Ο Χρήστος Γκόκας για τη δημιουργία υδατοδρομίων

Πολλές περιοχές στον Αμβρακικό Κόλπο πληρούν τις προϋποθέσεις

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, μαζί με το συνάδελφό του Βουλευτή, κ. Δημήτρη Κωνσταντόπουλο, κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, σχετικά με τη στασιμότητα που υπάρχει, από την πλευρά της Πολιτείας, για τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα τονίζουν ότι η μορφολογία της χώρας ενδείκνυται για τη δημιουργία υδατοδρομίων, καθώς κυριαρχεί το υδάτινο στοιχείο, αλλά θα άλλαζε και τα δεδομένα στις μετακινήσεις και τον τουρισμό, κυρίως στην ελληνική περιφέρεια, όπως σε πολλές περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και στον Αμβρακικό Κόλπο που επίσης πληρούν τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία υδατοδρομίου.

Επιπρόσθετα αναφέρουν ότι η προσπάθεια για τη δημιουργία υδατοδρομίων έχει ξεκινήσει πριν από περίπου 20 χρόνια, το 2003, από την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια ακολούθησαν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο.
Στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν τα ήδη αδειοδοτημένα υδατοδρόμια στην Κέρκυρα, στους Παξούς και στην Πάτρα, που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα δίκτυο με υδατοδρόμια στην Αιτωλοακαρνανία, την Ήπειρο και τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, δίνοντας επιπλέον δυνατότητες στην ανάπτυξη της περιοχής αυτής, όμως από την πλευρά του Υπουργείου παρατηρούνται αδράνεια και καθυστερήσεις.
Οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής θέτουν ερωτήματα στον αρμόδιο Υπουργό για το πόσα και ποια υδατοδρόμια βρίσκονται σήμερα σε διαδικασία αδειοδότησης στη χώρα μας, πόσες και ποιες άδειες ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων έχουν εκδοθεί από την ψήφιση του Ν. 4663/2020 έως και σήμερα, και πότε αναμένεται να ξεκινήσουν οι πτήσεις, αλλά και που οφείλονται οι καθυστερήσεις. Επίσης ζητούν πληροφορίες για τις υποδομές που έχει κατασκευάσει η Πολιτεία για τη δημιουργία υδατοδρομίων και σε ποιες περιοχές.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται:
Κύριε Υπουργέ,
Η σημασία των υδατοδρομίων είναι μεγάλη και ιδίως για την ελληνική περιφέρεια. Μάλιστα η Αιτωλοακαρνανία, αναμένει επί έτη τη λειτουργία των υδατοδρομίων, καθώς Άκτιο, Βόνιτσα, Μεσολόγγι, Ναύπακτος, Αμφιλοχία πληρούν τις προϋποθέσεις. Αντίστοιχα, στον Αμβρακικό Κόλπο, η Κορωνησία προσφέρεται για τη λειτουργία υδατοδρομίου….. Αυτό που απαιτείται λοιπόν, είναι η χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων σε περισσότερα μέρη συγχρόνως, αξιοποιώντας τις υποδομές που θα δημιουργήσει η Πολιτεία, ώστε τούτα να αποτελέσουν μια ουσιαστική και επαρκή λειτουργική ενότητα. Ένα δίκτυο ελκυστικό σε επενδυτές και χρήστες των υδροπλάνων.

Έτσι, θα μπορούσε να δημιουργηθεί δίκτυο υδατοδρομίων στη Δυτική Ελλάδα, στα νησιά του Ιονίου, στα νησιά του Βορείου ή του Νοτίου Αιγαίου κλπ. Για παράδειγμα, σήμερα υφίστανται αδειοδοτημένα υδατοδρόμια στην Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα τα οποία θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα δίκτυο με υδατοδρόμια στην Αιτωλοακαρνανία, την Ήπειρο και τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, δίνοντας ώθηση ανάπτυξης σε ολόκληρη την περιοχή.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :
-Πόσα και ποια υδατοδρόμια βρίσκονται σήμερα σε διαδικασία αδειοδότησης στην ελληνική επικράτεια;
-Ποιες υποδομές έχει δημιουργήσει η Πολιτεία για τη δημιουργία υδατοδρομίων και σε ποιες συγκεκριμένα περιοχές;