Ο Χρήστος Γκόκας για την σύμβαση κατασκευής του Βόρειου Τμήματος του Ε65
Ο Βουλευτής κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του, ως Ειδικός Αγορητής της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής, κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου για την Κύρωση της από 24.06.2021 Συμφωνίας Τροποποίησης της Σύμβασης για την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) τόνισε ότι είναι πραγματικά ένας κομβικός οδικός άξονας, που συνδέει και ενοποιεί τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους μέσω ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού, και εντάσσεται στα διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Με επιπτώσεις για τις μεταφορές ιδιαίτερα σημαντικές με τη σύνδεση τριών μεγάλων λιμανιών (Πειραιάς, Βόλος, Ηγουμενίτσα), αλλά και τη σύνδεση με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο, καθιερώνοντας τη χώρα μας ως διαμετακομιστικό κόμβο.
Πιο συγκεκριμένα, σημείωσε ότι το 2015 η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με την ατυχή διαχείριση, και τις εμμονές της, δημιούργησε καθυστερήσεις στην εξέλιξη της εκτέλεσης των συμβάσεων παραχώρησης, και έτσι προβλέπεται να φθάσουμε στα 10 χρόνια για την ολοκλήρωση των τριών αναβαλλόμενων Τμημάτων, αντί για τα τρία της αρχικής πρόβλεψης.
Παράλληλα υπενθύμισε ότι ,η και τότε, και σήμερα, Αξιωματική Αντιπολίτευση, με έντονα καταγγελτικό λόγο καταψήφισε τις Συμβάσεις αυτές, στη συνέχεια δεν είχε κανένα πρόβλημα να εγκαινιάσει, με κατάτμηση μάλιστα, κάθε μικρό τμήμα που είχε ολοκληρωθεί. Ενώ ως Κυβέρνηση, με τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, έως και δύο χρόνια σε όλους τους Άξονες, προκάλεσε επί πλέον κόστος 500 εκατ. ευρώ περίπου, ως επί πλέον αποζημιώσεις.
Ωστόσο, ανέφερε ότι την ίδια στασιμότητα της περιόδου 2015-2019, όπου δεν προχώρησε κανένα νέο μεγάλο έργο ,έχουμε και τα δύο χρόνια της Κυβέρνησης της Ν.Δ. 2019-2021, με καθυστερήσεις στην εκτέλεση Δημοσίων Έργων, χωρίς νέα εργοτάξια, χωρίς νέες εργασίες κατασκευής σε κανένα μεγάλο έργο.
Για την ιδιαίτερη σημασία του Έργου τόνισε ότι η ολοκλήρωσή του θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της Ελληνικής Περιφέρειας, της Περιφέρειας της Θεσσαλίας, της Περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας αλλά και της Ηπείρου, περιοχές με μεγαλύτερη υστέρηση στην ανάπτυξη, με μεγάλα ποσοστά ανεργίας, αλλά και με τις επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης στη Δυτική Μακεδονία.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην κατασκευή του τμήματος ΙΩΑΝΝΙΝΑ- ΚΑΚΚΑΒΙΑ ως αυτοκινητοδρόμου, και στην διασύνδεση της χώρας μας με τα Βαλκάνια και κατ’ επέκταση με την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη αφού, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «Η διασύνδεση αυτή… μένει ημιτελής, αφού δεν έχετε εντάξει πουθενά και ούτε έχετε προγραμματίσει την ολοκλήρωση προς Βορράν της Ιόνιας Οδού με την κατασκευή του τμήματος Ιωάννινα- Κακκαβιά ως Αυτοκινητοδρόμου». Και συνέχισε «Περιττό να τονίσω την απογοήτευση όλων των Ηπειρωτών και όχι μόνο. Το έργο Ιωάννινα-Κακκαβιά πρέπει να επανενταχθεί στις προτεραιότητες σας και να προγραμματιστεί άμεσα προς κατασκευή ως κανονικός Αυτοκινητόδρομος.
Πλέον οι πόροι που υπάρχουν για τα επόμενα χρόνια δεν δικαιολογούν τον αποκλεισμό αυτού του έργου, για το οποίο εξ’ άλλου πριν γίνετε Κυβέρνηση είχατε δεσμευτεί για την υλοποίησή του, ενώ πρέπει να προχωρήσουν και οι κάθετες συνδέσεις, όπως αυτές της Πρέβεζας με την Ιονία και Εγνατία Οδό.»