Ο Περιφερειάρχης ΑΛ. ΚΑΧΡΙΜΑΝΗΣ για τις δηλώσεις Σπίρτζη

Ανακοίνωση γεμάτη Ανακρίβειες και Παραπληροφόρηση

Οι συνδέσεις της Ιόνιας Οδού με Κακαβιά και Πρέβεζα, δεν προχώρησαν επί ΣΥΡΙΖΑ

Τη δική του απάντηση έδωσε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλ. Καχριμάνης στον πρ. Υπουργό Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Σπίρτζη σχετικά με τους οδικούς άξονες της Ηπείρου και τα όσα δεν έγιναν και έμειναν στη μέση. Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου έκανε λόγο για ανακρίβειες και παραπληροφόρηση, υπενθυμίζοντας ότι τόσο ο ίδιος όσο και η Περιφερειακή Αρχή έχουν συνεργαστεί με υπουργούς πολλών κυβερνήσεων, πλην του Χρ. Σπίρτζη!

«Γεγονός είναι ότι στη διάρκεια της θητείας του κ. Σπίρτζη στο Υπ. Υποδομών δεν προχώρησαν τα συμπληρωματικά έργα ή η συνέχεια αν θέλετε της Ιόνιας οδού, όπως είναι και οι συνδέσεις με Κακαβιά και με Πρέβεζα.
Και για τα δύο έργα η Περιφέρεια Ηπείρου είχε δεσμευμένους πόρους στο Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2014» για τμήματα των δύο οδικών αξόνων (κατά το πρότυπο της ε.ο. Καρτέρι- Πάργα) χωρίς το Υπουργείο του να τους αξιοποιήσει ή να αναθέσει στην Περιφέρεια Ηπείρου να προχωρήσει στην υλοποίηση των έργων. Για αυτά τα δύο έργα επί πέντε χρόνια ο τότε Υπουργός είτε δεν έλεγε την αλήθεια, είτε κορόιδευε συστηματικά τους Ηπειρώτες» σημειώνει ο Αλ. Καχριμάνης.

«Για μεν τη σύνδεση Ιωάννινα- Κακαβιά και από την απάντησή του προκύπτει ότι ουδέποτε ασχολήθηκε πραγματικά για εξεύρεση χρηματοδότησης. Ούτε όμως και εξήγησε και ποτέ για την αλλαγή των κυκλοφοριακών δεδομένων που ισχύουν για όλη την Ε.Ε. και όχι μόνο για την Ελλάδα.
»Για το τμήμα κόμβος Καμπής- Γέφυρα Καλογήρου (για το οποίο ουδέν ανέφερε), τον Αύγουστο του 2018 ανακοίνωσε την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια, η οποία την ενέκρινε με απόφαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος στις 11 Απριλίου 2019. Παραμονές των βουλευτικών εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019 ο αρμόδιος Διευθυντής Οδικών Υποδομών του Υπουργείου υπέγραφε έγγραφό- που στην Περιφέρεια έφτασε μετεκλογικά- ότι οι μελέτες δεν είχαν ολοκληρωθεί», σημείωσε, μεταξύ άλλων.
Και πρόσθεσε ότι «η Περιφερειακή Αρχή και επί της δικής του θητείας και επί της σημερινής πολιτικής ηγεσίας, ακολουθεί την ίδια τακτική ζητώντας την υλοποίηση των δύο έργων και τη βελτίωση όλων των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων της Ηπείρου» αναφέρει ο Περιφερειάρχης Ηπείρου.

«Ακόμη και σήμερα –λέει ο Περιφερειάρχης-επιχειρεί να διαστρεβλώσει τα γεγονότα, αλλά δεν έχει το θάρρος να απευθυνθεί απευθείας σε μένα, αλλά αναφέρεται γενικά σε «ομάδα Μετσόβου» ή σε «λογική Μετσόβου».
Συγκεκριμένα:

• Καταλογίζει στην «ομάδα του Μετσόβου», την εξαίρεση του συνόλου της Π.Ε. Ιωαννίνων από καταβολή διοδίων στην Εγνατία οδό, όταν αυτός υπέγραψε τη διάτρητη απόφαση. Με πρωτοβουλία μου – του εκ Μετσόβου καταγόμενου- η Περιφέρεια Ηπείρου προσέφυγε και δικαιώθηκε για την εξαίρεση του συνόλου των κατοίκων της Π.Ε. Ιωαννίνων στο ΣτΕ, το οποίο ακύρωσε την διάτρητη απόφαση Σπίρτζη, καθώς δεν βρήκε κανένα λόγο που να δικαιολογεί την ευνοϊκή μεταχείριση των κατοίκων του Μετσόβου. Έτσι παραπέμφθηκε στο Υπουργείο να επανακριθεί για το σύνολο των κατοίκων της Π.Ε. Ιωαννίνων η ευνοϊκή αυτή ρύθμιση, που ο κ. Σπίρτζης προνόησε μόνο για τους κατοίκους του Μετσόβου.Σε άλλες Π.Ε. ο τότε Υπουργός Υποδομών έδινε απαλλαγή στο σύνολο των κατοίκων τους, στην Π. Ε. Ιωαννίνων και στα διόδια Δροσοχωρίου έδωσε απαλλαγή μόνο στους κατοίκους του Δήμου Μετσόβου. Το γιατί; Όχι προφανώς για να ικανοποιήσει την «ομάδα Μετσόβου», αλλά για να εκθέσει στην κοινή γνώμη κάποιον ή κάποιους. Αντί δε να ζητήσει συγνώμη για αυτή την μικροπολιτική του στάση, ζητά εξηγήσεις και για το τι θα γίνει με την εφαρμογή της απόφασης.

• Αποδίδει στην «ομάδα Μετσόβου» την πίεση για να γίνει η σύνδεση του Ε-65 κατά 20 χιλιόμετρα πιο κοντά στην Εγνατία. Προφανώς δεν τολμά να αναφέρει το όνομά μου, καθώς ήμουν εκείνος που και σε σύσκεψη στα Τρίκαλα, αλλά και σε διαδοχικές δημόσιες τοποθετήσεις μου, τόνιζα την ανάγκη να γίνει ο δρόμος και ας ενωθεί όπου θέλει με την Εγνατία Οδό, στηρίζοντας έμμεσα καιτον ίδιο ως Υπουργό Υποδομών. Για αυτό άλλωστε δέχθηκα και συνεχίζω να δέχομαι κριτική

• Παραπλανητικά αποδίδει και πάλι στην «λογική Μετσόβου» και σε μένα την άρνηση να συνεχιστεί επί υπουργίας Γ. Σουφλιά η Ιόνια Οδός μέχρι την Κακαβιά, όταν ήμουν από εκείνους που επέμενε να συνεχιστεί το έργο ως έχει ή ακόμη και μέσω της κατασκευής σήραγγας σε τμήμα της».
Και ο Αλ. Καχριμάνης κλείνοντας υπογραμμίζει: «Η Περιφερειακή Αρχή και επί της δικής του θητείας και επί της σημερινής πολιτικής ηγεσίας, ακολουθεί την ίδια τακτική ζητώντας την υλοποίηση των δύο έργων και τη βελτίωση όλων των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων της Ηπείρου. Στο πλαίσιο αυτό η Περιφέρεια ανέλαβε και περαιτέρω πρωτοβουλίες για την προώθηση των διαδικασιών και σε πρώτο στάδιο για να ενταχθεί το άξονας Γιάννενα- Κακαβιά στο «Ταμείο Ανάκαμψης».
Η προσπάθεια δεν ευοδώθηκε, όχι εξαιτίας της μελέτης όπως ορισμένοι αδιάβαστοι υποστηρίζουν, αλλά λόγω άρνησης της Ε.Ε. να εντάξει άλλα οδικά έργα. Πάει πολύ όμως ο πρώην υπουργός που ευθύνεται για το «απόλυτο μηδέν» στους δύο άξονες να ζητά εξηγήσεις για τις προσπάθειες που τώρα γίνονται».