«Ο εκφοβισμός δεν είναι αστείο»

Δράση Φιλαναγνωσίας του Δ.Σ.Ανέζας στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Άρτας

Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Άρτας πραγματοποίησε την Τρίτη 4 Μαρτίου 2025, το Δημοτικό Σχολείο Ανέζας με αφορμή την 6η Μαρτίου, «Παγκόσμια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού», παρουσία της συμβούλου εκπαίδευσης ΔΙ.Π.Ε. Άρτας Μπίμπα Μαρίας. Η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης υποδέχτηκε τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ΄ και Ε΄ τάξης, οι οποίοι συνοδεύονταν από εκπαιδευτικούς τους: Αχιλλέα Σάκκουλα, Ιουλία Φίνου, Ελένη Λαυδαριά και τη Δ/ντρια του σχολείου Παναγιώτα Παπανικολάου και τους ξενάγησε στον χώρο.

Αρχικά, έγινε αναφορά στους κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών της βιβλιοθήκης και επιλύθηκαν απορίες των παιδιών πάνω στον θαυμαστό κόσμο των βιβλίων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για την οργάνωση αλλά και για τον τρόπο λειτουργίας της βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε δράση φιλαναγνωσίας στο παιδικό τμήμα της βιβλιοθήκης με τίτλο: «Κόκκινο, Ο εκφοβισμός δεν είναι αστείο», του Γιάν ντε Κίντερ, από την εκπαιδευτικό Ελένη Λαυδαριά, βασισμένη στο επίκαιρο θέμα του σχολικού εκφοβισμού, προβάλλοντας μέσα από μια ιδιαίτερη ιστορία τη δυναμική της σχολικής τάξης ως ομάδας. Οι μαθητές/μαθήτριες προβληματίστηκαν και συμμετείχαν στη συζήτηση προβάλλοντας τις δικές τους απόψεις, συναισθήματα και ιδέες για την πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας. Ακολούθησε ομαδική δραστηριότητα, βασισμένη σε σκηνές του βιβλίου.

Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, δημιούργησαν δύο μεγάλες αφίσες με τις εικόνες και τα μηνύματα που τους εντυπωσίασαν περισσότερο μετά την ανάγνωση του βιβλίου. Στο τέλος, μαθητές και εκπαιδευτικοί έκαναν πορεία στο κέντρο της πόλης κρατώντας τις δύο αφίσες, φωνάζοντας συνθήματα «ναι στη φιλιά, όχι στη βία» και τραγουδώντας το διασκευασμένο τραγούδι από τη μουσικό Μαρία Γκάντζου «Άλλο bullying δε θα υπάρξει…» συνοδευόμενοι μουσικά από φοιτητές που συνάντησαν στον πεζόδρομο. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης (Δ.Σ.Σ.Δ.) του ΠΤΝ του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων.