Προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ Το Υπουργείο Υγείας και η Εν.Ε.Α.Π. ενώνουν τις δυνάμεις τους
Με στόχο να προωθήσουν την υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά ως προς το αλκοόλ, ιδιαίτερα στους νέους,η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (Εν.Ε.Α.Π.)και το Υπουργείο Υγείας ανακοίνωσαν τη νέα επικοινωνιακή εκστρατεία “RETHINK DRINK”, η οποία παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωσηστο Μουσείο Μπενάκη την Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024. Παράλληλα, στην ίδια εκδήλωση, το Υπουργείο Υγείας, η Εν.Ε.Α.Π., το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) συνυπέγραψαν το ανανεωμένο κείμενο των “Κατευθυντήριων Οδηγιών υπεύθυνης επικοινωνίας marketing των ποτών με αλκοόλη”, καταδεικνύοντας, έτσι, τη δέσμευση όλων των φορέων για υπεύθυνη επικοινωνίακαι διαφήμισητωναλκοολούχων ποτών.
Την εκδήλωση προλόγισαν ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας, Δημήτρης Βαρτζόπουλος. Ακόμη, χαιρετισμό απηύθυναν oΠρόεδροςτης Εν.Ε.Α.Π., Ισίδωρος Ρεβάχ και ο Πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ, Χάρης Μαυράκης, ενώ μέσω video την εκδήλωση χαιρέτισε και ο Γενικός Διευθυντής του spiritsEUROPE, UlrichAdam. Ως ομιλήτριες συμμετείχαν ακόμη η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΕ, Ελένη Δοντά και η Γενική Διευθύντρια της Εν.Ε.Α.Π., Σοφίκα Παπανικολάου. Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Απόστολος Μαγγηριάδης.
Η καμπάνια με τίτλο “RETHINK DRINK”, την οποία υλοποιεί η Εν.Ε.Α.Π. σε συνέργεια με το Υπουργείο Υγείας, επιστρατεύει δημιουργικά μία σύγχρονη, άμεση και ευρηματική προσέγγιση, αλλά και τη χρήση διαδεδομένων «ιδιότυπων» εκφράσεων που συνδέονται με την αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ. Η ενημερωτική καμπάνια, “RETHINK DRINK”, που έχει στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού και ειδικά των νέων 18-35 ετών, σχετικά με την υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ, θα ξεκινήσει στις αρχές του καλοκαιριού 2024, αρχικά με παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα, σε ψηφιακά και έντυπα μέσα, ενώ θα επεκταθεί στο μέλλον τόσο σε επίπεδο μηνυμάτων, όσο και σε κανάλια επικοινωνίας.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, το Υπουργείο Υγείας, η Εν.Ε.Α.Π., το ΣΕΕ και ο ΣΕΑΟΠ συνυπέγραψαν την ανανεωμένη έκδοση των «Κατευθυντήριων Οδηγιών υπεύθυνης επικοινωνίας marketing των ποτών με αλκοόλη», η οποία λαμβάνει υπόψη όλες τις σύγχρονες πρακτικές marketing, καθώς και όλα τα κανάλια επικοινωνίας, έντυπα, ηλεκτρονικά και ψηφιακά, ενώ παράλληλα προβλέπει και παρέχει κατευθύνσεις για την εμπορική προβολή που κάνει η βιομηχανία στα social media, τόσο απευθείας όσο και μέσω τρίτων (influencers). Οι Κατευθυντήριες Οδηγίες στοχεύουν στο να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας, την αλυσίδα διάθεσης καθώς και τους προμηθευτές στην ενσωμάτωση και την αποτελεσματική εφαρμογή των κανόνων της υπεύθυνης επικοινωνίας στη διαφήμιση και προώθηση των ποτών με αλκοόλη.Οι Οδηγίες αντανακλούν τις δεσμεύσεις και αρχές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Spirits Europe για την Υπεύθυνη Επικοινωνία Μάρκετινγκ, όπως αυτή ορίζεται στο πλαίσιο του ICC (International Chamber of Commerce) για Υπεύθυνη Επικοινωνία Μάρκετινγκ Αλκοόλ (2019), αλλά και αυτές της Διεθνούς Συμμαχίας για την Υπεύθυνη Κατανάλωση Αλκοόλ (IARD).