ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΖΟΥΜΠΑΣ για την έναρξη των πτήσεων των υδροπλάνων

Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΖΟΥΜΠΑΣ Επικεφαλής Παράταξης “ΗΠΕΙΡΟΣ ΟΛΟΝ-ΤΟΠΟΣ ΝΑ ΖΕΙΣ”, με επιστολή του προς Υπουργείο Μεταφορών, Υπουργείο Ναυτιλίας και Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, αναφέρεται στην έναρξη των πτήσεων των υδροπλάνων.

Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής: «Αξιότιμες κυρίες/Αξιότιμοι κύριοι,
Έχουν περάσει χρόνια από όταν ακούσαμε για πρώτη φορά πως βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την έναρξη των πτήσεων των υδροπλάνων ξανά στην Ελλάδα όμως, παρά τις εξαγγελίες, κάθε σεζόν διαδέχεται την άλλη με τις πτήσεις των υδροπλάνων να παραμένουν στα συρτάρια των υπουργείων. Αυτή τη στιγμή κινδυνεύει να χαθεί και η τουριστική περίοδος του 2025 αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα.

Κάνοντας μια αναδρομή, από τον νόμο του 2013 χρειάστηκαν μέχρι σήμερα περί τα 12 συναπτά έτη συνεχούς εργασίας από τους επιχειρηματίες και τους επενδυτές του νέου κλάδου των αερομεταφορών, λόγω της δαιδαλώδους ελληνικής γραφειοκρατίας, των συνεχών παρεμβάσεων επί του νομοσχεδίου, των γενικότερων οικονομικών συνθηκών που επικρατούσαν στη χώρα εν μέσω κρίσεως και μνημονίων αλλά και της έλλειψης πολιτικής βούλησης.

Μέχρι σήμερα έχουν γίνει πιλοτικές πτήσεις στα Ιωάννινα και άλλες περιοχές της χώρας, αλλά τα επίσημα εμπορικά δρομολόγια βρίσκονται ακόμη σε αναμονή, ενώ η θερινή τουριστική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει.

Σύμφωνα, πάντως, με όσα μεταφέρουν δημοσιογραφικά μέσα για να επιστρέ-ψουν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, έπειτα από το πρώτο εν τέλει εγχείρημα της περιό-δου 2004-2009, θα πρέπει να καταστεί η δραστηριότητα βιώσιμη και στην πράξη. Βέ-βαια, οι αλλεπάλληλες γραφειοκρατικές καθυστερήσεις κάθε άλλο παρά βοηθητικές είναι.

Υπενθυμίζεται πως το 2004 ξεκίνησε το πρώτο πρόγραμμα λειτουργίας υδροπλάνων στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου. Με κύρια βάση την Κέρκυρα, τα υδροπλάνα για πέντε χρόνια πραγματοποιούσαν πτήσεις προς τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, την Πάτρα και την λίμνη των Ιωαννίνων. Όλα αυτά τα χρόνια δόθηκαν σαφή και ασφαλή δείγματα γραφής της αξιοπιστίας των υδροπλάνων, καθώς δεν δημιούργησαν κανένα πρόβλημα ούτε από τις πτήσεις τους (ξεπέρασαν τις 15.000 μεταφέροντας περισσότερους από 180.000 επιβάτες) ούτε από τη λειτουργία τους.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα υδροπλάνα χαρακτηρίζονται για την άνεση, την ασφάλεια και την ταχύτητά τους προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους επιβάτες τους. Ταυτόχρονα, χαρίζουν μια εκπληκτική εμπειρία εναέριας περιήγησης πάνω τις λίμνες και τις θάλασσες κάνοντας κάθε ταξίδι αξέχαστο. Παράλληλα, είναι ευέλικτα και φιλικά προς το περιβάλλον και συνυπάρχουν αρμονικά με πλοία, ιδιωτικά σκάφη, αλιευτικά κ.ά.

Η αεροπορική εταιρεία Hellenic Seaplanes από την πλευρά της επισημαίνει πως ακολουθεί απαρέγκλιτα όλα τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας, διαθέτει εξειδικευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό, και λειτουργεί με πλήρη εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία. «Ωστόσο, το πρόβλημα δεν είναι η ασφάλεια –είναι η άγνοια και η αυξημένη επιφυλακτικότητα και φόβος ανάληψης ευθύνης από δημόσιες αρχές— ειδικά σε τομείς που εμπλέκονται με μεταφορές και ασφάλεια μετά από σοβαρά δυστυχήματα, όπως αυτό των Τεμπών. Δεν πρέπει να περάσουμε στο άλλο άκρο, όπου κάθε αναπτυξιακό έργο θυσιάζεται πίσω από την πρόφαση της ασφάλειας. Η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη – αλλά πρέπει να βασίζεται σε τεκμηριωμένη γνώση, όχι σε φόβο», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να επισημάνουμε δύο πολύ σημαντικές αδικίες που έχουν γίνει εις βάρος των αεροπορικών συνδέσεων του Νομού Ιωαννίνων. Η μία είναι η μη επαναπροκήρυξη της άγονης γραμμής Ιωάννινα-Ηράκλειο Κρήτης, μιας γραμμής που κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντική για την τουριστική και επιχειρηματική ανάπτυξη αμφότερων των περιοχών. Η δεύτερη είναι η μη ένταξη του Αεροδρομίου των Ιωαννίνων στο πρόγραμμα συνδιαφήμισης του ΕΟΤ για την προσέλκυση αεροπορικών συνδέσεων αν και τα Ιωάννινα αποτελούν, ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο, από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς εσωτερικού τουρισμού και με την κατάλληλη στήριξη θα μπορούσαν να προσελκύσουν επισκέπτες από το εξωτερικό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Με βάση όλα τα παραπάνω θα θέλαμε να ζητήσουμε να πράξετε τα δέοντα ώστε να μη χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος σε ζητήματα που ευνοούν όχι μόνο τις τοπικές κοινωνίες αλλά και την εθνική οικονομία. Ας μη μένουν μετέωρα έργα και αδειοδοτή-σεις λόγω πολιτικής ολιγωρίας και απροσπέλαστης γραφειοκρατίας. Ας δοθεί υποστήριξη στις αεροπορικές συνδέσεις, ειδικά στις περιοχές που τις έχουν μεγαλύτερη ανάγκη».