Σπύρος Ριζόπουλος: «Ανοχύρωτη η Ήπειρος, ανύπαρκτος ο σχεδιασμός»
«Η Ήπειρος είναι παντελώς ανοχύρωτη σε όλα τα μεγάλα ζητήματα», τόνισε ο επικεφαλής των Οριζόντων Ηπείρου, Σπύρος Ριζόπουλος, στην πρώτη συνέντευξη Τύπου της παράταξης μας για το νέο έτος.
Μιλώντας σε έντονο ύφος ο κ. Ριζόπουλος, τόνισε ότι όλες οι δαπάνες για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών της Περιφέρειας, περνάνε από την Πολιτική προστασία και τα χρήματα μπορεί να μπαίνουν σε τσέπες και όχι να διοχετεύονται για την επίλυση των προβλημάτων. Ο ίδιος αφού παρέθεσε στοιχεία για την προχειρότητα με την οποία η Περιφέρεια κινείται σε όλους τους τομείς, τόνισε ότι η Ήπειρος είναι παντελώς ανοχύρωτη και ανοργάνωτη, εκφράζοντας τις φοβίες του για το μέλλον του τόπου.
Ειδική μνεία έκανε και στο σχέδιο «Δάρδανος» για την αντιμετώπιση καιρικών φαινομένων, το οποίος όπως είπε δεν το έχει δει ποτέ. Συνεχίζοντας στάθηκε στα έργα που δεν έγιναν ποτέ στην Ήπειρο για την αποστράγγιση της τεράστιας ποσότητας νερού από τις βροχοπτώσεις, ενώ για τις πιστώσεις για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών τόνισε ότι δεν υπάρχει προϋπολογισμός, ούτε είναι γνωστό το κόστος του σχεδίου.
Ακόμα αναφέρθηκε σε ένα σχέδιο που προϋποθέτει κέντρο επιχειρήσεων στηριζόμενο σε λογισμικά και τεχνολογία, το οποίο όπως χαρακτηριστικά είπε «Δεν το έχει δει κανείς μας». Στάθηκε ακόμα στις ανύπαρκτες ενημερωτικές ημερίδες για καίρια θέματα, αλλά και τις υποδομές οι οποίες έχουν μετατραπεί σε ένα λάκκο που απορροφά πεταμένα χρήματα.
Τέλος, αναφέρθηκε στο ΕΣΠΑ και τον σχεδιασμό της Περιφέρειας, το οποίο ενώ Πανελλαδικά έχει ανέβει κατά μέσο όρο 30%, στην Ήπειρο αυξήθηκε μόλις κατά 23.7 %, επισημαίνοντας ότι η πιο «φτωχή Περιφέρεια της Ευρώπης είναι 8η σε σειρά στο θέμα της αύξησης του ΕΣΠΑ».
Πρώτη όπως είπε είναι η Στερεά με αύξηση 112.5%, 2ο το Νότιο Αιγαίο με το ίδιο ποσοστό, τρίτη η Πελοπόννησος με 43.6%, 4η η Κεντρική Μακεδονία με αύξηση 41.20%, 5η τη Θεσσαλία με αύξηση 30.7%, 6η την Κρήτη με 24.9%, 7ο το Βόρειο Αιγαίο με 23.7% και 8η η Ήπειρος με το ίδιο ποσοστό. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων το οποίο μειώνεται κάθε χρόνο.
Στη συνέχεια παρουσίασε τις προτάσεις των Οριζόντων Ηπείρου, τονίζοντας τη δημιουργία Αυτοκινητοδρόμου κάθετου στην Ιόνια Οδό, που θα συνδέει την έξοδο προς Φιλιππιάδα με τα παράλια του Ιονίου. Όπως είπε, στην υλοποίησή του θα χρησιμοποιηθεί το υφιστάμενο τμήμα από τον υπό κατασκευή κόμβο Φιλιππιάδας έως στρατόπεδο με όποιες επιμέρους παρεμβάσεις απαιτηθούν. Από εκεί με νέα χάραξη θα περνάει αριστερά της λίμνης Ζηρού, νότια του Θεσπρωτικού, πέριξ του χωριού Στεφάνη στο Βόρειο και Βορειοδυτικό τμήμα εκτός του χωριού Λούρου και Βορειοδυτικά του χωριού Αρχάγγελος για να καταλήγει στον κόμβο Καναλιού της Ε.Ο. Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας. Το κόστος του σύγχρονου οδικού άξονα υπολογίζεται στα 120 εκατομμύρια ευρώ.