Σε σχολεία της Άρτας ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Χρήστος Γκόκας

Κατά τη διάρκεια της πρώτης μέρας της νέας σχολικής χρονιάς, ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής κ. Χρήστος Γκόκας επισκέφθηκε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας και παραβρέθηκε στους Αγιασμούς του Μουσικού Γυμνασίου – Λυκείου Άρτας, του Δημοτικού Σχολείου Αγ. Αναργύρων, και των Εσπερινών Λυκείων της Άρτας.

Ο κ. Γκόκας στους σύντομους χαιρετισμούς του ,ευχήθηκε, Καλή Σχολική Χρονιά, με υγεία για όλους, μαθητές εκπαιδευτικούς και γονείς, καλή πρόοδο και καλή επιτυχία στους στόχους κάθε μαθητή. Επίσης, αναφέρθηκε στα θέματα που αφορούν στην ομαλή και ασφαλή λειτουργία της εκπαίδευσης και ενημερώθηκε για συγκεκριμένα προβλήματα των σχολείων της Άρτας.
Για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και μετά τις επισκέψεις του στις Σχολικές Μονάδες της Άρτας, ο κ. Γκόκας δήλωσε:
“Εύχομαι μια Καλή Σχολική Χρονιά για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, με υγεία για όλους, όπως και για τους γονείς των μαθητών που σε πολύ δύσκολες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες καλούνται να στηρίξουν την προσπάθεια των παιδιών τους για μόρφωση, πρόοδο και ένα ελπιδοφόρο μέλλον.

Εύχομαι να είναι για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, μια αποδοτική, και δημιουργική χρονιά, με επιτυχία για τους στόχους του κάθε μαθητή.
Μια χρονιά με ασφαλή προστασία για την υγεία όλων και με ομαλή λειτουργία. Χωρίς τα κενά σε χρόνο εκπαίδευσης, χωρίς κενά σε ύλη και γνώσεις, όπως αυτά που δημιουργήθηκαν τις δύο προηγούμενες χρονιές, και τα οποία θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να καλυφθούν.
Η τηλεκπαίδευση, χωρίς το απαιτούμενο τεχνολογικό υπόβαθρο και χωρίς σωστή και επαρκή προετοιμασία δεν μπόρεσε να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες και απέτυχε.
Θα πρέπει να υπάρξει ολοκληρωμένο πρόγραμμα και μέτρα για την εξασφάλιση της δια ζώσης διδασκαλίας που σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υποκατασταθεί.
Τα δύο προηγούμενα χρόνια, με τα μεγάλα διαστήματα κλειστών σχολείων, λόγω έλλειψης των κατάλληλων μέτρων για τη λειτουργία τους, μεγάλωσαν οι ανισότητες και τα κενά στη μάθηση. Τα σχολεία έκλειναν και άνοιγαν με τις ίδιες συνθήκες και καταστάσεις. Με συνωστισμό στις τάξεις, χωρίς αύξηση χώρων και αύξηση αριθμού εκπαιδευτικών, και χωρίς σοβαρή οργάνωση για τεστ και ιχνηλάτηση.

Έχουμε επισημάνει έγκαιρα όλα τα παραπάνω προβλήματα, αλλά και έχουμε καταθέσει κατ’ επανάληψη συγκεκριμένες προτάσεις.
Η Κυβέρνηση όμως για μια ακόμα φορά δεν έχει προετοιμαστεί σωστά, για να διαχειριστεί τη λειτουργία των σχολείων μέσα στην πανδημία Επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη..
Έχουμε ξανά συνωστισμό 25 και 30 μαθητών στις τάξεις, που θα κλείνουν δε, όταν νοσήσουν οι περισσότεροι και προφανώς και οι οικογένειές τους. Δεν προχωρούν οι εμβολιασμοί, ούτε προγραμματίστηκε ο τρόπος κάλυψης των κενών στην εκπαίδευση.
Η συνεργασία και η υπευθυνότητα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων δεν αρκεί για να καλύψει τα λάθη και τις παραλείψεις της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου.
Το πρόβλημα του συνωστισμού στις Αίθουσες πρέπει επιτέλους να λυθεί, άμεσα.
Σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να προχωρήσουν οι εμβολιασμοί, με κινητά συνεργεία του ΕΟΔΥ και την αντίστοιχη ενημέρωση, αλλά και για τεστ και οργανωμένη ιχνηλάτηση. Παράλληλα απαιτείται ενίσχυση με ιατρικό υλικό αλλά και με οικονομικούς πόρους για τα σχολεία.

Οδηγός για όλους είναι η τήρηση των υποδείξεων των ειδικών που είναι επιφορτισμένοι με την προστασία της Δημόσιας Υγείας.
Επίσης το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να σταματήσει επί τέλους τις δυσάρεστες εκπλήξεις προς τους μαθητές με άκαιρες αλλαγές, που ακυρώνουν προγραμματισμούς, όπως αυτές που αφορούσαν στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις και θεσπίστηκαν στο μέσο της χρονιάς , όπως με την ΕΒΕ ή τις αλλαγές στις εξετάσεις των μαθητών Εσπερινών Λυκείων αγνοώντας ουσιαστικές κοινωνικές και οικονομικές ιδιαιτερότητες.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ενισχυθεί η αισιοδοξία και η πίστη των παιδιών μας για ισότιμες ευκαιρίες, για ένα καλύτερο μέλλον.
Καλή Σχολική Χρονιά, γόνιμη, με ομαλή λειτουργία και ασφάλεια”.