
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΖΟΥΜΠΑΣ για την Τουριστική Προβολή Περιφέρειας Ηπείρου202
Δεν θέλουμε γενικές και αόριστες τοποθετήσεις θέλουμε report και analytics
Ο Επικεφαλής Παράταξης ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΖΟΥΜΠΑΣ επικεφαλής της παράταξης “ΗΠΕΙΡΟΣ ΟΛΟΝ-ΤΟΠΟΣ ΝΑ ΖΕΙΣ” σχετικά με την Έγκριση Σχεδίου Τουριστικής Προβολής Περιφερειακής Αρχής 2026, ανέφερε μεταξύ άλλων και τα εξής: «Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Ήπειρος τα τελευταία χρόνια, έχει δεχθεί σοβαρό και επαναλαμβανόμενο πλήγμα από ακραία καιρικά φαινόμενα, πλημμυρικά φαινόμενα, πυρκαγιές, με αποτέλεσμα, εκτεταμένες καταστροφές σε υποδομές, αγροτική παραγωγή, τοπικές οικονομίες αλλά και στο φυσικό περιβάλλον. Τα γεγονότα αυτά δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως «έκτακτα» ή «εξωγενή», όταν επί σειρά ετών καταγράφονται ελλείψεις στον σχεδιασμό, στην πρόληψη και στην υλοποίηση ολοκληρωμένων αντιπλημμυρικών και έργων πολιτικής προστασίας, για τα οποία η Περιφερειακή Αρχή φέρει σαφές μεγάλο μερίδιο ευθύνης.
Την ίδια στιγμή, σε πολλές περιοχές της Περιφέρειας, το έχουμε ξαναπεί και άλλες φορές και στον απολογισμό και στην έγκριση τουριστικού σχεδίου 2024, δεν υφίστανται Κέντρα Υγείας(ΖΑΓΟΡΙ), ή όπου υπάρχουν, λειτουργούν με σοβαρά κενά στελέχωσης(ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΔΩΔΩΝΗΣ), γεγονός που υπονομεύει όχι μόνο την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων, αλλά και την ελάχιστη απαιτούμενη υγειονομική ασφάλεια για κάθε σοβαρό τουριστικό σχεδιασμό. Σε αυτό το πλαίσιο, τίθεται ένα κρίσιμο, τεχνικό και πολιτικό ερώτημα,
πώς μπορεί να εγκριθεί και να υλοποιηθεί μια στρατηγική τουριστικής προβολής, όταν οι βασικές δομές ανθεκτικότητας, υγείας και ασφάλειας παραμένουν ανεπαρκείς; (…) Τι αλήθεια εικόνα θα βρει ο επισκέπτης στα χωριά μας, ποιος εκτός από τι ξενοδοχειακές μονάδες θα τον καλωσορίσει, ποιες αλήθεια και πόσες οι επιλογές του για φαγητό, καφέ, δραστηριότητες σε πολλές περιοχές της περιφέρειας μας που γνωρίζουμε πολύ καλά πως είναι ερημοποιημένες. Και για να το πάω και ένα βήμα παραπάνω, ποια Ηπειρωτική γαστρονομική απόλαυση-εμπειρία, θα έχουν οι επισκέπτες, όταν ο πρωτογενής τομέας δεν παράγει τα τοπικά μας προϊόντα; Αναρωτιέμαι η γαστρονομική εμπειρία θα είναι αυτή των προϊόντων HORECA; (…)
Σας είπαμε και πάλι στις αρχές του έτους « Ζητάτε την έγκριση μας επι ενός σοβαρού αλλά, ακοστολογημένου σχεδίου, χωρίς να μας έχετε δώσει μέχρι σήμερα τα κόστη των προηγούμενων ετών. Διαθέσατε τα προηγούμενα χρόνια το ποσό του 1.150.000(με το 2024 και 2025 είναι σίγουρα πολύ παραπάνω) για σύνταξη στρατηγικής και δράσεις τουριστικής προβολής μέσω ιδιωτικής εταιρείας, χωρίς να υπάρχει διαφανής και αναλυτική αξιολόγηση της απόδοσης αυτών των δαπανών. Δεν έχουμε σαφή εικόνα για τους στόχους που είχαν τεθεί, τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν, τις αποτυχίες και τις επιτυχίες. Τις φέρατε ποτέ στο Περιφερειακό συμβούλιο ως τεύχος; OXI, ούτε σήμερα, ούτε τα προηγούμενα χρόνια και θέλετε σήμερα να σας εγκρίνουμε και πάλι τους χορούς και τα πανηγύρια σας, έ όχι, αυτό είναι πολύ μεγάλο θράσος εκ μέρους σας. (…) Θα σταθώ εδώ και θα πω ότι δεν κάνετε ΤΙΠΟΤΑ όμως να προσεγγίσετε τους ανθρώπους από τη γείτονα χώρα, όταν βλέπετε ότι τα τελευταία χρόνια σταθερά και στους 4 νομούς οι πολίτες από την Αλβανία μας επισκέπτονται σταθερά, με μικρές διανυκτερεύσεις κατά την διάρκεια του χειμώνα και της Άνοιξης, περισσότερες προφανώς τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά εσείς δεν κάνετε απολύτως τίποτα, δεν σας ενδιαφέρει μάλλον αυτή η αγορά, για αυτό επιλέγετε να ταξιδεύετε για να προσεγγίσετε τουρίστες στο ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ και αντι να διαφημιστείτε στα ΜΜΕ στην Αλβανία, πετάτε τα λεφτά σας στον Εθνικό Κήρυκα της Αμερικής.
Συμπερασματικά θα πω, όπου πήγατε, εκ του αποτελέσματος δεν τα πήγατε καλά, και βέβαια για να μην πολυδιαφημίζεται κ.Περιφερειάρχη την δήθεν καλή δουλειά σας, θα πρέπει να πούμε και το εξής, οι επαγγελματίες του Τουρισμού… ξέρουν από μάρκετινγκ αεροδρομίου και προορισμού όπως και οι εκατοντάδες ξενοδόχοι, τουλάχιστον οι μεγάλοι, ξέρουν πως να μην πέσουν οι πωλήσεις τους, πληρώνουν και στελέχη που τρέχουν την προβολή τους.
Στα υπόλοιπα τώρα που παρουσιάζεται το ξαναλέμε δεν θέλουμε γενικές και αόριστες τοποθετήσεις θέλουμε report και analytics
1. Θέλουμε κοστολογημένα, τι περιεχόμενο δημιουργήσατε και ποιο είναι το πλήθος δημοσιευμάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε χώρες όπως η Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Πολωνία, Αυστρία, Αμερική, Ισραήλ, Ολλανδία, Βέλγιο, Σουηδία, Ρουμανία, Σερβία, ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ με ονόματα και διευθύνσεις.
2. Κοστολογημένα, που Προωθήσαμε videos και φωτογραφίες της Περιφέρειας Ηπείρου.
3.Kοστολογημένα και συγκεκριμένα, Που, όπως λέτε στην εισήγηση σας , Κάνατε διαφημιστικές καταχωρήσεις, σε ποια τουριστικά περιοδικά και έντυπα στην Ελλάδα και σε ποιο τουριστικό περιοδικό στην Ολλανδία και σε ποια ιστοσελίδα στη Σουηδία, Κοστολογημένα όλα, πόσα μας κόστισαν.
4.Κοστολογημένα, που δημιουργήσατε περιεχόμενο, πως το αξιοποιήσατε στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προβολή και συζήτηση σχετικά με το τουριστικό προϊόν της Ηπείρου, συγκεκριμένα κανάλια προβολής, χρόνοι και κοστολόγια.
5. Αναλυτικά και κοστολογημένα και με ποια συχνότητα σε ποια κανάλια, περιοδικά, media ιστοσελίδες και άλλα, οι επισκέψεις γνωριμίας, δημοσιογράφοι τουριστικών εντύπων, tour operators / travel agents – διακινητές τουριστών, bloggers – διαμορφωτές γνώμης προώθησαν τις ενέργειες τους.
Τέλος απαντήστε σε όλους τους Ηπειρώτες σήμερα ποιος ο προϋπολογισμός αυτού του σχεδίου που φέρνετε σήμερα και ποιος ο πραγματικός συντάκτης του που εμείς προφανώς καταψηφίζουμε.
Ποιος υλοποιεί πίσω από τις γραμμές αυτού του σχεδίου, ποιος πληρώνετε;»