Ο Χρήστος Γκόκας, στη Βουλή για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, Ειδικός Αγορητής της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής στην Ομιλία του στη Βουλή στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», επεσήμανε ότι επιχειρείται η νομοθετική ρύθμιση δύο ιδιαίτερα σημαντικών και σύγχρονων θεμάτων, της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και της Μικροκινητικότητας, που συνδέονται άμεσα μεταξύ τους και το ένα επηρεάζει το άλλο με τρόπο καθοριστικό, τονίζοντας την προφανή ανάγκη θεσμοθέτησης ενός ολοκληρωμένου νομοθετικού πλαισίου που πρέπει να επικεντρώνεται στον ίδιο τον πολίτη και τις ανάγκες του στο νέο περιβάλλον.

Ειδικότερα τόνισε ότι ένα σχέδιο που αφορά στην Αστική Κινητικότητα, στην οργάνωσή της, τους χώρους και τις υποδομές που απαιτούνται, συνδέεται επίσης με πολεοδομικούς και χωροταξικούς σχεδιασμούς, περιβαλλοντικά ζητήματα, αναπτυξιακές και κοινωνικές δράσεις. Είναι δε πλέον υποχρεωτικά για Δήμους άνω των 30.000 κατοίκων και τις Περιφέρειες.
Ειδική αναφορά έκανε στο ζήτημα της ενίσχυσης των ΜΜΜ, την προώθηση των ήπιων τρόπων μετακίνησης, τη χρήση ποδηλάτου, την οργάνωση χώρων στάθμευσης, για την αντιμετώπιση μεταξύ των άλλων της αυξανόμενης κυκλοφορίας των ΙΧ εντός του αστικού και περιαστικού ιστού των πόλεων. Για τα ΜΜΜ, τόνισε ότι τα προβλήματα συνεχίζονται και ο συνωστισμός στα ΜΜΜ εξακολουθεί να αποτελεί εστία υπερμετάδοσης του κορωνοϊού.

Για τις σχετικές διατάξεις σχετικά με τη Μικροκινητικότητα και τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα – ΕΠΗΟ (ποδήλατα, πατίνια, scooters, αμαξίδια, μονόκυκλα ή δικυκλα οχήματα κ.λπ.), τόνισε ότι επιχειρούν να καλύψουν το νομοθετικό κενό που υπάρχει στην κυκλοφορία τους αφού ήδη αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας.
Επεσήμανε ότι η χρήση αυτών των οχημάτων, μπορεί να μειώσει τη χρήση του ΙΧ και να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και αναφερόμενος στα ειδικότερα ζητήματα για την κυκλοφορία τους , τόνισε ότι, επειδή μπορούν άτομα ηλικίας άνω των 15 ετών να οδηγούν ΕΠΗΟ με ταχύτητα 25 χλμ/ω ( τροχοπέδιλα- τροχοσανίδες) και άνω των 12 ετών ποδήλατα και πατίνια, σε οδικό δίκτυο που οι επιτρεπόμενες ταχύτητες είναι 50χλμ/ω, να προβλεφθεί η Πιστοποίηση της δυνατότητας χρήσης ενός ΕΠΗΟ.

Τέλος, αναφέρθηκε στο ζήτημα των ισοδυναμιών αδειών οδήγησης, και χαρακτηριστικά σχετικά με την ισοδυναμία της κατηγορίας Β για οδήγηση δικύκλων οχημάτων, τόνισε “..Για εμάς προέχει η ασφάλεια και με αυτό το κριτήριο προτείνουμε:2-3 πρακτικά μαθήματα για την κατηγορία ΑΜ, και περισσότερα πρακτικά μαθήματα για την κατηγορία Α1…”