχο του ΟΗΕ για την παιδεία για το 2030, που είναι ο Στόχος 4 για μια ποιοτική εκπαίδευση».