Ο Χρήστος Γκόκας, για τους όρους της υπαίθριας διαφήμισης
Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του στην συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, με θέμα «Ενημέρωση από τον Υφυπουργό Εσωτερικών, κ. Θεόδωρο Λιβάνιο, σχετικά με την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τους όρους και τις προϋποθέσεις προβολής υπαίθριας διαφήμισης» υπενθύμισε ότι η υπαίθρια διαφήμιση ήδη από το παρελθόν έχει δημιουργήσει προβλήματα σε θέματα ασφάλειας, κυρίως, με ατυχήματα και απώλειες ανθρώπινων ζωών, αλλά και εικόνας αφού κάθε άλλο πάρα μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα θύμιζε η κατάσταση αυτή.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στην προσπάθεια στις αρχές του 2010 για την αποξήλωση και απομάκρυνση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων και αυτή η απόφαση και τα όποια αποτελέσματα παρήγαγε είχαν γίνει δεκτά με θετικό τρόπο και με ικανοποίηση από τους πολίτες.
Συγκεκριμένα, για την ΚΥΑ που υπογράφηκε πριν ενάμισι μήνα, τόνισε, ότι αυτή ίσως δημιουργεί προβλήματα, παρά οριοθετεί τα ζητήματα αυτά, ενώ φαίνεται ότι υπάρχουν κάποια κενά.
Αναφορικά με την πολυνομία και την αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων στο θέμα αυτό, υπογράμμισε ότι πρέπει να λυθεί, αφού προέχει η ασφάλεια και οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται γι΄ αυτούς τους λόγους.
Αναφέρθηκε στην έλλειψη διαβούλευσης πριν την έκδοση της ΚΥΑ, ιδιαίτερα με τους φορείς που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, φορείς αναγνωρισμένοι και αξιόπιστοι με σημαντική γνώση γύρω από τα θέματα οδικής ασφάλειας, ιδιαίτερα οργανώσεις συγγενών θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων. Όπως επίσης αναφέρθηκε, στην απουσία διαβούλευσης με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την ΚΕΔΕ και την Ένωση Περιφερειών. Και πρότεινε Κοινή Συνεδρίαση με όλους αυτούς τους φορείς και με την παρουσία του Υπουργού.
Επιπλέον, υπογράμμισε ένα σοβαρό ζήτημα που ανακύπτει από την διατύπωση της ΚΥΑ σχετικά με την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων σε δρόμους με ταχύτητες άνω των 70 χλμ/h, που μπαίνουν κάποιες προϋποθέσεις, ενώ πουθενά στην Κ.Υ.Α. δεν διατυπώνεται ρητή απαγόρευση για τις κάθετες στο μέτωπο της κυκλοφορίας διαφημίσεις, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι, σε ένα δευτερόλεπτο απόσπασης προσοχής ο οδηγός διανύει 20 μέτρα χωρίς να ελέγχει το δρόμο.
Τέλος ζήτησε να υπάρξει οπωσδήποτε εκ νέου συζήτηση στην Επιτροπή με όλους τους φορείς που εμπλέκονται, που έχουν γνώση, που έχουν καταθέσει τις ενστάσεις τους, τις απόψεις τους, καθώς υπάρχουν πολλές αντιδράσεις μετά την έκδοση της Κ.Υ.Α..