Περιφερειακή παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών»
Πρόταση να συζητηθεί η Σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου
Προς τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου Σταύρο Παργανά κατέθεσε πρόταση για την Σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου Περιφερειακή παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών».
Σε ανακοίνωση που υπογράφει ο Γιώργος Ζάψας Επικεφαλής Περ/κής Παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών», αναφέρονται τα εξής: «
Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε:
Στις 31 Μαΐου 2020 εκπνέει η προθεσμία παρουσίασης του πρώτου από τα τρία στάδια του Σχεδίου Δράσης για τα σιδηροδρομικά έργα, που έχει στόχο την διαμόρφωση της λίστας (pipeline) έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν στο διάστημα 2020-2023 και 2021-2030.
Οι εξελίξεις στον σχεδιασμό των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας επιβάλουν την συζήτηση του θέματος στην επικείμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου του Μαΐου και την διαμόρφωση ομόφωνης πρότασης προς το Υπουργείο. Τώρα αποφασίζουν για τα νέα έργα της περιόδου 2021-2030, τώρα είναι η ευκαιρία. Οι συνθήκες και ο χρόνος ποτέ δεν ήταν με το μέρος μας και θα έχουμε την ιστορική ευθύνη εάν ολιγωρήσουμε. Ή τώρα ή ποτέ!
Σε εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών (Τελική Έκθεση, Ιούνιος 2019), το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην σύσταση Συντονιστικής Επιτροπής και Ομάδας Εργασίας που αναλαμβάνουν, εκτός από τον κατάλογο των νέων σιδηροδρομικών έργων που θα ενταχθούν στη νέα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ (2021-2030), να προτείνουν και ένα νέο μηχανισμό υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων. Σύμφωνα με σχετική απόφαση του κ. Υπουργού, που αναρτήθηκε στη διαύγεια, η Συντονιστική Επιτροπή αποτελεί το Κατευθυντήριο Όργανο του έργου. Παρέχει στρατηγική εποπτεία και καθοδήγηση, συντονίζει την έγκαιρη εκπόνηση του Σχεδίου Δράσης από την Κοινή Ομάδα Εργασίας και εισηγείται στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για όλα τα θέματα που αφορούν στο Σχέδιο Δράσης.
Κύριε Πρόεδρε, όλοι αναγνωρίζουν πως η εξαίρεση της Ηπείρου από την σιδηροδρομική σύνδεση της με το εθνικό δίκτυο σταθερής τροχιάς είναι ο βασικός λόγος της ομολογημένης υστέρησης της έναντι των άλλων περιφερειών της χώρας, αλλά και της Ευρώπης, αν όχι ο σημαντικότερος μαζί με το φυσικό αέριο! Η γραμμή ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ – ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ αποτελεί το κρίσιμο τμήμα που συμπληρώνει την Σιδηροδρομική Εγνατία και ενδιαφέρει την Ήπειρο.
Το αίτημα, εκτός από τους αυτοδιοικητικούς, έχει τεθεί κατά καιρούς από επιστημονικούς φορείς της Ηπείρου, από επιμελητήρια και επαγγελματικές ενώσεις, συνεταιριστικές οργανώσεις, από την Πανηπειρωτική και άλλους, αλλά δεν προχώρησε μέχρι σήμερα. Τα συμπεράσματα της ημερίδας, που πραγματοποίησε το ΤΕΕ/ Τμ. Ηπείρου το 2006 στα Ιωάννινα, με θέμα «Σιδηροδρομική σύνδεση Ηπείρου» είναι πολύτιμο υλικό προς αξιοποίηση.
Η προσπάθεια πρέπει να είναι συλλογική, πανηπειρωτική και καλά οργανωμένη για να έχει τύχη. Σήμερα κι όλας θα απευθύνω επιστολή στον Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη να τεθεί επικεφαλής της προσπάθειας διεκδίκησης. Η πρόκληση είναι ιστορική και δεν πρέπει να απουσιάσει κανείς. Τους χρειαζόμαστε όλους: βουλευτές, δημάρχους, την ηπειρωτική αποδημία, τους επιστημονικούς και επιμελητηριακούς θεσμούς και τους παραγωγικούς φορείς τόπου. Όλους τους Ηπειρώτες! Προς τούτο, θεωρώ αυτονόητη την πρόσκληση και συμμετοχή αντιπροσωπειών των θεσμών και φορέων της Ηπείρου σε αυτή την συζήτηση για συστράτευση στη διεκδίκηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου.
Για τους παραπάνω σημαντικούς λόγους και με την σύμφωνη γνώμη των Περιφερειακών Παρατάξεων, στις οποίες θα απευθυνθώ, σας καλώ κε Πρόεδρε να φέρετε το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο ώστε να καταστεί δυνατή η εμπρόθεσμη υποβολή του αιτήματος, μέχρι το τέλος Μαΐου».